Hitler's dood onzeker?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gast

Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Beste medeforumgebruikers,

Ik ben de laatste paar maanden onderzoek aan het doen naar de feiten en onwaarheden over WO2. Met name de zaken waarover aanhangers van Hitler, en aanhangers van de geallieerden het niet met elkaar eens zijn intrigeren me. Het is voorlopig mijn doel om zoveel mogelijk feiten te verzamelen en zo een tijdelijk oordeel te vormen over bepaalde zaken in de geschiedenis. Ik weet dat dit forum is opgericht door oorlogsveteranen, en ik ga ervanuit dat de meeste leden hier anti-nazi zijn. Zelf probeer ik zoveel mogelijk objectieve informatie te vinden en dus niet zomaar alles te geloven wat aanhangers van de alliantie beweren... Ik hoop dat enkelen van jullie mij willen helpen om de informatie zo compleet mogelijk te krijgen.

1: De meeste mensen hier op dit forum gaan er klakkeloos van uit dat Hitler is gestorven in 1945, in zijn bunker, door zelfmoord dmv cyanide en een kogel. Toch zijn er vele andere theorieën, waaronder het idee dat het Hitler's dubbelganger was die zichzelf neerschoot in die bunker. Hitler zelf zou op dat ogenblik in een U-boot op weg naar Antarctica zijn om daar de storm af te wachten... Ikzelf heb het ziekenhuisrapport gezien waarin staat bevestigd dat een zekere Adolf Hitler gestorven is in 1952 aan een longziekte. Hier een klein citaat uit de New York Times:

Rumors started to circulate about a double for Hitler. He was supposed to be a total look-alike, and he was trained to "be" Hitler and was supposedly going to die a martyr’s death on the battlefield so that Hitler could be glorified without dying.
- New York Times 19 April 1945.

2: De geallieerden hebben uiteindelijk gezegevierd in deze oorlog. Een vaak gehoorde uitspraak is dat deze overwinning te danken is aan de uitmuntende commandodienst die het Amerikaanse leger had opgeleid om speciale taken te vervullen. Echter uit Duitse bronnen daterende uit 1943 valt af te leiden dat de Nazi's ook reeds beschikking hadden tot een hoog opgeleide en zwaar bewapende eenheid, geheten Die Waffen13. Is er iemand die meer informatie heeft betreffende deze groep, aangezien dit cruciaal zou kunnen zijn om te doorgronden wat Hitler ervan zou kunnen hebben weerhouden om zelf zelfmoord te plegen (als stelling 1 waar zou zijn). Misschien had hij zijn hoop gevestigd op een speciale eenheid die hem nog tot een overwinning zou kunnen brengen?

3: Is er iemand die me meer informatie zou kunnen verschaffen betreffende de vriendschappelijke band die Adolf Hitler en de bekende filosoof Friedrich Nietzsche hadden? Het zou naar mijn weten goed mogelijk zijn dat Nietzsche oorspronkelijk met het idee van de jodenvervolging kwam. Het is immers reeds bekend dat Hitler's idee van de 'übermensch' van Nietzsche afkomstig was. Ik zou hier graag meer over te weten komen.

4: Ik heb vaker gehoord over een mislukte poging van enkele hoge Nazi's om Hitler te vermoorden, om zo de oorlog positief te beïnvloeden voor de Nazi's. Echter ik kan hier geen discrete informatie over vinden, en zou dus ook betreffende dit onderwerp graag zoveel en zo uitgebreid mogelijk informatie lezen...


Ik hoop dat ik hier een aantal antwoorden zal vinden, en dat ik samen met jullie tot een totaalbeeld kan komen betreffende bovenstaande zaken, en misschien nog andere zaken die we gaandeweg tegen kunnen komen...

Alvast bedankt,

Jeroen
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Jan Klaassen »

Hallo Jeroen. Interessant onderzoek! Vraagje; waar kwam dat rapport uit 1952 eigenlijk vandaan? Zal wel niet van Antartica komen denk ik?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef: 4: Ik heb vaker gehoord over een mislukte poging van enkele hoge Nazi's om Hitler te vermoorden, om zo de oorlog positief te beïnvloeden voor de Nazi's. Echter ik kan hier geen discrete informatie over vinden, en zou dus ook betreffende dit onderwerp graag zoveel en zo uitgebreid mogelijk informatie lezen...
Wehrmacht Officieren noem je meteen Nazi's? De Nazi's waren juist VOOR Hitler.
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Als reactie op Jan Klaassen: Nee, dit rapport komt uit het Barmbek ziekenhuis is Hamburg, alwaar Hitler volgens deze rapporten is overleden. Ik heb de directie gemaild toen ik hierover hoorde, en als vervolg hiervan is mij toegestaan om de documenten te komen bekijken in het betreffende ziekenhuis. Het was mij helaas niet toegestaan beeldmateriaal te maken, en ze zullen het me ook zeker niet in dank afnemen dat ik dit openbaar maak. Ik heb zo het idee dat het tegen hun beleid was om dit naar buiten te brengen...

Als reactie op Gast: Excuseer voor mijn misplaatste woordgebruik. Ik ben slechts op zoek naar informatie, en heb geen belang bij het beledigen van wie dan ook. Ik hoop dus dat het zo ook niet wordt opgevat.
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

Om onduidelijkheden te voorkomen, ik heb zojuist een account aangemaakt op dit forum. Ik ben dus degene die dit topic heeft geopend. Dan weten jullie tenminste wie je antwoord;)
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Ik heb al nooit geloofd dat Hitler dood was gegaan in zijn bunker.
Hij zou zich nooit hebben laten pakken door zijn vijanden.
Dood of levend.
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

Dat is moeilijk te zeggen, aangezien ik niet geloof dat veel mensen hier op dit forum Hitler persoonlijk kenden, wel?
Aangezien dit een onderzoek is naar de feiten, waarin we op zoek zijn naar een zo goed mogelijke waarheid, gebaseerd op de afwegingen tussen alle mogelijke uitkomsten, denk ik dat het vrij weinig zin heeft om posts te plaatsen als: Ik heb nooit geloofd...
Ik bedoel dit niet persoonlijk, maar het is weinig productief en draagt ook weinig toe aan het onderzoek.
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:1: De meeste mensen hier op dit forum gaan er klakkeloos van uit dat Hitler is gestorven in 1945, in zijn bunker, door zelfmoord dmv cyanide en een kogel.
Is dat de manier waarop jij "feiten" constateert? Ik heb niet de indruk dat je het de mensen op dit forum gevraagd hebt en zo tot deze conclusie bent gekomen. Ergo, waarom stel jij als feit dat de meeste mensen op dit forum deze mening zijn toegedaan?
vortex
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2009, 15:06

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door vortex »

DUBBEL POST, sorry!
Laatst gewijzigd door vortex op 05 jan 2010, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
vortex
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2009, 15:06

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door vortex »

Aloha allen,

Bij deze een antwoordje:
Gast schreef:
1: De meeste mensen hier op dit forum gaan er klakkeloos van uit dat Hitler is gestorven in 1945, in zijn bunker, door zelfmoord dmv cyanide en een kogel. Toch zijn er vele andere theorieën, waaronder het idee dat het Hitler's dubbelganger was die zichzelf neerschoot in die bunker. Hitler zelf zou op dat ogenblik in een U-boot op weg naar Antarctica zijn om daar de storm af te wachten... Ikzelf heb het ziekenhuisrapport gezien waarin staat bevestigd dat een zekere Adolf Hitler gestorven is in 1952 aan een longziekte. Hier een klein citaat uit de New York Times
Ik ben er van overtuigd dat Hitler is omgekomen in Berlijn. En wel daarom: Hoeveel verhalen bestaan er niet over bekende en beruchte persoonlijkheden waar het verhaal over hun dood nogal obscuur, verwarrend, niet opgehelderd (voor het grote publiek) is? Kurt Cobain, Jim Morrison, Lady Di, Elvis Presley... zijn maar enkele namen in een lange lijst. Ik wijt het aan massahysterie en -verbijstering.

De geallieerden hebben uiteindelijk gezegevierd in deze oorlog. Een vaak gehoorde uitspraak is dat deze overwinning te danken is aan de uitmuntende commandodienst die het Amerikaanse leger had opgeleid om speciale taken te vervullen. Echter uit Duitse bronnen daterende uit 1943 valt af te leiden dat de Nazi's ook reeds beschikking hadden tot een hoog opgeleide en zwaar bewapende eenheid, geheten Die Waffen13. Is er iemand die meer informatie heeft betreffende deze groep, aangezien dit cruciaal zou kunnen zijn om te doorgronden wat Hitler ervan zou kunnen hebben weerhouden om zelf zelfmoord te plegen (als stelling 1 waar zou zijn). Misschien had hij zijn hoop gevestigd op een speciale eenheid die hem nog tot een overwinning zou kunnen brengen?
Aangezien ik er van uit ga dat Hitler + in 1945, is die vraag voor mij van weinig belang. Verder weet ik niet zo heel erg veel van die Waffen 13.
Is er iemand die me meer informatie zou kunnen verschaffen betreffende de vriendschappelijke band die Adolf Hitler en de bekende filosoof Friedrich Nietzsche hadden? Het zou naar mijn weten goed mogelijk zijn dat Nietzsche oorspronkelijk met het idee van de jodenvervolging kwam. Het is immers reeds bekend dat Hitler's idee van de 'übermensch' van Nietzsche afkomstig was. Ik zou hier graag meer over te weten komen.
Hitler en Nietzsche vrienden? Nog nooit gehoord. Hitler is geboren in 1889, Nietzsche gestorven in 1900 (zie ook ander topic van 'gast'). Lijkt me sterk dat de 11-jarige Hitler toen al serieus met de jodenvervolging bezig was. Voor meer info over Nietzsche en nazi-Duitsland lees zeker "Nietzsches weerklank in nazi-Duitsland" van Jaap Hagen. Het gaat me trouwens wel heel erg ver dat je stelt dat Nietzsche de aanzetter zou zijn voor de jodenvervolging. Zijn filosofie is wat verkracht, me dunkt.
Ik heb vaker gehoord over een mislukte poging van enkele hoge Nazi's om Hitler te vermoorden, om zo de oorlog positief te beïnvloeden voor de Nazi's. Echter ik kan hier geen discrete informatie over vinden, en zou dus ook betreffende dit onderwerp graag zoveel en zo uitgebreid mogelijk informatie lezen...
Vind je niet iets in Guido Knopp's "Complot tegen Hitler"? Je ne sais pas?


Beste groeten,

Vortex :evil:
Gebruikersavatar
ElderErnst
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:10
Locatie: Westerlee

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door ElderErnst »

Hoe heeft u het dan onderzocht en weet U het zeker?

ik zou der graag meer over ontvangen op mijn e-mail

ernstdieterman@hotmail.com

Alvast Bedankt

ElderErnst
Nancy Astor: "Als ik uw vrouw was dan zou ik gif in uw koffie doen.". Churchill: "Nancy, als ik uw man was dan zou ik het opdrinken."---Winston Churcill



Voor Groningen!
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Gast schreef:Ikzelf heb het ziekenhuisrapport gezien waarin staat bevestigd dat een zekere Adolf Hitler gestorven is in 1952 aan een longziekte
En jij gelooft werkelijk dat Adolf Hitler in 1952 onder zijn eigen naam in een Duits ziekenhuis kon liggen zonder dat er iemand aan de bel trok en zonder dat dit direct na het overlijden van de patiënt wereldnieuws was?
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

Gast schreef:
Gast schreef:1: De meeste mensen hier op dit forum gaan er klakkeloos van uit dat Hitler is gestorven in 1945, in zijn bunker, door zelfmoord dmv cyanide en een kogel.
Is dat de manier waarop jij "feiten" constateert? Ik heb niet de indruk dat je het de mensen op dit forum gevraagd hebt en zo tot deze conclusie bent gekomen. Ergo, waarom stel jij als feit dat de meeste mensen op dit forum deze mening zijn toegedaan?
Ik heb een groot aantal threads op dit forum gelezen, en ik heb nergens ook maar iets gelezen over dat er zelfs maar een mogelijkheid is dat deze theorie niet waar is. Daarop baseer ik deze uitspraak. Mijn excuses als ik daarmee iemand onrecht heb aangedaan. Nogmaals mijn doel is informatie vergaren, en niet discussiëren over wel of niet een verkeerde woordkeus voeren.
Vortex schreef:Ik ben er van overtuigd dat Hitler is omgekomen in Berlijn. En wel daarom: Hoeveel verhalen bestaan er niet over bekende en beruchte persoonlijkheden waar het verhaal over hun dood nogal obscuur, verwarrend, niet opgehelderd (voor het grote publiek) is? Kurt Cobain, Jim Morrison, Lady Di, Elvis Presley... zijn maar enkele namen in een lange lijst. Ik wijt het aan massahysterie en -verbijstering.
Dit is waar, echter een complottheorie vind ik persoonlijk toch iets anders als een met bewijs ondersteund gegeven. Het punt is echter dat voor beide mogelijkheden (Antarctica en Berlijn) bewijzen te vinden zijn. Dan is het dus de vraag wie de waarheid spreekt. Een onafhankelijk ziekenhuis in Hamburg, of de Russische leiding in die tijd, waarvan bekend is dat ze vaker hebben gelogen over dit thema. Uiteraard krijg ik nu het commentaar dat het ziekenhuis slechts bekend wilde worden, maar dan vind ik het zelf erg vreemd dat ze zo hun best doen om dit verborgen te houden.
Vortex schreef:Hitler en Nietzsche vrienden? Nog nooit gehoord. Hitler is geboren in 1889, Nietzsche gestorven in 1900 (zie ook ander topic van 'gast'). Lijkt me sterk dat de 11-jarige Hitler toen al serieus met de jodenvervolging bezig was. Voor meer info over Nietzsche en nazi-Duitsland lees zeker "Nietzsches weerklank in nazi-Duitsland" van Jaap Hagen. Het gaat me trouwens wel heel erg ver dat je stelt dat Nietzsche de aanzetter zou zijn voor de jodenvervolging. Zijn filosofie is wat verkracht, me dunkt.
Als dit waar is dan is er duidelijk een lek in mijn bronnen. Ik moet toegeven dat ik van dit thema niet veel weet. Daarom vroeg ik er ook meer informatie over. In ieder geval bedankt voor de opheldering.
Vortex schreef:Vind je niet iets in Guido Knopp's "Complot tegen Hitler"? Je ne sais pas?
Bedankt ik zal het eens opzoeken!
Gast schreef:En jij gelooft werkelijk dat Adolf Hitler in 1952 onder zijn eigen naam in een Duits ziekenhuis kon liggen zonder dat er iemand aan de bel trok en zonder dat dit direct na het overlijden van de patiënt wereldnieuws was?
Zoals ik al zei hebben ze altijd geprobeerd dit geheim te houden. Helaas ben ik geen expert op het gebied van echtheid van geschriften, en was het voor mij dus moeilijk te controleren of dit geschrift niet vervalst is. Alles wat ik hieromtrent zeggen kan is dat ik in het dossier van het ziekenhuis heb zien staan dat er een (dus misschien wel niet eens dé) Adolf Hitler is gestorven aan een longziekte. Meer weet ik er niet van.

Ten slotte wil ik nogmaals even kwijt mensen: Ik probeer hier een gezonde discussie te behouden. Dus probeer niet steeds zo agressief antwoord te geven, want om eerlijk te zijn begint me dat nu al te vervelen, en ik ben pas 2 dagen op dit forum. (Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, men weet wel wie zich aangesproken moet voelen...)

Vriendelijke groeten, Jeroen
Gast

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Gast »

Okay, je gelooft dus WERKELIJK dat het in het West-Duitsland van direct na de oorlog mogelijk was dat DE Adolf Hitler in het AK Barmbek in Hamburg lag en er overleed, en dat er gewoon een ziekendossier werd bijgehouden zonder dat iets uitlekte. Het Barnbek was na de oorlog een Brits militair hospitaal. Dat maakt jour theorie al helemaal "opmerkelijk". Dat je geen copie mocht maken van de directie is opmerkelijk aangezien dit geen schending van de Duitse privacy wetgeving is (iemand moet 35 jaar dood zijn en dat is met 1952 geen probleem). Ik zal ze zelf ook maar eens mailen dan.
Ratje2000
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jan 2010, 21:22

Re: Hitler's dood onzeker?

Bericht door Ratje2000 »

Gast schreef:Okay, je gelooft dus WERKELIJK dat het in het West-Duitsland van direct na de oorlog mogelijk was dat DE Adolf Hitler in het AK Barmbek in Hamburg lag en er overleed, en dat er gewoon een ziekendossier werd bijgehouden zonder dat iets uitlekte. Het Barnbek was na de oorlog een Brits militair hospitaal. Dat maakt jour theorie al helemaal "opmerkelijk". Dat je geen copie mocht maken van de directie is opmerkelijk aangezien dit geen schending van de Duitse privacy wetgeving is (iemand moet 35 jaar dood zijn en dat is met 1952 geen probleem). Ik zal ze zelf ook maar eens mailen dan.
Ik overweeg het als een mogelijkheid ja... Het Barnbek was na de oorlog een Brits militair hospitaal? Dat maakt het inderdaad onwaarschijnlijker, maar desalniettemin heb ik het dossier gezien. Nogmaals herhaal ik, ik ben geen expert op het gebied van vervalsing van geschriften. Het is dus in principe mogelijk dat dit dossier vervalst is.
Gast schreef:Dat je geen copie mocht maken van de directie is opmerkelijk aangezien dit geen schending van de Duitse privacy wetgeving is (iemand moet 35 jaar dood zijn en dat is met 1952 geen probleem). Ik zal ze zelf ook maar eens mailen dan.
Zou dit misschien te maken kunnen hebben met het feit dat het een Adolf Hitler betreft? Ik denk dat dat wel enigszins verschil maakt. Maar even voor de duidelijkheid: Het is niet míjn theorie. Deze theorie is nog voor mijn geboorte ontstaan, echter ik heb dat ziekenhuis dossier gezien, en daarom wilde ik het hier even bespreekbaar stellen.
Gesloten