Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door david879 »

custom schreef:@ ...

Ja idd hier had je het verlossende antwoord gevonden maar 1,50 is geen probleem ze zijn al voor meer dan 40,00 :bonk: :bonk: verkocht op ebay aan goedgelovige Amerikanen - Italianen etc.
Van wanneer is hij dan?
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Voor 1,50 ie het toch een leuke zaklamp :)
Uit de jaren 50 dus ja, wat ook in dit topic meerderen keren wordt vermeld! Dus als je echt geïntreseerd bent en een beetje de moeite neemt dan kom je zo goed aan gratis goede info, waar veel moeite in is gestoken en je veel van kan leren.
Helaas als ik het topic weer eens doorblader zie ik dat er veel foto's het niet meer doen, wat jammer is van dit mooie topic.
Zie dat op meer forums als je oude topic's doorbladerd.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Destruction schreef:Helaas als ik het topic weer eens doorblader zie ik dat er veel foto's het niet meer doen, wat jammer is van dit mooie topic.
Zie dat op meer forums als je oude topic's doorbladerd.
Ja dat klopt idd dat zie je wel vaker ik heb er geen verklaring voor.Maar alles blijft gewoon bewaard hoor voor de komende nieuwe generatie verzamelaars vanuit het grote zaklampenboek dus even geduld nog is sowieso het wachten waard :wink: .
Elke oorlog is er een teveel !
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door utmi »

Wanneer kunnen we dit boek ongeveer verwachten? :)
Heb je al een uitgever? wordt het engelstalig of nederlandstalig?
Tell us more!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

utmi schreef:Wanneer kunnen we dit boek ongeveer verwachten? :)
Heb je al een uitgever? wordt het engelstalig of nederlandstalig?
Tell us more!
Dat zijn vragen waar ik vooralsnog even geen antwoord op kan geven :P .
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Kugelblitz »

Nu ook eens een vraagje van mijn kant... Om wat voor een exemplaar gaat het bij deze zaklantaarn? Uit welk jaar komt hij etc.? Ik heb hem eigenlijk nooit eerder gezien, wel bij hopen een soortgelijke variant van bakeliet.

Hij is gestempeld met 'No.4640' en heeft een lederen riempje aan de achterzijde ter bevestiging aan het uniform. Tevens kan men een rode of groene schijf voor het gloeilampje schuiven, zodat deze zaklantaarn ook als seinlamp gebruikt kon worden.

Afbeelding

Voorzijde

Afbeelding

Achterzijde

Afbeelding

Binnenzijde

Dank en groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Kugelblitz

Deze Zeiler zaklamp met nr 4640 in metaal uitgevoerd Oliv Grun is gemaakt bij Zeiler AG in Duitsland ca 1942/44 dit metalen model was de vervanger van de bakelieten nr 4640 versie gebruik voor Duitse militaire doelende WH ...etc je ziet deze idd niet zoveel meer het bakelieten model daar zijn er meer van gemaakt en rotten ook weg das ook een punt.Daar is ook nog nr 4842 een fraai bakeliet model met een filter draaiknop in het midden en die zie je niet zo vaak.
Laatst gewijzigd door custom op 21 jan 2010, 18:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Kugelblitz »

Top, heel erg bedankt voor de snelle reactie! _/-\o_

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Panzer Grenadier
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2006, 16:30

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Panzer Grenadier »

Ik heb gister een aantal zaklampen kunnen kopen, weet jij misschien wat over deze 2?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

De Daimon nr 412 lamp op links is gemaakt in die ''Helle Freude'' periode 1954 tot in de 60e jaren voor politie en andere overheidstaken .De andere Daimon op rechts heeft het nr 2215 en is gemaakt vanaf 1934 -1945 het Duitse leger had deze lampen tijdens de 2WO periode in gebruik bij div eenheden zoals WH -SS .....etc.voor alle duidelijkheid nog even de Daimon lampen vanuit de serie nummers 2200 - 2263 zijn allen gebruikt door het Duitse leger tijdens de (2WO).
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Edgar »

voor alle duidelijkheid nog even de Daimon lampen vanuit de serie nummers 2200 - 2263 zijn allen gebruikt door het Duitse leger in de 2WO.
De daimon 2233 toch niet?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Edgar schreef:
voor alle duidelijkheid nog even de Daimon lampen vanuit de serie nummers 2200 - 2263 zijn allen gebruikt door het Duitse leger in de 2WO.
De daimon 2233 toch niet?
De Daimon met Nr 2233 was wel de meest bekendste Daimon zaklamp van de Wehrmacht -SS.Maar het is soms wel eens verwarrend met al die nummers in de 50e jaren heeft Daimon de nummer serie 2000 - 2361 etc gewoon weer gebruikt maar lampen uit die periode zijn zeer gemakkelijk te herkennen. Maar ik heb dat reeds div malen hier besproken er staat ook meestal ''made in Germany'' op 50e jaren Daimon lampen net zoals bovenstaand op de nr 412 ook het geval is.OK

Daimon Nr 2233 WH-SS 1934 3X luftschutz
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Panzer Grenadier
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2006, 16:30

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Panzer Grenadier »

custom schreef:De Daimon nr 412 lamp op links is gemaakt in die ''Helle Freude'' periode 1954 tot in de 60e jaren voor politie en andere overheidstaken .De andere Daimon op rechts heeft het nr 2215 en is gemaakt vanaf 1934 -1945 het Duitse leger had deze lampen tijdens de 2WO periode in gebruik bij div eenheden zoals WH -SS .....etc.voor alle duidelijkheid nog even de Daimon lampen vanuit de serie nummers 2200 - 2263 zijn allen gebruikt door het Duitse leger tijdens de (2WO).
Bedankt!
De linker (de na-oorlogse dus), gaat in de verkoop voor 10 Euro.
Tevens heb ik nog een zootje van die na-oorlogse pertrix lampen in feldgrau die vaak als WH worden verkocht in de verkoop.
MCRoadkill
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010, 08:40

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door MCRoadkill »

Hoi Mensen,

Ik kwam dit topic tegen en wat een uitgebreid topic met heel veel informatie, mijn complimenten.

Ik sta op het punt een Daimon 2233 aan te schaffen, maar ik weet nog niet zeker of deze verantwoord te gebruiken is als duits Wehrmacht WOII zijnde.
deze is zwart, met licht bruine lederen ophangoogjes, maar het lijkt alsof deze aangaat aan de zijkant ipv. een draaiknop op de bovenkant.
kan dit?

http://link.marktplaats.nl/313281710

Zo nee, als ik een Pertrix 667/RP23 koop voor het uitbeelden van een duitse wehrmacht soldaat, kan dat dan? Hij hoeft niet authentiek duitse WOII te zijn, het moet er zo goed mogelijk voor door kunnen gaan.

of misschien iemand die mij een goede lamp kan verkopen.

Ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@MCRoadkill
De lampen die je opnoemt zijn idd van na de oorlog 50e - 60e jaren voor politie - spoorwegen etc de Daimom nr 2233 komt wel aardig in de buurt wat er destijds door de WH gebruikt is en zou je wel op een pop kunnen hangen maar het blijft sowieso naoorlogs.
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie