Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door KNIL. »

Ergens werd aangeboden een duitse Thee/koffie kan met Deutsche Arbeitsfront stempel.
Miste een klein lipje aan de deksel.
Ik mailde hoeveel hij moest kosten voor een jonge verzamelaar.
Hij vroeg er 45,- voor met verzendkosten en verzekerd verzenden (alleen wil ik hem op komen halen.)
Is het die 30,- a 35,- euro waard of wat is de waarde dan?
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Kugelblitz »

Ja, ik denk dat je een goede koop doet, mits de kan verder in goede staat verkeerd...
Uit wat voor materiaal bestaat de kan, metaal of aardewerk?

Je ziet ze niet veel en zeker niet van het DAF, dus voor onder de €40,- is het zeker geen miskoop.
Deze items zijn echter niet écht gewild en worden niet veel aangeboden, dus het is meer wat de koper ervoor over heeft. Toch is het niet veel geld voor een schaars item...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door KNIL. »

Hij is van porselein. :wink:
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Kugelblitz »

KNIL. schreef:Hij is van porselein. :wink:
Haha, dat kan inderdaad ook nog, beetje aardewerk achtig, niet.. :wink:
Maar nogmaals, €30,- à €35,- is een goede prijs!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door KNIL. »

ok,de prijs is goed,maar waarom is het dan geen gewild item? :?
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Kugelblitz »

KNIL. schreef:ok,de prijs is goed,maar waarom is het dan geen gewild item? :?
Nouja, 'niet gewild' tussen aanhalingstekens... Items van het DAF worden sowieso al minder verzameld, aangezien het geen grote organisatie was en niet echt representatief voor het Duitse Rijk. Velen interesseren zich er niet zo voor, is te vergelijken met TeNo en dergelijke organisaties...

Daarnaast zijn er ook minder geïnteresseerden in porselein, bestek etc. Een DAF theepot is dus een item dat niet iedereen zou willen hebben, in tegenstelling tot een Heer adelaar of iets dergelijks. Het is gewoon een vrij uniek item dat door weinigen wordt verzameld...

Dat betekent niet dat het niet leuk is of oninteressant, maar de prijs kan hierdoor dus vrij laag blijven, aangezien er weinig vraag is. Daarnaast zijn er maar weinig van dit soort potten in omloop en bij gebrek aan een grote vraag is een prijsbepaling meer afhankelijk van de potentiële koper en is er niet zozeer een vaste marktwaarde voor dergelijke items...

Niet te min een interessant en vrij uniek item, als je het zelf interessant vindt zou ik het zeker nemen. Doorverkopen voor dezelfde prijs lukt je altijd nog wel...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Schijnwerper »

Ja zag hem ook leuk ding ja, maar net wat Kugelblitz zegt word niet veel verzameld, is ie van de Luftwaffen dan schieten de prijzen omhoog! Dan kan je gauw denken aan 75 euro in deze toestand Wehrmacht zelfde verhaal , Kriegsmarine al gauw algauw 150 euro en dat zijn nog de gemiddelde prijzen ervoor, op marktplaats waar vraag en aanbod geld op dat moment, laat staan bij militaria dealers :shock: Waar ik zelf al nooit wat koop wel regel matig kijk, Die vragen al gerust 60 euro voor een gemiddelde zaklamp :/ Oké toegegeven ik heb eens iets gekocht daarzo bij een Dealer :D maar dat was wel heel scherp aan de prijs, dat krijg ik er ook zo redelijke wijs weer voor terug als ik hem weer tekoop zou zetten, en dat is meestal de randvoorwaarde als ik iets koop.
Anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door KNIL. »

Hij mailde me net terug:

'sorry hij kost 35,-
Mischien ding ik af tot 25,-
ik kijk wel ff zit eigenlijk een beetje te twijfelen... :?
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Schijnwerper »

Is toch een redelijk prijs hoor, maar als je hem dan ophaald zelf? kan je hem ook beter bekijken en dan nog een bod doen werk beter!

Succes.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door KNIL. »

ik denk dat ik effe wacht.
Als ie dan geen reacties krijg doe ik m'n laatste bod 20,- anders mag hij hem zelf houden. :wink:
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door n2 »

Die kan is van een bekende van mij, zo'n 35 euro lijkt mij ook een nette prijs
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door utmi »

KNIL. schreef:ik denk dat ik effe wacht.
Als ie dan geen reacties krijg doe ik m'n laatste bod 20,- anders mag hij hem zelf houden. :wink:
Als ik de verkoper was zou ik hem zeker lekker zelf houden! 35 is een nette prijs!
Their name liveth for evermore
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Chrisje1978 »

utmi schreef:
KNIL. schreef:ik denk dat ik effe wacht.
Als ie dan geen reacties krijg doe ik m'n laatste bod 20,- anders mag hij hem zelf houden. :wink:
Klinkt niet echt eerlijk naar de verkoper toe, iedereen bevestigd dat het een goede prijs is. Een koopje is leuk, maar moet wel voor beiden leuk blijven lijkt me.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Kugelblitz »

Mwah, een koopje is nooit weg natuurlijk, zolang beiden er mee instemmen is er niets aan de hand...
Op Marktplaats afdingen lukt (mij) echter vrijwel nooit, hetzij enkeleeuro's. Die lui willen altijd de hoofdprijs voor hun troep hebben en doen lastig om een enkele postzegel.

In dit geval is de prijs netjes, maar reken er niet op dat je hem voor maar 25,- krijgt.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Duitse Koffie/Theekan?

Bericht door Schijnwerper »

Mij lukt het wel aardig tot nu toe :) heb af en toe toch leuke koopjes voor prijzen waar een militaria dealer hoopt dat ie het voor die prijs zou kunnen inkopen hehe, om het daarna voor het 2a3 voudige te kunnen verkopen!
Koop zo ie zo niets waar al iemand de hoofd prijs voor vraagt, als de markt daarvoor al overspannen raakt dan moetje daar al niet meer aan mee doen ( bieden)
Heb laatst tijdje terug een Bakeliete Salz Kanister gekocht helemaal gaaf met mooie Waffen Amt en datering, voor 30 euro ik bedoel maar, was en keek er al een tijdje voor uit, en die dingen gaan zo voor minimaal 75 weg zelfs voor 100 en een Militaria Dealer vraagt er zo 125a150 euro voor, sjah dat heb ik er niet voor over :frownno:
Ja zo kan ik nog wel even doorgaan :/
Maar laast kocht ik een Goffel Duitse bestek setje lepel vork combie, die was 25 euro geen koopje, maar hij was mooi Waffen Amt gestempelt en mooi gedateerd, kocht die bij een Militaria daeler Ten Boer uit Groningen, Nou kreeg ik hem thuis blijkt het een zelf samen gesteld setje tegaan aangezien de lepel niet bij de vork combie hoort en hij op een ruwe dan wel niet gebruikelijke manier aan mekaar is geklonken! :bonk: Zo zie maar dat het zelfs dan mis kan gaan, had ik niet goed gezien op de foto en kon je zo ook niet zien op de foto's die erbij stonden.
Had hem er nog over gemaild maar daar kreeg ik op heden geen enkel reactie op :/ Ook al mailde ik hem over de verzend wijze van dit bestek setje, zat in een veelste grote bubbel envolop waar het setje los in lag! Je zou toch verwachten dat zo'n Dealer het zorgvuldiger verpakt in een passende bubbel envelop waar hwet setje dan even netjes op een stukje stevig karton is geplakt!
Kan goed tegen me verlies,Weer wat geleerd daar nimmer meer iets kopen!
Maar door me kaar genomen mag ik zeker niet klagen met het kopen van soms bijzonder zeldzame verzamel stukken.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gesloten