PAB brons/zilver, waarde

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

PAB brons/zilver, waarde

Bericht door petertje35 »

Ik heb hier een panzer kampf abz. liggen die ik misschien wil verkopen, hij heeft een donkere kleur maar daaronder zit een glanzend zilveren kleur (niet mat). Hij heeft geen pin meer maar wel het haakje. Verder zit er een gaatje ingeboort tussen de poten van de adelaar. Massief en dus geen holle. Je kan zien dat er een pin heeft gezeten, maar die is afgebroken samen met een stuk van het bevestigingsmechanisme. Eerlijke, gebruikte medaille.
wat is de waarde van zoiets?

foto:
Afbeelding
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door Kugelblitz »

Pfoee, misschien nog €30,- als je een geïnteresseerde vindt. Er is wel erg veel mee aan de hand, de afgebroken pin (en scharnier) en het geboorde gat... Verder lijkt het me ook een vrij laatoorlogs exemplaar gezien de afwerking en materiaal.

Betere foto's van de voor en achterzijde (recht van voren zonder flits, met macro stand in dachligt) zouden handig zijn.

Reken er in ieder geval op dat je er niet veel voor krijgt. Als alleen de pin zou missen was je met een nieuwe pin klaar, maar nu is ook het scharnier kapot én er is een gat in geboord... Ik zou hem in ieder geval nooit nemen, niet veel meer van over.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door zjopske »

Kugelblitz schreef: Ik zou hem in ieder geval nooit nemen, niet veel meer van over.
Een Luftwaffe close to mint verzamelaar _/-\o-

Maar een foto van de achterkant komt van pas :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door petertje35 »

op de achterkant zit een zwarte soort verf, met daaronder een zilveren kleur en daaronder het metaal. Zal waarschijnlijk morgen of zo een foto maken van de achterkant.
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door Kugelblitz »

petertje35 schreef:op de achterkant zit een zwarte soort verf, met daaronder een zilveren kleur en daaronder het metaal. Zal waarschijnlijk morgen of zo een foto maken van de achterkant.
Hmm, die zwarte verf klinkt ook niet goed... Als je twee scherpe foto's post van voor- en achterzijde met de camera instellingen zoals boven genoemd, dan kunnen we je wel helpen! :)
Maar nogmaals, verwacht er niet veel van!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door petertje35 »

:) gekocht op militaria beurs breda voor een 10tje, kan dus nooit veel kwijt zijn ^^
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door Doornewaard »

dan heb je denk ik 9,90 euro teveel betaalt. Die 10 cent is dan de oud ijzerprijs. Maar mischien brengen betere foto's een ander beeld.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door michiel01 »

petertje35 schreef::) gekocht op militaria beurs breda voor een 10tje, kan dus nooit veel kwijt zijn ^^
Toch niet van een kalende oude man die recht tegenover de bar stond? de eerste tafel gelijk rechts als je binnenkomt?
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: PAB brons/zilver, waarde

Bericht door petertje35 »

Nee, daar heb ik niets gekocht, leek mij niet origineel wat hij verkocht.
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Plaats reactie