duits uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
k98-sam
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:39

duits uniform

Bericht door k98-sam »

hee,
ik ben een beetje een beginnend verzamelaar, ik ga wel vaak naar beurzen enzo.
alleen ik wil binnenkort graag een duits uniform(duits gevechts uniform) proberen bij elkaar te verzamelen om een pop aan te kleden.
alleen de vraag is:
weet iemand een duits uniform ect. die niet al te moeilijk te verzamelen is?
hopenlijk kunnen jullie me helpen _/-\o_ :)
als iemand iets weet zou je dan ook alvast de spullen erbij zetten>?<


alvast bedankt! :) :mrgreen:

m.v.g Sam
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: duits uniform

Bericht door michiel01 »

Sam, leuk verzamelgebied op de eerste plaats! De keuze in Duits is enorm, los van de Kriegsmarine, Luftwaffe, SS en gewoon Heer heb je bij elk onderdeel nog een erg ruime keuze. Elk onderdeel en elk soort uniform heeft z'n charmes en z'n nadelen.

Wat je kiest is erg afhankelijk van wat je zelf wilt, waar je eigen interesses naar uitgaan.
k98-sam
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:39

Re: duits uniform

Bericht door k98-sam »

oke bedankt,
alleen ik wil graag (misschien had ik het een beetje verkeerd uitgelegd :P ) een duits manschappen uniform


mvg sam
Laatst gewijzigd door k98-sam op 28 dec 2009, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duits uniform

Bericht door Kugelblitz »

Een Heer manschappen uniform bedoel je dan waarschijnlijk...
Ik zou me eerst eens wat gaan verdiepen in Duitse militaria opzich, gezien ik de indruk heb dat je er nog niets vanaf weet. Dat geeft natuurlijk niet en zo zijn we allemaal begonnen, maar in deze hobby is voor zulke mensen eigenlijk geen plaats, gezien de prijzen en de enorme hoeveelheid fakes.

Je moet eerst zeker weten dat je hieraan wilt beginnen en ook wat je precies wilt verzamelen. Ik zou je aanraden eerst eens een hald jaartje mee te draaien op diverse fora en vragen te stellen. Lukraak dingen kopen schiet niet op en gaat ook niet op de lange termijn...

Je moet het uiteraard zelf weten, maar onderschat het niet. Voor een Duits Heer uniform, compleet met uitrusting ben je al gauw een paar duizend euro kwijt! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: duits uniform

Bericht door Men of Valor »

Hey Sam inderdaad een leuk verzamelgebied,alleen realiseer je wel dat duits een duur verzamelgebied is en dat er natuurlijk veel nep spul in omloop is.
Wat misschien nog wel betaalbaar is een luftwaffe-soldaat met een overjas die zijn vergeleken met andere kledingstukken nog redelijk betaalbaar.
Maar daarmee ben je er natuurlijk nog niet.
Weet niet wat je budget is natuurlijk,maar met veel geduld en sparen kom je een heel eind.
Misschien is het een goed idee om eerst wat boeken aan te schaffen waarin de uitrusting goed word beschreven en kun je hier wat ideeen uit op doen.
Heb je al spullen verzameld?
Succes met verzamelen.

Vriendelijke groet R :bonk:
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: duits uniform

Bericht door Men of Valor »

ha Kugel je was me voor :) :)
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: duits uniform

Bericht door zjopske »

Kugelblitz schreef: Je moet het uiteraard zelf weten, maar onderschat het niet. Voor een Duits Heer uniform, compleet met uitrusting ben je al gauw een paar duizend euro kwijt! :)
Een duizendje of 4, dan kom je een eind in de richting.
Duits word het meest en het beste na gemaakt, op beurzen foppen ze je ook waar je bij staat.

En als je een Duits uniform wilt aanschaffen kun je wel vlekkeloos vertrouwen op de koper maar ga er vanuit dat deze het meestal fout heeft.
Om een compleet uniform in elkaar te zetten rad ik je aan om er eerst wat boeken over te kopen.
Los daarvan is het ook aan te raden om referentie boeken over de jasjes e.d. aan te schaffen, een paar boeken van totaal 250.- (ruim genomen) houd zijn waarde vrij goed. Maar een miskoop van 500.- kost je al gauw 450.-

Ook kan je verzamel richting veranderen van b/v Duits naar Nederlands, als je dan een uniform of wat kwijt wilt ben je daar een tijdje mee bezig. Ook zijn replica`s zeer lastig te verkopen.
Dus zoals kugel zegt; draai een jaartje rustig mee en koop veilige dingen zoals simpele medailles voordat je op iets groots hapt.
En vragen staat vrij hier op he forum, zo ben ik ook begonnen. Eerst met grote plannen maar naderhand toch klein, maar na een tijdje te hebben meegedraaid heb ik ook grotere aanschaffen gedaan (zie mijn collectie topic)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
k98-sam
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:39

Re: duits uniform

Bericht door k98-sam »

oke allemaal bedankt voor de tips!

hierbij is de topic op slot(A) :)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: duits uniform

Bericht door michiel01 »

Sam,

Wat ik bedoel (en mijn medeforumleden):
1. bepaal wat je wilt verzamelen;
2. Koop boeken, veel boeken, het is de beste investering die je kan doen;
3. ga op beurzen kijken laat je informeren door handelaren, best is om met een meer ervaren verzamelaar mee te gaan. Houd dingen vast, bekijk, voel en ruik alles;
4. ga eens op internet bij handelaren kijken naar de prijzen die gevraagd worden, zo ook op beurzen, bepaal of je dit ervoor over hebt;
5. voor je iets gaat kopen, laat het aan een (andere) handelaar zien, of plaats het op een forum als deze en luister naar de mening van anderen.

Dit is grofweg de beste manier voor succes in deze hobby. Bij elk artikel dat je erna koopt moet je eigenlijk een dergelijk rijtje nalopen.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duits uniform

Bericht door Kugelblitz »

Precies! We willen je allerminst ontmoedigen, maar enige voorbereiding en voorzichtigheid is geboden...
Als je het lijstje van Michiel aanhoudt kom je een heel eind! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
k98-sam
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:39

Re: duits uniform

Bericht door k98-sam »

ja ik begrijp het:P
ik zal vanaf nu zeker het rijtje aflopen :yes:
ik ga denk ik dan gewoon eerst gewoon door om leuke dingetjes te gaan verzamelen zoals die ik nu heb en veel te gaan lezen.
en later kan altijd het grote werk erbij komen.


gr.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duits uniform

Bericht door Kugelblitz »

k98-sam schreef:ja ik begrijp het:P
ik zal vanaf nu zeker het rijtje aflopen :yes:
ik ga denk ik dan gewoon eerst gewoon door om leuke dingetjes te gaan verzamelen zoals die ik nu heb en veel te gaan lezen.
en later kan altijd het grote werk erbij komen.


gr.
Precies. Wat verzamel je momenteel eigenlijk?
Verder veel vragen en rondkijken op fora. Met name het WAF (Wehrmacht Awards Forum) is zeker de moeite waard...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
k98-sam
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:39

Re: duits uniform

Bericht door k98-sam »

ik verzamel momenteel voornamelijk duits.


gr.
G.LUZ1944
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jul 2009, 16:38

Re: duits uniform

Bericht door G.LUZ1944 »

k98-sam schreef:ik verzamel momenteel voornamelijk duits.


gr.
Haa Sam

als ik jou was zo ik altijd voordat je iets wilt kopen,
hier wat foto's plaatsen. er zijn hier genoeg mensen die er verstand van hebben.
mij heeft het heel erg geholpen !
een goed forum ;)

groeten GLuz
What is it, that makes a soldier a good soldier ? Are it his brains or his heart.
Plaats reactie