Slowchat topic - deel 18

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door michiel01 »

Dan moet je m'n broer kennen, Yorick Post, die was MAG-schutter bij de demo groep in de aanval!
Er zijn wel meer hier die hem kennen.... :yes:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door S1991 »

Iemand die misschien a.s. zondag 13 december naar Baugnez museum in de middag gaan vanaf 14.00 uur? En 's morgens rond 09.00 uur naar Bastogne rijden voor de beurs? Zo ja is er dan misschien iemand wat door Midden-Limburg komt en nog een plaatsje vrij heeft?

Alvast bedankt voor de reactie !!
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Stefan »

Stefan schreef:
Gisteren hoorde ik op de radio op mijn werk,
Dat ze een peiling hadden gehouden over de Engelse jeugd en de Wo2.
Heb de tekst gevonden, wat ik daar mee bedoelde.

LONDEN (ANP/EBO) - 1 op de 20 Britse kinderen denkt dat Hitler bondscoach van het Duitse voetbalelftal was en dat de Holocaust een soort bevrijdingsdag is. 1 op de 6 gokt dat Auschwitz een pretpark is. 1 op de 5 denkt dat naziminister van propaganda Joseph Goebbels een bekende jood was die een dagboek bijhield op een zolder en verwisselt hem dus met Anne Frank.

Dat blijkt uit een enquête onder 2000 Britse kinderen van 9 tot 15 jaar over de Tweede Wereldoorlog. ''We zijn geschokt door sommige antwoorden'', zei Jim Panton, bestuurslid van de Britse veteranenstichting Erskine die het onderzoek publiceerde. Van de ondervraagde kinderen bleek 70% het daarmee eens te zijn. Zij willen graag meer over wereldoorlogen op school leren.
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Panzer5 »

Echt een fail, domme lui daar.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Kugelblitz »

Hahaha, heerlijk! :D
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Stefan »

Stefan schreef:1 op de 6 gokt dat Auschwitz een pretpark is.
Nee, dat is echt schrikbarend eigenlijk.

Ook al zijn het kinderen.
Op mijn 12e wist ik misschien niet wat zich afspeelde allemaal daar in Auschwitz, maar wist wel zeker dat het geen pretpark was.
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door V1Oliver »

Niet alleen 12jarigen hoor. Bij mij op school zijn er 17jarigen die zelfs nog nooit van Hitler gehoord hebben. :/
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door S1991 »

Wie van jullie speelt Heroes over Europe? Kom bij een level niet verder. Al tientallen keren geprobeerd... Krijg die rottige gebouwen maar niet geraakt..
Graag help als iemand speelt. :D
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Doornewaard »

Kugelblitz schreef:
zjopske schreef:
Kugelblitz schreef:Ik dacht al, maar in 4,5 maand zijn de prijzen toch niet zo erg gestegen? Tenminste niet naar mijn mening...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Het ''jacht'' seizoen is weer geopend, mensen hebben weer geld en zijn niet van plan om op vakantie te gaan.
Ook verkopen dingen makkelijker rond deze tijd. :)

En ja, het is maar wat je normaal vind als prijs.
Daar gaat het verder niet zo om, maar ik heb zelf geen prijsstijging gemerkt in de afgelopen 4 maanden... Of ik het normale prijzen vind is een tweede. Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk, maar zo is het nu eenmaal. Je moet het accepteren wil je kunnen verzamelen en aan de andere kant heeft het toch ook zijn voordelen en charme's: Zo blijft het dure spul vooral onder degenen die het echt waarderen en die bereid zijn er flink voor te betalen. Tevens moet je hard werken om sommige dingen te bemachtigen en ligt niet alles voor het oprapen...

Wanneer je een originele collectie hebt kun je toch flink trots zijn en daarbij stijgt de waarde gestaag! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Dat merk je ook pas als je een tijdje eruit bent geweest. Maar er is wel een degelijke stijging, hetzij met een paar euro maartoch. En na 6 jaar verzamelen zijn dingen in de collectie zeker in waarde gestegen. Heb nog wel veel moeite om de draad weer op te pakken met verzamelen. Forum is niet meer wat het geweest is, en bodemvondsten ligt er ook uit. Mischien dat ik de hele verzameling wel te koop gooi.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door zjopske »

Doornewaard schreef: Dat merk je ook pas als je een tijdje eruit bent geweest. Maar er is wel een degelijke stijging, hetzij met een paar euro maartoch. En na 6 jaar verzamelen zijn dingen in de collectie zeker in waarde gestegen. Heb nog wel veel moeite om de draad weer op te pakken met verzamelen. Forum is niet meer wat het geweest is, en bodemvondsten ligt er ook uit. Mischien dat ik de hele verzameling wel te koop gooi.
Mocht je nog de oude prijzen hanteren, ik houd me aanbevolen :wink: :P
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door iknowdintoo »

En wij hebben lekker sneeuwvrij, hier in het Noorden :cheer:
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Panzer5 »

iknowdintoo schreef:En wij hebben lekker sneeuwvrij, hier in het Noorden :cheer:

Jaa :)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door rutger »

Ik hoef vandaag ook niet naar college. Vandaag maar lekker wat in de sneeuw klooien :yes:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Westwall »

Bij ons in limburg is het alweer aan het dooien :/
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Panzer5 »

Westwall schreef:Bij ons in limburg is het alweer aan het dooien :/
Hier sneeuwt het de hele dag al en lgit pakken sneeuw :D.
Gesloten