Foto's markeringslichten R.A.F.

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Thom
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 dec 2008, 00:33
Locatie: Utrecht / Hamburg

Foto's markeringslichten R.A.F.

Bericht door Thom »

Bij voorbaat mijn excuses wanneer ik deze vraag ergens anders op dit forum had moeten plaatsen.
Het probleem is echter dat ik vanmorgen een pijnlijke ontdekking heb gedaan toen ik bezig was met mijn nieuwe computer. Ik mis 180 foto’s uit het jaar 1943, doordat er een cd waar de foto’s opstonden op de een of andere manier is weggegooid. Waarschijnlijk hij in de doos van cd’s is gekomen die dubbel of beschadigd waren. Ik heb het idee dat ik de collectie niet meer kan vervangen omdat het een unieke reeks was. (dit laatse weet ik dus niet zeker.)

Het meest vervelende is dat een paar van de mooiste foto’s die ik in mijn bezit had van mijn digitale collectie nu ook kwijt is. Voor alle duidelijkheid, dit waren foto’s van Gomorrha-operatie. Dat maakt het extra zonde, want zoveel foto’s zijn daar logischerwijs niet gemaakt (de dood tegemoet zien). Het waren ironisch genoeg de laatste foto’s van het vooroorlogse Hamburgse stadscentrum.

Ik weet dat velen van jullie handiger zijn met internet dan ik dat ben, daarom zou ik graag via deze wijze iets willen vragen. Een van de foto’s die ik maar al te graag terug wil hebben, zonodig in een kleinere resolutie, is de beroemde en beruchte foto van de markeringslichtjes die boven de Hamburgse daken naar beneden komen dwarrelen. De foto’s zijn gemaakt vanaf een positie ten noorden van de Altstadt, op positie van de Ferdinandstor. Soortgelijke foto’s zijn gebruikt voor lesboeken voor het HAVO-onderwijs. Wanneer iemand deze foto’s ooit heeft gezien, of weet iemand waar ik ze zou kunnen vinden, dan hoor ik dat zeer graag.Het is erg belangrijk voor mij.

Alvast bedankt,

Thom.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Foto's markeringslichten R.A.F.

Bericht door michiel01 »

bedoel je deze?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Foto's markeringslichten R.A.F.

Bericht door michiel01 »

ik heb trouwens wel de site's waar je deze foto's en meer vanaf kan halen in betere kwaliteit:

http://www.bombenkrieg-gegen-hamburg.de/

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... amburg.jpg

en anders wil ik ze je natuurlijk toemailen als je me even een pbtje stuurt met het emailadres!
Thom
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 dec 2008, 00:33
Locatie: Utrecht / Hamburg

Re: Foto's markeringslichten R.A.F.

Bericht door Thom »

Helaas zitten de foto's die ik bedoel er niet tussen. Het waren dan ook foto's die vanaf de grond zijn genomen.
Na even gezocht te hebben ben ik een foto tegen gekomen die vanuit de zelfde plek is genomen.

Afbeelding

Hopelijk schiet iemand nog iets te binnen, of komt iemand het in de nabije toekomst nog tegen.
Dat zou erg mooi zijn.
Plaats reactie