Sluiten van te koop topics

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Sluiten van te koop topics

Bericht door Edgar »

Mag ik vragen wat hiervoor de logische onderbouwing is? Ik vind het nogal hinderlijk dat je nu elke keer een nieuw topic moet aanmaken. Het ging altijd goed, tot bepaalde mensen hun advertenties tot 30x gingen uppen binnen 30 dagen. Dit is maar een kleine groep, dus waarom de regel van 4x uppen instellen?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door S1991 »

Inderdaad vraag het mij ook af. Ik upde telkens pas na 3 a 4 dagen. Nu moet ik steeds een nieuw topic openen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Kugelblitz »

Vind het zelf ook niet zo heel geweldig, aangezien je je advertentie ook niet echt goed kunt kopiëren (dat wil zeggen met fotolinks) wanneer deze in het archief staat... Kun je alles weer opnieuw gaan uploaden.

Als maatregel tegen het tot vervelens toe 'up'en' van sommigen kan ik het wel begrijpen, maar het is wel nadelig voor diegenen die wel gewoon normaal de regels opvolgen...

Is geen drama, maar maakt het wel onaantrekkelijker om nog iets te verkopen via dit forum.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door patrickh »

Wat Edgar aanhaalt,ben ik het inderdaad helemaal mee eens.Zover ik heb kunnen nagaan stoorde niemand zich aan de oude manier van "uppen".Het zou mooi zijn als het weer zou mogen!


gr.Patrick
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door christiaan1989 »

Misschien omdat er veel te veel topic werden geupped met items die al meer als een jaar te koop stonden? Ik snap het enigszins wel. Als er nu een topic geplaatst word is het nieuw voor het forum, niet iets wat je al 30 maal gezien hebt.

Het kan voor sommige wel wat vervelend zijn, maar je kan natuurlijk je eigen topic even back-uppen in een kladblok filetje.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Jan Klaassen »

Sluit me aan bij eerdere comments; niemand vond het ergerlijk, maar er werd toch iets aan gedaan...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Stefan »

Allen,

Wij hebben hier als Staff een vergadering over gehad, of dit eigenlijk dan wel nodig was.
We hadden eerst de regel dat er pas na 3 dagen een topic omhoog gehaald mocht worden.
Helaas hebben sommige leden deze regels niet na geleefd, en eigenlijk een beetje voor de ander verpest.
Wij vonden als Staff dat je dan nog maar maximaal 4x mag uppen, omdat sommige leden hier 2 a 3 pagina's aan deden besteden.
Zo hebben de overige forumleden ook nog ruimte op met hun topic in "the picture" te komen.
Naar onze mening is de "wijzig" knop er niet voor niets.



Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Vriendelijke groet,

Stefan.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Kugelblitz »

Ik begrijp het niet helemaal?
Sommige leden hadden te veel topics bovenaan staan met hun items, waardoor slechts de advertenties van bepaalde leden bovenaan stonden?

Maar wat heeft de 'wijzig-knop' hiermee te maken? Dat je meer items in één advertentie moet opnemen, in plaats van 30 advertenties maken voor één item?

Geldt deze maatregel ook voor het 'gezocht' onderdeel? Daar zie ik namelijk ook topics die meer dan 4 keer omhoog worden gehaald... En even voor de duidelijkheid: is omhooghalen ook het reageren op iemand anders in het topic (waardoor het topic automatisch bovenaan staat), of enkel berichten waaruit duidelijk blijkt dat zij bedoelt zijn het topic bovenaan te zetten?

De maatregel is opzich wel te overkomen, maar wel zonde. Fijn dat sommigen zich weer niet normaal kunnen gedragen en niet logisch kunnen nadenken, waardoor iedereen gedupeert wordt. Goed gedaan jongens! _/-\o_

Laten we deze maatregel dan zien als een voorproefje van nadelige ingrepen van de staff, als we ons niet normaal en volgens de regels kunnen gedragen. Ik erger me de laatste tijd steeds meer aan leden die denken dat zij de uitzondering op de regel zijn, gewoon even normaal doen...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Akko »

Ik ben het volledig eens met de mannen.
Als je de wijzig knop gebruikt dan wijzig je alleen maar iets in je verkooptopic, hierdoor gaat die toch niet up?
Ik zie altijd maar naar pagina 1 en heel soms 2.
Ik denk dat nog velen onder ons dit doen.
Als je topic dan op p 3 staat en je wijzigt gegevens hiervan.
Wie gaat dat dan nog opmerken?

Ik vind gewoon dat het is uitgeprobeerd moet worden.
Er kan toch niets verkeerd hiermee gedaan worden?

Grtz N.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Edgar »

En laten we eerlijk zijn, het is maar een enkel persoon die 3 pagina's wijdt aan het uppen van advertenties... Ik vind het nogal een vreemde maatregel.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Eigenlijk niet, zoals Kugelblitz reeds aangeeft, de wijzig knop heeft natuurlijk vrij weinig met het hele principe te maken.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Proos »

het is niet zo dat een topic niet meer te "uppen" is, het is alleen beperkt. Het is de bedoeling dat iedereen een gelijke kans heeft zijn of haar product onder de aandacht te brengen. Twintig keer je topic omhoog halen verpest het voor een andere verkoper, wiens berichtje al snel naar een volgende pagina verdwijnt. We zullen als moderators voor die verkoper opkomen, die met zijn gedrag laat zien respect te hebben voor anderen.

We hadden ook kunnen besluiten het lidmaatschap van de collectorsgroep in te trekken, maar volgens mij is het voor iedereen beter als we een kleinere maatregel gebruiken: het topic sluiten. Wat mij betreft is het dan ook niet de bedoeling het topic opnieuw aan te maken. Het werd niet voor niets gesloten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Edgar »

Sjah, wat is nu 4x uppen? Op het WAF gebeurt het soms ook wel 10x en daar gaat alles ook nog goed. Na 4x kan je de verkoop hier vergeten. Een belachelijke maatregel, doe dan een maximaal aantal actieve advertenties of iets dergelijks.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Kugelblitz »

Proos schreef:het is niet zo dat een topic niet meer te "uppen" is, het is alleen beperkt. Het is de bedoeling dat iedereen een gelijke kans heeft zijn of haar product onder de aandacht te brengen. Twintig keer je topic omhoog halen verpest het voor een andere verkoper, wiens berichtje al snel naar een volgende pagina verdwijnt. We zullen als moderators voor die verkoper opkomen, die met zijn gedrag laat zien respect te hebben voor anderen.

We hadden ook kunnen besluiten het lidmaatschap van de collectorsgroep in te trekken, maar volgens mij is het voor iedereen beter als we een kleinere maatregel gebruiken: het topic sluiten. Wat mij betreft is het dan ook niet de bedoeling het topic opnieuw aan te maken. Het werd niet voor niets gesloten.
Duidelijk, 4 keer omhoog halen dus... Maar wat wordt er precies vertsaan onder 'uppen'? Is dat enkel het bedoeld omhooghalen van het topic met een berichtje, of wordt een reactie op een potentiële koper ook als één 'up' gezien?
Opzich wel een goede maatregel, aangezien sommigen er buitenproportionele aantallen verkooptopics op nahouden, misschien meerdere items in één topic doen? Lijkt me ook wel logisch opzich, maar sommigen vinden dit toch lastig te veronderstellen...

Daarnaast, wat is 'lidmaatschap van de collectorsgroep'? Is dat een onofficeel lidmaatschap, dat het plaatsen van verkooptopics toestaat? Met andere woorden, als je van dit lidmaatschap ontdaan ben kun je niet meer posten in het Marktplaats-onderdeel?

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Proos »

net als op marktplaats.nl zakken ook hier de advertenties. Je zult moeten accepteren dat het topic zakt, omdat er andere verkopers zijn. Je kunt wel uppen, maar als het teveel is dan doen we er iets aan. Op een ander forum gelden weer andere regels, daar is het ook een ander forum voor. Op marktplaats.nl moet er bijvoorbeeld voor betalen om terug bovenaan te staan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Edgar »

Proos schreef:net als op marktplaats.nl zakken ook hier de advertenties. Je zult moeten accepteren dat het topic zakt, omdat er andere verkopers zijn. Je kunt wel uppen, maar als het teveel is dan doen we er iets aan. Op een ander forum gelden weer andere regels, daar is het ook een ander forum voor. Op marktplaats.nl moet er bijvoorbeeld voor betalen om terug bovenaan te staan.
Ja, maar daar mag je de advertentie gewoon opnieuw plaatsen, dat mag hier dus niet.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie