Koppelslot HJ

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Koppelslot HJ

Bericht door Struik »

Hallo,

Wie kan mij een aantal specifieke punten noemen waar ik op moet letten wat betreft een koppelslot van de HJ ? (of het gaat om imitatie)
Is bijvoorbeeld de afbeelding in het metaal altijd aan voor en achterkant te zien ?

Mvg Struik
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Koppelslot HJ

Bericht door Kugelblitz »

Struik schreef:Hallo,

Wie kan mij een aantal specifieke punten noemen waar ik op moet letten wat betreft een koppelslot van de HJ ? (of het gaat om imitatie)
Is bijvoorbeeld de afbeelding in het metaal altijd aan voor en achterkant te zien ?

Mvg Struik
Allereerst is HJ niet mijn interessegebied, dus kan ik er niet al te veel over zeggen...
Voor zover ikw eet moet je de 'afbeelding' van de adelaar zowel aan de voor- als aan de achterkant kunnen zien. De achterzijde is dus niet vlak, maar toont het negatief van de voorzijde... Of dit echt áltijd zo is durf ik niet te zeggen, maar bij 9 van de 10 is dit het geval!
Tevens zijn de sloten vaak gestempeld met RZM en een code zoals: M4/39, dit staat meestal naast het 'oog' waar de koppelhaak doorheen gaat...

Als je een foto zou kunnen plaatsen van een slot waarover je twijfelt kunnen we je waarschijnlijk wel zeggen of het in orde is of niet.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Koppelslot HJ

Bericht door christiaan1989 »

Ik weet eigenlijk niet of er parade uitvoeringen van het HJ koppelslot waren?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Koppelslot HJ

Bericht door Struik »

Sorry voor de late reactie maar mijn pc was gecrashd, ik heb helaas geen afbeelding van dit koppelslot. Hij stond op MP voor 45 euro, maar is ondertussen verkocht.. De eigenaar van dit item wist mij in ieder geval te vertellen dat het een 100 procent orginele was.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Koppelslot HJ

Bericht door Jan Klaassen »

Laat je daar niet door verleiden iets zonder research te verkopen... Ik herinner me nog een advertentie (die we ook in het lachen/huilen met ebay/marktplaats-topic hebben gezet) waarin een drol als 100% tweede wereldoorlog origineel werd aangeboden.
Anyway; er wordt veel aangeboden als zijnde '100% origineel'; kijk maar eens op MP (zoals je zegt); iedereen verklaart 100% origineel.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Koppelslot HJ

Bericht door jurgen »

Als er in een advertentie uitdrukkelijk staat dat het 100% origineel is vertrouw ik het al niet volledig meer.
Als er staat dat men niet zeker of het kopie is of niet dan is er in 95% van de gevallen ook iets niet koosjer.

tip: Als je niet zeker bent koop het dan NIET, of de prijs moest echt héél laag zijn, maar dan moet je nog weten wat de prijzen van dat item waard zijn.
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Koppelslot HJ

Bericht door Patrick.S »

Een originele HJ koppelslot voor €45??Dan ben ik benieuwd in welke staat deze was
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Koppelslot HJ

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:Als er in een advertentie uitdrukkelijk staat dat het 100% origineel is vertrouw ik het al niet volledig meer.
Waarom niet? Ik zet er ook altijd bij 100% origineel. Daar het dan ook zo is. Oke sommige mensen maken er misbruik van.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Koppelslot HJ

Bericht door Struik »

Er zijn inderdaad heel veel mensen die beweren dat iets 100 procent orgineel is, vaak is dit helaas niet zo.
Patrick74 schreef:Een originele HJ koppelslot voor €45??Dan ben ik benieuwd in welke staat deze was
Hij was in goede staat, en na veel vergelijken zou ik zeggen dat het een orgineel stuk was, behalve die achterkant, dat bracht de nodige twijfels.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Koppelslot HJ

Bericht door zjopske »

Struik schreef:
Patrick74 schreef:Een originele HJ koppelslot voor €45??Dan ben ik benieuwd in welke staat deze was
Hij was in goede staat, en na veel vergelijken zou ik zeggen dat het een orgineel stuk was, behalve die achterkant, dat bracht de nodige twijfels.
Leg hem dan alsjeblieft meteen weg, is niks waard als je er later achterkomt dat de achterkant niet goed was.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Koppelslot HJ

Bericht door christiaan1989 »

Inderdaad, wat dit soort dingen betreft, beter niet te veel gokjes nemen. (kan wel als het maar niet te veel geld kost ;))
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Koppelslot HJ

Bericht door Struik »

Zo is het maar net, wat mij betreft hoeven we geen woorden meer vuil te maken aan dit onderwerp.

Bedankt,

Mvg Struik
Plaats reactie