Sluiten van te koop topics

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Proos »

@Kugel: het lidmaatschap behelst datgene dat je omschrijft. Het gaat alleen om de verkoopfora.

een gesprekje met iemand is niet omhooghalen. In ae redelijkheid, maar een moderator beoordeeld of er opzetis om het topicomgoog te halen of niet
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door patrickh »

Ik heb veel waardering voor de moderators,ze stoppen er veel vrije tijd in,dus dat terzijde,maar nu ben ik het toch niet met jullie eens!Bijna iedereen vindt deze maatregel lastig en onnodig,dus totaal overbodig.Ik zou daarom zeggen,draai de maatregel terug,dan is iedereen tevreden,en het is een stuk gebruiksvriendelijker!Soms is het beter om op een besluit terug te komen,in Den Haag doen ze niets anders :wink:
En anders een poll misschien?

gr.Patrick
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Proos »

Edgar schreef:Ja, maar daar mag je de advertentie gewoon opnieuw plaatsen, dat mag hier dus niet.
Ik gaf ook aan welke gedachte er achter zit. Marktplaats is een commerciële site en geen forum. Ik kan inderdaad niet verwachten van iedereen om het te begrijpen, het is daarom dat we dit wederzijds respect moeten afdwingen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Proos »

patrickh schreef:Ik heb veel waardering voor de moderators,ze stoppen er veel vrije tijd in,dus dat terzijde,maar nu ben ik het toch niet met jullie eens!Bijna iedereen vindt deze maatregel lastig en onnodig,dus totaal overbodig.Ik zou daarom zeggen,draai de maatregel terug,dan is iedereen tevreden,en het is een stuk gebruiksvriendelijker!Soms is het beter om op een besluit terug te komen,in Den Haag doen ze niets anders :wink:
En anders een poll misschien?

gr.Patrick
Het gaat niet om "lastig" of "onnodig", het gaat er om dat op een forum berichtjes zakken als er een nieuwer berichtje is. En uppen is daarbij niet verboden. Wel beperkt. Wen eerst maar eens aan bt idee dat jouw item niet altijd bovenaan kan staan: er zijn nog meer mensen die iets willen. Als dan iedereen er alleen nogmaar mee bezig zou zijn het topic omhoog te halen, dan gaat het te ver. Dan telt alleen dat nog maar het recht ban de sterkste. Kortom: wie is er het asociaalst. Sorry, maar je zult met anderen rekening moeten houden. Sluiten gebeurt alleen als je je niet aan de forumregels houdt. Dus als je beperkt upt en het berichtje edit als er iets wijzigt, is er niets aan de hand.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door sobel »

omgitsme schreef:Inderdaad vraag het mij ook af. Ik upde telkens pas na 3 a 4 dagen. Nu moet ik steeds een nieuw topic openen.


Ben ik het niet mee eens.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Haplo »

Het is zoals gewoonlijk weer het zelfde liedje.
Er is iets nieuws en men loopt er gelijk tegenaan te schoppen.
Natuurlijk zal het in het begin wennen zijn dat je niet altijd boven aan kan staan.
Hoewel dat wel beter verkoopt natuurlijk.
Als mensen iets zoeken gebruiken ze ook echt wel de zoekfunctie.
Het is dus verstandig om de omschrijving en naam zo correct mogelijk te maken.
Kijk het eerst eens aan.
omgitsme schreef:Inderdaad vraag het mij ook af. Ik upde telkens pas na 3 a 4 dagen. Nu moet ik steeds een nieuw topic openen.
Nee dat is niet waar.
Je kan hem 4 keer omhooghalen.
Doe je dat steeds na 4 dagen, dan blijft het topic een 16 dagen staan in het aangeboden gedeelte.
Daarna zal je een nieuw topic aan moeten maken.
Edgar schreef:Ja, maar daar mag je de advertentie gewoon opnieuw plaatsen, dat mag hier dus niet.
Na 4x omhooghalen wordt het topic gesloten.
Prima, maar kan toch wat vervelend zijn.
Ik kan alleen nergens weer vinden waar staat geschreven dat je het topic niet opnieuw mag plaatsen na een poosje.
Zeker als mensen (waaronder ik ook) veel items aanbieden in 1 topic.
Mocht dit wel het geval zijn denk ik dat veel mensen het te koop topic laten voor wat het is.
Maar hou wel de intentie van het forum in het achterhoofd heren.

Het is in feite opgestart voor de schooljeugd en andere geïnteresseerden.
Het verkoop en dergelijke is puur een extraatje.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door patrickh »

Hoi Haplo,

Ten eerste is het geen schoppen,het is zoals het onderdeel al zegt "opmerkingen &suggesties"

Ten tweede,zo nieuw is het al niet meer,het is al zo sinds 27 november.Heb het toch al 2 maanden aangekeken,maar ik vind het toch wel degelijk lastig,en zoals ik al zei ben ik zeker niet de enigste,en heb nog niet gehoord dat mensen zich stoorden aan het uppen,op een enkeling die 2 bladzijden uppen daargelaten.

Vooral bij kleine items zoals foto's is het lastig om telkens bij nieuwe aanvoer na 3 of 4 keer een nieuw topic te moeten aanmaken.Heb wel een tip,sla je bericht op bij conceptenbeheer,dan kun je m gewoon kopieren als je een nieuw "oud"verkooptopic aanmaakt.

Natuurlijk heb je wel gelijk en is het verkoop onderdeel een mooi extraatje(op sommige forums moet je eerst betalend lid zijn om te mogen posten!),maar dat geld zowel voor koper als voor verkoper!In ieder geval voer voor een goede discussie!

Gr.Patrick
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door fritz derochebrune »

Dus in feite heeft deze regel weinig nut: zodra je kicks op zijn, wordt je eerste post gesloten, maak je een nieuwe en sta je toch weer gewoon bovenaan? En is er niet een regel die juist nog meer zorgt dat andere verkopers weinig kans krijgen?
Eén draad per aanbod: Geen individuele verkoopplekjes starten of uitbreiden. Andere spullen, nieuwe draadjes.
Even als voorbeeld: iemand heeft 4 dagen terug 15 diverse items op het aanbod-gedeelte geplaatst. Vandaag zet ik mijn ene item er ook op. Echter, direct daarna upt die andere zijn 15 advertenties. Dus staat mijn advertentie al snel onderaan.

Mijn punt is: ik begrijp best dat deze regel wordt toegevoegd en ik ben niet iemand die een regel zal overtreden. Het lijkt me echter dat de uitleg erachter een beetje conflicteerd met bovenstaande regel?
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door sobel »

De regel die je nu aanhaalt word op dit moment soort van gedoogd, als je het het marktplaats onderdeel ziet zul je maar weinig topics tegenkomen die volledig aan die regel voldoen, we willen echter niet dat het de spuigaten uitloopt, de reden daarvoor is, is dat het voor leden makkelijker zoeken is naar idividuele artikelen, bij een verkoophoekje staat alles ongeacht het land of soort object bij elkaar. Topics als ´´[naam]'s verkoop hoekje'' zijn dus niet gewenst, maar iets als ''diverse duits'' zijn zeker wel gewenst omdat het een makkelijk zoekertje is voor leden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door magicdutchmen »

Mijn voorstel:

Gewoon 1 topic per member in de verkoop sectie die men kan wijzigen.
Alles moet naar mijn mening daar makkelijk op kunnen.
Uppen 1x in de 4 dagen, en doe je dat niet dan sluit de moderator je topic een week/maand.
Het is toch van de zotte dat iemand oneindig veel advertenties kan aanmaken. De vergelijking met markplaats.nl gaat er bij mij niet helemaal in. Dit is geen marktplaats.nl en dat zal het ook nooit worden. Kortom, stap over die ego heen en neem een besluit die meer aan staat bij de users anders zal het heeel rustig worden in de verkoop topic.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door michiel01 »

magicdutchmen schreef:Mijn voorstel:

Gewoon 1 topic per member in de verkoop sectie die men kan wijzigen.
Alles moet naar mijn mening daar makkelijk op kunnen.
Uppen 1x in de 4 dagen, en doe je dat niet dan sluit de moderator je topic een week/maand.
Het is toch van de zotte dat iemand oneindig veel advertenties kan aanmaken. De vergelijking met markplaats.nl gaat er bij mij niet helemaal in. Dit is geen marktplaats.nl en dat zal het ook nooit worden. Kortom, stap over die ego heen en neem een besluit die meer aan staat bij de users anders zal het heeel rustig worden in de verkoop topic.
Daarop zeg ik het volgende:

De eerste 2 zinnen die je typt worden door Sobel in de post voor die van jou al verklaard, waarom we dat dus niet doen.
regel 3: 1 keer is een waarschuwing, gebeurt het vaker, notoire overtreders kunnen we direct aanpakken, maar dit is nu niet aan de orde.
regel 4 eerste zin: ja dat mag, je mag voor elk artikel een advertentie aanmaken.
regel 4 vervolg en 5: Het is niet rustiger geworden in de verkoopsectie en de regel is al een tijdje van kracht. Dit forum is ook niet primair een handelsforum maar de verkoop sectie is een soort van extra omdat het bij het verzamelen hoort.

Ik weet overigens niet over welk "ego" we heen zouden moeten stappen. Het enige waar ik voorlopig overheen stap zijn dit soort uitlatingen, dit maal van uwerzijds.

edit: het doel is om het juist overzichtelijk te houden en vrij van topics die ellelang worden omdat ze steeds worden opgehaald. Een beetje creatieve user, die wat tijd steekt in hoe de functies van het forum werken, kan eenvoudig aan de regels voldoen.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door magicdutchmen »

michiel01 schreef: Daarop zeg ik het volgende:

De eerste 2 zinnen die je typt worden door Sobel in de post voor die van jou al verklaard, waarom we dat dus niet doen.
regel 3: 1 keer is een waarschuwing, gebeurt het vaker, notoire overtreders kunnen we direct aanpakken, maar dit is nu niet aan de orde.
regel 4 eerste zin: ja dat mag, je mag voor elk artikel een advertentie aanmaken.
regel 4 vervolg en 5: Het is niet rustiger geworden in de verkoopsectie en de regel is al een tijdje van kracht. Dit forum is ook niet primair een handelsforum maar de verkoop sectie is een soort van extra omdat het bij het verzamelen hoort.

Ik weet overigens niet over welk "ego" we heen zouden moeten stappen. Het enige waar ik voorlopig overheen stap zijn dit soort uitlatingen, dit maal van uwerzijds.

edit: het doel is om het juist overzichtelijk te houden en vrij van topics die ellelang worden omdat ze steeds worden opgehaald. Een beetje creatieve user, die wat tijd steekt in hoe de functies van het forum werken, kan eenvoudig aan de regels voldoen.
Altijd leuk om te zien hoe er weer met zevenmijlslaarzen over tips van iemand met ervaring wordt heen gestapt om vervolgens de tactiek van de kapotte grammofoonplaat toe te passen....jammer.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Jan Klaassen »

Misschien is het dan een idee om ipv bijvoorbeeld; "jan klaassen verkooptopic", iets als 'Jan Klaassen verkooptopic; duits, amerikaans' als titel te maken. Dan is het redelijk duidelijk wat er in staat (op deze manier gebeurt het nu toch ook al) en is het toch een stuk rustiger.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Proos »

Hoi Jan, Als je wilt zoeken en door de lijst kijkt, lijkt jouw voorstel weer juist wat onhandiger: omdat je alleen maar topics ziet van persoon x, y en z. Ook kun je met de zoekfunctie op het forum op de titel van het onderwerp zoeken, maar dat heeft dat heeft dan ook niet zo veel zin meer.

@iedereen:
Het spreekt voor zich dat het sluiten van de topics zo blijft, tot er een ander c.q. beter voorstel is dat we kunnen invoeren. Als we nu met z'n allen vinden dat - na deze proeftijd - het nieuwe systeem nog niet voldoet, dan horen we hier graag alle ideeën en alternatieven. Iedereen van het vrijwilligersteam staat daar voor open, maar het is dan wel zo dat we uitgaan van een nette discussie: daar horen opmerkingen met een sterk negatieve connotatie absoluut niet bij. En ik vind het jammer dat sommige users dat blijkbaar toch nodig vinden. Mijn complimenten aan iedereen die dat tot nu toe nog niet nodig gevonden heeft. Dank daarvoor.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Sluiten van te koop topics

Bericht door Edgar »

Mag ik even op iets wijzen? Als leden rond de 10 aparte topics of meer hebben , gaat de lol van de marktplaats er toch helemaal af? Bijv. Kügel z'n item is nog geen paar uur geleden gepost, en staat nu weer op de helft.

Kan men beter niet allen een centraal topic maken? Dan zal ik dat in ;t vervolg ook doen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie