Echt of Repro

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Echt of Repro

Bericht door Chrisje1978 »

Hallo allen,

Wie kan hier iets over zeggen?

Afbeelding

Kan hem voor een leuke prijs overnemen, het lint is niet orgineel maar dat maakt me niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Echt of Repro

Bericht door zjopske »

Jammer dat het lint nep is, kruis zelf ziet er goed uit.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Echt of Repro

Bericht door Chrisje1978 »

Ja dat lint is zelfs nog te nep voor repro lijkt me, aan de bovenkant zit zelfs een kartelrand. Maar daar is de prijs denk ik ook wel naar. En misschien vindt ik nog wel een ander lintje met de tijd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

Chrisje1978 schreef:Ja dat lint is zelfs nog te nep voor repro lijkt me, aan de bovenkant zit zelfs een kartelrand. Maar daar is de prijs denk ik ook wel naar. En misschien vindt ik nog wel een ander lintje met de tijd.
De kleuren van het lintje staan me niet zo aan en waarschijnlijk zullen ook de afmetingen van de strepen niet kloppen... Het kartelrandje komt ook veel bij originelen voor en is vaak juist een goed teken.
Een vervangend lintje vind je makkelijk, zal je een €5,- kosten...

Kruis ziet er wel aardig uit vanaf deze foto.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Echt of Repro

Bericht door Chrisje1978 »

Bedankt voor je reactie,

Enig idee van de waarde van de medaille, zeker als er een nieuw lintje aanmoet?
Anders kan ik altijd nog een complete kopen.

Grt,

Chris
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

Chrisje1978 schreef:Bedankt voor je reactie,

Enig idee van de waarde van de medaille, zeker als er een nieuw lintje aanmoet?
Anders kan ik altijd nog een complete kopen.

Grt,

Chris
Waarschijnlijk staat er geen stempeltje op het ringetje (van een fabrikant)?
Indien dit wel het geval is mag je zo'n €25,- rekenen met repro lintje. Als er geen makersstempel in de ring staat is €20,- een mooie prijs met repro lintje... Lintje kost je zo'n €5,- zoals eerder gezegd.

Hoe kom je erbij dat het lintje niet in orde is? Zegt de verkoper dit?

Een compleet setje met goed lintje is dus ongeveer even duur als er zelf een samen stellen, dus het is aan jou... Die lintjes zijn goed te vinden!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Echt of Repro

Bericht door Chrisje1978 »

@Kugel,

De verkoper gaf aan dat er een nieuw lintje aan zit. Neem dus aan dat hij daar een repro lint mee bedoelt.

Ik zit met mijn aankoopprijs van 15euro dan nog aardig goed.

Grt,

Chris
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

Chrisje1978 schreef:@Kugel,

De verkoper gaf aan dat er een nieuw lintje aan zit. Neem dus aan dat hij daar een repro lint mee bedoelt.

Ik zit met mijn aankoopprijs van 15euro dan nog aardig goed.

Grt,

Chris
Ja, daarmee zal hij inderdaad repro bedoelen.

Ik zou het doen! Zo niet moet je me maar de gegevens van de verkoper sturen per PB! :wink:
€15,- is geen geld...
Extra foto van het KvK zou geen kwaad kunnen voor de zekerheid.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Echt of Repro

Bericht door Chrisje1978 »

Hier dan nog twee foto's ter controle.

Afbeelding

Afbeelding



Helaas Kugel, ik had hem nog niet en voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

KvK ziet er wel goed uit, lintje lijkt me inderdaad ook repro...

Voor €15,- zou ik het zeker doen! _/-\o_
Laten we het vooral gezellig houden! :)
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Echt of Repro

Bericht door bartdb4 »

Jongens, 20 euro voor zo'n KVK ohne schwerten mag je al normaal geprijst noemen. Dan wel MET origineel lint.
Ik raad je aan om gewoon een complete te kopen voor 20, lintjes los kopen kost veel geld. Vooral met al die geldwolven op beursen. Reken dan op 7 euro voor een idioot klein stukje lint!

Een Kvk mit schwerten is de mooiere versie, betaal je als je gewoon ff 5 minuten langer doorzoekt dan je neus lang is 25 euro voor.

15 euro voor die kvk zonder lint is normale prijs, zou er niet warm van worden.
Laatst gewijzigd door bartdb4 op 02 feb 2010, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

bartdb4 schreef:Jongens, 20 euro voor zo'n KVK ohne schwerten mag je al normaal geprijst noemen. Dan wel MET origineel lint.
Ik raad je aan om gewoon een complete te kopen voor 20, lintjes los kopen kost veel geld. Vooral met al die geldwolven op beursen. Reken dan op 7 euro voor een idioot klein stukje lint!

Een Kvk mit schwerten is de mooiere versie, betaal je als je gewoon ff 5 minuten langer doorzoekt dan je neus lang is 25 euro voor.
€20,- voor een KvK 2. Klasse ohne Schwerter met origineel lintje is toch wel aan de goedkope kant hoor... Meestal kosten ze toch wel zo'n €25,- à €30,-! Mijn ervaring is juist dat de variant zonder zwaarden vaak duurder is dan die mét zwaarden. €25,- voor een KvK 2. Klasse mit Schwertern is dan wel weer een reguliere prijs...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Echt of Repro

Bericht door bartdb4 »

Ohne schwerten is naar mijn weten meer geproduceert.. Plus dat het meer uitgereikt is.. hier zijn ook cijfers van!
Mit schwerten betekend ook dat de oorlogsverdienst die je uitgevoerd had onder feind feuer was uitgevoerd. Ofwel in actie. Deze zijn relatief duurder dan ohne schwerten..

TIP kijk op sites waar particulieren aanbieden, niet op sites van handelaren. Dan vind je nog wel eens goedkoper spul.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echt of Repro

Bericht door Kugelblitz »

bartdb4 schreef:Ohne schwerten is naar mijn weten meer geproduceert.. Plus dat het meer uitgereikt is.. hier zijn ook cijfers van!
Mit schwerten betekend ook dat de oorlogsverdienst die je uitgevoerd had onder feind feuer was uitgevoerd. Ofwel in actie. Deze zijn relatief duurder dan ohne schwerten..

TIP kijk op sites waar particulieren aanbieden, niet op sites van handelaren. Dan vind je nog wel eens goedkoper spul.
Hoe vaak ze zijn uitgereikt staat vast, maar dit ligt (gek genoeg) niet altijd in het verlengde van de prijzen. Zoals je zegt zou je in dit geval een KvK ohne Schwerter goedkoper verwachten dan een mét zwaarden, maar dit is niet het geval... De varianten zonder zwaarden zijn voor zover ik gemerkt heb altijd net iets duurder dan varainaten met zwaarden en komen ook net iets minder voor.

Particulier kopen is uiteraard altijd beter in dit geval, maar je moet net de connecties/geluk hebben...
Verder kosten deze onderscheidingen sowieso geen zak, in vergelijking tot andere onderscheidingen en items. Na het Verwundeten Abzeichen in Schwarz is het KvK 2. Klasse waarschijnlijk de goedkoopste onderscheiding, samen met Ostmedaille en KvM.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Echt of Repro

Bericht door bartdb4 »

Kügel weetje wat het is, de koper bepaalt wat hij betaald.
Zo moet je jezelf een bedrag voorhouden (wel in de richting van de zogenaamde 'actuele prijzen') en dan voor die prijs zoeken.
Ik heb al vaak genoeg iets kunnen kopen wat ik zocht voor een prikkie. Bijvoorbeeld iemand bood Ek2's aan, 55 euro p.s. , niet duur toch? Zo heb ik nog genoeg en genoeg voorbeelden!
Staar je dus niet blind op die handelarensites, daar wordt je portomonee vaak ook verdrietig van!

Groet!
Plaats reactie