Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ammo »

dutchhelmets schreef:
zjopske,

En deze vind ik ook niet kunnen...
Iemand die toch wat van dit soort spul afweet verteld er niet bij dat de helm NIET perfect is.

Buiten dat er wat verf op de plaat zit is het binnenwerk vervangen zo rond 1950 en weer gebruikt.
Dit is goed te zijn aan de pinnetjes waarmee het binnenwerk bevestigd zit, meestal is dit in het binnenwerk ook nog terug te zien b.v. een extra gaatje omdat het niet niet paste.
Zjopske, dit is gewoon echt een hele nette helm.
Het is heel normaal om meerde gaten in het binnenwerk te hebben voor de bevestiging(al zie ik ze niet bij deze helm). Ik heb er een aantal van en ze zijn allemaal absoluut goed voor-oorlogs....
Wat ook opvalt zijn de goede klinknagels. Het binnenwerk is naar mijn mening zeker niet vervangen geweest.
Ook is deze binnenwerk zeker geen jaren 50 model maar een voor-oorlogse model wat tot ongeveer 1941 is geproduceerd in opdracht van Verblifa.
De groene verf op de plaat wat je bedoelt zou de originele voor-oorlogse anti-roest laag kunnen zijn, ik kan het niet goed bepalen op deze foto's. Deze laag zie je wel vaker op helmplaten en is zeker origineel!
De enige minpunt die ik kan ontdekken is het ontbreken van de bevestigingsriem op de nekkap.

Al met al een goede helm die zeker verzamel waardig is en nee ik ben niet de verkoper!

groet,

Is idd een nette helm, Zjopske , hoe kom je tot de conclusie, dat wat dingen aan de helm niet goed zijn?
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door zjopske »

ammo schreef:Is idd een nette helm, Zjopske , hoe kom je tot de conclusie, dat wat dingen aan de helm niet goed zijn?
Ze hebben me ooit verteld dat je aan die pinnetjes kon zien dat het binnenwerk vervangen was.

Maar bij nader inzien moet ik toch alles even bijstellen, weer wat geleerd.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door david879 »

Waarom zou een Lego Luger illegaal zijn :?:
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

David, de foto is ter vervanging van het echte object, er wordt een bodemvondst Luger aangeboden. Zolang er geen foto is, kan men ook niet bewijzen dat het wapen ook echt in bezit is van de verkoper.
Grenadier Markus Schenk
PanzerKmpfWagen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:59

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door PanzerKmpfWagen »

Weet iemand of dit origineel is? Iets zegt me dat dit nep is omdat hij alleen maar Replica verkoopt?

k98 minutie tasjes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

PanzerKmpfWagen schreef:Weet iemand of dit origineel is? Iets zegt me dat dit nep is omdat hij alleen maar Replica verkoopt?

k98 minutie tasjes
*foto*
PanzerKmpfWagen, het is niet de bedoeling hier Marktplaats advies in te winnen.
Grenadier Markus Schenk
PanzerKmpfWagen
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:59

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door PanzerKmpfWagen »

Is er zo'n topic dan?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door michiel01 »

PanzerKmpfWagen schreef:Is er zo'n topic dan?
het beste is een topic voor je eigen zaken te openen in het asmogendheden onderdeel (in dit geval dan) dit topic is meer voor frivoliteiten (op gebied van militaria) die op ebay etc worden aangeboden.
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door david879 »

Rick de G. schreef:David, de foto is ter vervanging van het echte object, er wordt een bodemvondst Luger aangeboden. Zolang er geen foto is, kan men ook niet bewijzen dat het wapen ook echt in bezit is van de verkoper.
Ik wil er geen discussie over starten maar hij kan de lego luger toch gevonden hebben?
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door petertje35 »

niet op ingaan....
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

Ff iets van Marktplaats waar ik me vreselijk kwaad om kan maken...
De klantvriendelijkheid gaat er steeds meer op achteruit, of de mensen die op dit forum spulletjes verkopen zijn gewoon te vriendelijk! :?
Ik had een brief van een KNIL soldaat gekocht via Marktplaats.
Nu kreeg ik gisteren een e-mail binnen met dat de verkoper nog niet het bedrag binnen had.
Hierbij e-mailde ik hem dat ik het bedrag toch echt overgemaakt had op een bepaalde datum.
Vandaag bleek het geld toch bij hem overgemaakt te zijn, maar omdat ik per ongeluk 4 dagen in de war was met wanneer ik de overschrijving op de post had gedaan en omdat ik een bedrag van €29,99 in plaats van €30,- kreeg ik een zwaar beledigende e-mail binnen waarin de verkoper mij onder andere liet weten dat de brief vast en zeker ergens anders beter af zou zijn, en dat ik in feite kon stikken naar de brief.
Het geld heeft hij in ieder geval teruggestort, tenminste dat beweert hij.
Ben ik nou gewoon zo'n ongelovelijke idioot dat ik per ongeluk 1 eurocent minder overmaak en in de war ben met de overschrijvingsdatum of is deze verkoper nou gewoon erg onbeschoft?? :frownno:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door S1991 »

Jezus.. En dat voor 1 cent. Daar zou ik mij dus echt niet druk om maken, hij blijkbaar dus wel.
Hoop voor je dat je het geld terug krijgt !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door toonen »

al vraag ik mij wel af hoe je je kunt vergissen door 29,99 over te maken ipv 30 euro....26,57 ipv 26,75 kan me nog voorstellen...en ik kan me voorstellen dat de verkoper zich niet serieus genomen voelt doordat het wat langer duurde en dan ook nog een vreemd bedrag op zijn rekening ziet verschijnen. En voor een verkoper op marktplaats valt het niet mee met al die sukkels die een bod doen en vervolgens niks meer laten horen. Waarschijnlijk lag bij deze verkoper al een stuk frustratie hierdoor........
Wellicht kun je hem een excuusmail sturen en hem duidelijk maken dat je het restant ook nog overmaakt...het gaat niet om die ene cent, het gaat om elkaar serieus nemen.

succes....
"Qua patet orbis"
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door christiaan1989 »

Vragen of je geld al binnen is vind ik niet meer als normaal, het is jou geld en al het fout gaat ben jij het kwijt. Gewoon een bevestiging. Klagen op 1 eurocent, tsjah misschien is de verkoper nogal agressief en snel op zijn teentjes getrapt. In dat geval kan je beter niks op MP verkopen, de helft van alle zogenaamde geïnteresseerden denken de hele wereld te kunnen komen voor een kiwi.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door rood »

Ik snap de clue niet zo van: je moet 30 euro betalen, en je stort 29.99. Niet om die ene eurocent, maar ik kan begrijpen dat die man zich in de zeik genomen voelt. Zeker als de communicatie al niet helemaal soepel verloopt.
Plaats reactie