Duitse banden, speldjes etc.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door S1991 »

Hallo allemaal,

Gister belde mij iemand met de vraag of ik nog opzoek was naar WO2 militaria. Daarop reageerde ik en vroeg de beste wat hij had. De man vertelde me dat hij armbanden en speldjes had liggen. Hierop vroeg ik of hij foto's had en of die mij kon toesturen. Mijn vermoeden was natuurlijk groot dat merendeel fantasie of replica is. Man zelf zegt natuurlijk origineel. Maar wat denken jullie ervan?

Sorry foto's zijn beetje wazig.

SS Asbak? Deze denk ik zowieso dat het een fake en fantasie item is:
Afbeelding

Deutscher Volkssturm armband, die adelaar staat me al helemaal niet aan.. En een Streifendienst der Waffen-SS armband?:
Afbeelding

Kriegsmarine adelaar? Adelaar staat me niet echt aan, SS doodskop ook niet, speldjes geen idee:
Afbeelding

Hitlerjugend armband en SA/NSDAP armband?:
Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp. En mocht hier iets origineels van zijn, vanaf deze foto's gezien. Wat zou de waarde dan ongeveer zijn?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door zjopske »

omgitsme schreef:. Mijn vermoeden was natuurlijk groot dat merendeel fantasie of replica is. Man zelf zegt natuurlijk origineel. Maar wat denken jullie ervan?

Sorry foto's zijn beetje wazig.

SS Asbak? Deze denk ik zowieso dat het een fake en fantasie item is:
Afbeelding

Deutscher Volkssturm armband, die adelaar staat me al helemaal niet aan.. En een Streifendienst der Waffen-SS armband?:
Afbeelding

Kriegsmarine adelaar? Adelaar staat me niet echt aan, SS doodskop ook niet, speldjes geen idee:
Afbeelding

Hitlerjugend armband en SA/NSDAP armband?:
Afbeelding
Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de plaatjes die ik geciteerd heb.

Ik heb zelf een mooiere (LW) fantasie asbak :lol:

Voor de rest heb je betere foto`s nodig maar het bevalt me allemaal niet, als je verzameld heb je niet alleen maar dure en spullen liggen die bij het leven worden na gemaakt.

Mijn advies: Nee bedankt.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door fritz derochebrune »

Volksturmmouwband is zeker fake! Die komt me heel bekend voor, volgens mij is deze eens in mijn bezit geweest. Denk meer dan een jaar terug als repro op MP verkocht...

Edit: nu ik het totaalplaatje zo zie denk ik dat ik de verkoper wel ken... 't enige goede dat ik ooit van hem kocht is een 1 mai badge en een HJ-pin, rest allemaal rotzooi, voor degenen die mijn oude verzameling nog herinneren, alle repro was van die verkoper!
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door S1991 »

fritz derochebrune schreef:Volksturmmouwband is zeker fake! Die komt me heel bekend voor, volgens mij is deze eens in mijn bezit geweest. Denk meer dan een jaar terug als repro op MP verkocht...

Edit: nu ik het totaalplaatje zo zie denk ik dat ik de verkoper wel ken... 't enige goede dat ik ooit van hem kocht is een 1 mai badge en een HJ-pin, rest allemaal rotzooi, voor degenen die mijn oude verzameling nog herinneren, alle repro was van die verkoper!
Heette die jongen misschien Richard en komt die uit Limburg? Zo ja dan laat ik het gelijk liggen.
Zei hem ook al dat ik vanaf de foto's al zag dat merendeel waarschijnlijk replica was. Maar goed, nog geen reactie daar op terug. Zal misschien wel denken oh sh*t hij heeft me door ofzo. :+
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door zjopske »

omgitsme schreef:Maar goed, nog geen reactie daar op terug. Zal misschien wel denken oh sh*t hij heeft me door ofzo. :+
Hij zoekt wel iemand anders die wel bereid is veel geld voor rotzooi neer te leggen.

Een simpele vuistregel; een orgineel ding boven de 50 euro word haast altijd na gemaakt. Daaronder ongeveer 50%
En alles waar ss op staat is repro, zo moet je de 1e paar maanden van je Duitse verzamel periode doorbrengen.

Door alles te zien, voelen en bekijken kom je er vanzelf achter wat echt en nep is.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door Richard1976 »

omgitsme schreef:Heette die jongen misschien Richard en komt die uit Limburg?
Effe voor de duidelijkheid. It's not me.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door fritz derochebrune »

Richard1976 schreef:
omgitsme schreef:Heette die jongen misschien Richard en komt die uit Limburg?
Effe voor de duidelijkheid. It's not me.
Oei, moeten we inderdaad mee opletten!

Ik denk echter niet dat het dezelfde verkoper is, die waar ik het van kocht was een oudere man... Trouwens ook nog eens mijn e-mailarchiven doorzocht, en het was een Kevin uit noord holland waar ik de armband aan heb verkocht, dus vrij onlogisch dat die nu in Zuid-Limburg zou terugkomen.

Toch vreemd dat veel van de zaken die hier getoond worden, overeenkomen die van een andere(?) verkoper ongeveer een jaar terug... Vooral die mouwband moet van dezelfde faker zijn... De details zijn hetzelfde (afgeronde vleugels, slijtage,..) dus wie dit precies is, is voor mij ook een raadsel...
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door S1991 »

Richard1976 schreef:
omgitsme schreef:Heette die jongen misschien Richard en komt die uit Limburg?
Effe voor de duidelijkheid. It's not me.

Hehe ik weet Richard. 8)
Jij bent wel te vertrouwen en jou bedoelde ik ook niet. :) Weet trouwens dat je toch alleen maar Amerikaans verzameld. :+
Ik weet niet precies waar die Richard vandaan komt maar niet Zuid-Limburg.. Eerder Noord. Maar goed dit is een mail wat ik van hem als laatste gekregen heb:
ik heb voor alles een aparte prijs voor de uboot vlag met hakenkruis van 1944 vraag ik 50 euro..
ss asbak met adelaar en hoofdhitler erop 50 euro
armband deutscher volkssturmwehrmacht 30 euro
armband streifendienst der waffen ss 35 euro
armband ss 35 euro
armband hitlerjugend 35 euro
s.a. armband 35 euro
mes hitler jugend 50euro
adelaar embleem 20 euro
adolf hitler speltje 20 euro
speltje hitler jugend 10 euro
spelt doodshoofd 35 euro
adelaar spelte van ss pet 35 euro
adelaar spelte 1939 20 euro

Alles bij elkaar 425 euro
hoop je genoeg te hebben geinformeerd... ik hoor t wel
groetjes

Naam wat ik krijg te zien is Dana G. Maar goed vertrouw het zowieso al niet daar het SS is en de prijzen... Hitlerjugend armband 35 euro voor origineel? Haha laat me niet lachen... Origineel gaan toch wel voor 120 euro zo iets. Maar mocht het toch origineel zijn zou het leuk zijn natuurlijk.
Maar ik weet genoeg, troep dus !

Bedankt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door zjopske »

Echte repro prijzen :wink:

Niks waard :P

Begin maar rustig met het Duits verzamelen (dus een ek2 of iets dergelijks) en dan komt het vanzelf.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door S1991 »

zjopske schreef:Echte repro prijzen :wink:

Niks waard :P

Begin maar rustig met het Duits verzamelen (dus een ek2 of iets dergelijks) en dan komt het vanzelf.
Verzamel eigenlijk alleen maar Amerikaans. En kreeg een dus een telefoontje dat hij nog WO2 spullen had liggen.
Kan geen kwaad eh.
Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door JimK »

Dit is geen wo2 spul :mrgreen:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door S1991 »

mgschutze schreef:Dit is geen wo2 spul :mrgreen:
:mrgreen: Zoals ik al vermoedde. Toch bedankt. Dit topic kan op slot.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Dana G.
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:02

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door Dana G. »

Ten eerste ben ik dana g. en ben ik de verkoopster van deze 2e wereld oorlog spullen.
ik vraag me zowiezo af waarom je op een forum gaat zetten dat jij denkt dat het nep is omdat het zo goedkoop is. ik zelf heb er niet veel meer voor betaald maar jah goed waarschijnlijk weet jij nog niet echt de waarde van deze spullen en heb je nog nooit op markten of dergelijk spullen van de 2e wereld oorlog gekocht anders wist je dat de prijzen precies hetzelfde zijn. De waarde is zeker gestegen na al die jaren maar goed waarom er meer voor vragen dan dat ik er voor betaald heb.
Mja als jij er toch zo van overtuigd ben dat dit nep is waarom kwam je dan niet gewoon even een kijkje nemen... dan had je met je eigen ogen kunne zien dat het 1000% origineel is. mja ik weet al wat het is jij vond de prijzen gewoon veel te duur en daarom ga jij mij een beetje zwart lopen praten. oordelen over dingen waar jij helemaal niks van af weet... heb je de spullen gezien met je eigen ogen, vast gehad in je eigen handen.
nee dus ik snap niet waar jij over aan het praten bent.
maar goed aan zo`n lomp gastje als jou wil ik deze spullen niet eens verkopen.
en thank god ze zijn namelijk al verkocht voor 600 euro wat zeg je daar van jonge... :D
ga toch lekker een leven zoeken in plaats van te oordelen over dingen waar jij niet eens over kan oordelen. Als je wat over mij of deze spullen te zeggen heb kon je me dat gewoon in een mail zetten maar daar ben je natuurlijk te laf voor hahaha noob
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse banden, speldjes etc.

Bericht door michiel01 »

ter voorkoming van escalatie gesloten. Stappen volgen, niet nu met m'n telefoon maar ergens waar ik fatsoenlijk kan typen.


Troep verkopen als origineel en je op dit forum, ongegrond, zo uitlaten word niet getollereerd.
Gesloten