Dead Man's Ridge Walk 2010

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Hallo, _/-\o_ _/-\o_

Op 21 maart aanstaande gaat in Bertogne (Belgium) de Dead Man's Ridge Walk door. Dit is een historische wandeltocht ter ere van de manschappen van de 17th Airborne Division, of zoals de organisatoren het vermeldden op hun flyers:
"Historical Walk to honor the men of the 17th Airborne Division".

De wandeling wordt voorafgegaan door een korte eredienst in de plaatselijke kerk en een ceremonie aan het monument. Omstreeks 10 uur gaat de wandeltocht van start. Deelname kost 5 euro per persoon, waaronder inbegrepen verzekering, diploma en een drankje onderweg. Info terzake kan worden gevonden op de website van de organisatie: http://17abwalk.blogspot.com

Aldaar werden ook enkele foto's geplaatst van de editie van vorig jaar. Het parcours is toegankelijk voor WWII voertuigen en re-enactors.
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Akko »

Heel interessant en wordt er ook zelf aan reenactement gedaan enzo?
Wat ik bedoel is zijn er buiten de wandeling nog activiteiten?
Ga alvast dit noteren in mijn agenda

Grtz N.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Akko schreef:Heel interessant en wordt er ook zelf aan reenactement gedaan enzo?
Wat ik bedoel is zijn er buiten de wandeling nog activiteiten?
Ga alvast dit noteren in mijn agenda

Grtz N.
Hallo Akko, :yes:

Eigenlijk is deze gebeurtenis een beetje vergelijkbaar met de Bastogne Historic Walk (zij het op wat kleinere schaal). Langsheen het parcours doen tal van re-enactors hun ding, zoals zich ingraven in foxholes, kamp installeren, veldhospitaal in werking en natuurlijk het heen en weer rijden langsheen het traject van tal van militaire voertuigen. Veel deelnemers aan de tocht lopen dan ook deze afstand in militaire outfit, ideaal om foto's te nemen vanzelfsprekend. Op de website van de organisatie (zie link) kan je op enkele foto's van vorig jaar zien hoe het eraan toe is gegaan. Hopelijk kunnen we de 21ste rekenen op een lentezonnetje en dat zou alles natuurlijk vel aangenamer laten verlopen.
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
Melting
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2004, 00:31

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Melting »

Een collega van me gaat dit jaar wandelen langs Hell's Highway. Dus vanaf een plaatsje in België tot aan Arnhem. 6/7 daagse wandeltocht van zo'n 240 km. Hij liever dan ik. :P
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door US army »

Dan kom ik toch liever naar deze wandeling!

Hij staat in mijn agenda!
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Melting schreef:Een collega van me gaat dit jaar wandelen langs Hell's Highway. Dus vanaf een plaatsje in België tot aan Arnhem. 6/7 daagse wandeltocht van zo'n 240 km. Hij liever dan ik. :P
Hallo Melting,
Waarschijnlijk is dat de Airborne route welke van start gaat in Lommel en gaat tot Arnhem. Er bestaat ook een kortere versie in Oosterbeek, doch daar komen ze met duizenden op af. Ik geloof dat de editie dit jaar doorgaat begin september. Wij zijn ook van plan ooit eens dit Market Garden pad te bewandelen over de gehele lengte, maar het zal nog niet voor dit jaar zijn.
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

US army schreef:Dan kom ik toch liever naar deze wandeling!

Hij staat in mijn agenda!
Hallo US Army,

Misschien zien we elkaar daar wel ergens. Vandaag ging normaal de eerste wandeling door inzake de "Bataille de la Salm" in Ennal, doch deze tocht werd in laatste instantie geannuleerd door de organisatie. Misschien volgend jaar dan maar???
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door US army »

Ardennenfan schreef:
US army schreef:Dan kom ik toch liever naar deze wandeling!

Hij staat in mijn agenda!
Hallo US Army,

Misschien zien we elkaar daar wel ergens. Vandaag ging normaal de eerste wandeling door inzake de "Bataille de la Salm" in Ennal, doch deze tocht werd in laatste instantie geannuleerd door de organisatie. Misschien volgend jaar dan maar???
Ja, zou fijn zijn!

Wist ik niet. Is zo wat er eerste dat ik hoor over van die wandelingen, wist niet dat ze deze deden.
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

US army schreef:
Ardennenfan schreef:
US army schreef:Dan kom ik toch liever naar deze wandeling!

Hij staat in mijn agenda!
Hallo US Army,

Misschien zien we elkaar daar wel ergens. Vandaag ging normaal de eerste wandeling door inzake de "Bataille de la Salm" in Ennal, doch deze tocht werd in laatste instantie geannuleerd door de organisatie. Misschien volgend jaar dan maar???
Ja, zou fijn zijn!

Wist ik niet. Is zo wat er eerste dat ik hoor over van die wandelingen, wist niet dat ze deze deden.
Wat je echt eens moet meemaken is de Bastogne Historic Walk in december. Vorig jaar (12/12/09) waren we daar 's morgens om acht uur aan de start met reeds meer dan 4000 inschrijvingen!! Dat zegt iets over de interesse voor dat soort wandelingen. Trouwens als je aan één wandeling deelneemt, wordt je daar meestal ingelicht over gelijksoortige tochten. Trouwens op ons blog informeren we daar ook over.
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Hallo,

Voor diegenen die het mochten vergeten zijn, deze maand reeds vindt de mars plaats in Bertogne, meer bepaald op 21 maart aanstaande. Voor diegenen die er alsnog willen bij zijn, inschrijven kan ook nog ter plaatse op de dag van de tocht zelf. Misschien treffen we elkaar daar dan wel ergens ter velde.
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Hallo fans van de 17th Airborne,

Zondag aanstaande vindt de herdenkingsmars plaats in Bertogne. Na een korte eredienst en een ceremonie aan het monument kan een parcours worden afgelegd waar heel wat bezienswaardigheden te bekijken zullen zijn. Alvast dus een datum om alsnog vrij te houden en te genieten van een dagje Ardennen. Toen we afgelopen zaterdag in de omgeving waren, konden we nog genieten van de gevallen sneeuw van de voorbije weken. Misschien wordt het wel een winterse wandeling, tenzij de lente zich nu toch wel opdringt???

Misschien tot aanstaande zondag ergens onderweg...
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
TV92
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2009, 20:53

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door TV92 »

Zondag aanstaande vindt de herdenkingsmars plaats in Bertogne. Na een korte eredienst en een ceremonie aan het monument kan een parcours worden afgelegd waar heel wat bezienswaardigheden te bekijken zullen zijn.
Vind de korte eredienst en ceremonie plaats aan het monument in Flamierge, en gaan de deelnemers dan naar Bertogne? Of zit ik nu fout?

Bedankt
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Hallo,

Ziehier een klein plannetje met het parcours van aanstaande zondag. Hopelijk verkrijg je daarmee een antwoord op je vraag.
Grtjes
Parcours 17 AB Walk
Parcours 17 AB Walk
17AB_Walk_2010.jpg (75.48 KiB) 730 keer bekeken
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Gebruikersavatar
Ardennenfan
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:52
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Dead Man's Ridge Walk 2010

Bericht door Ardennenfan »

Hallo,

Gisteren vond onder jammer genoeg slechte weersomstandigheden, de mars plaats in Bertogne. Niet echt de grote massa die was komen opdagen, maar toch voldoende om de sfeer te ervaren. Bovendien werden we verwend door de aanwezigheid van WO2 veteraan Curtis Gadd van de co D, 513th PIR, 17th Airborne Division. Een kranig en alert man met een unieke levensvisie. Voorwaar een voorbeeld om te volgen.
Bertogne FHGK 001.JPG
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Plaats reactie