Luftwaffe dolk.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
cedric
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2009, 13:34

Luftwaffe dolk.

Bericht door cedric »

Hallo allemaal,

Ik heb hier een dolk liggen, ik denk luftwaffe, ik heb hem ooit een keer gekocht via marktplaats, en heb sinsdien toch een vraag rondspoken over de originaliteit. Ik heb er 70 euro destijds voor betaald. Hier de foto's. Wie 0 wie kan mij vertellen of deze origineel is?
20090418148.JPG
20090418150.JPG
20090418151.JPG
cedric
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2009, 13:34

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door cedric »

20090418161.JPG
20090418153.JPG
20090418157.JPG
cedric
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2009, 13:34

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door cedric »

20090418154.JPG
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door Stefan »

Die dolk is van de Luftwaffe, kijk het embleempje maar, maar of die orgineel is? Nee, dat denk ik zelf persoonlijk niet.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door Jan Klaassen »

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar die adelaar lijkt me niet helemaal in orde ,... :?:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door Schijnwerper »

Ja leuk maar geen originele :) duidelijk een die in massa wekelijks wordt aangeboden op mp voor rond de 40a60 euro of die er mee voor overhebben of vragen.
Je had beter 2a3 leuke originele Duitse medaille kunnnen kopen bijvoorbeeld.
Kan me bijna niet voorstellen datje echt serieus gedacht hebt dat het een originele zou kan zijn.
Daarom reageer ik ook vaak niet op deze topic's, denk dat soms zelfs spam berichten zijn :/
Maar goed als je dit toch leuk vind om te kopen zo'n dolk sjah :wink:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door Stefan »

Destruction schreef:Ja leuk maar geen originele :) duidelijk een die in massa wekelijks wordt aangeboden op mp voor rond de 40a60 euro of die er mee voor overhebben of vragen.
Je had beter 2a3 leuke originele Duitse medaille kunnnen kopen bijvoorbeeld.
Kan me bijna niet voorstellen datje echt serieus gedacht hebt dat het een originele zou kan zijn.
Daarom reageer ik ook vaak niet op deze topic's, denk dat soms zelfs spam berichten zijn :/
Maar goed als je dit toch leuk vind om te kopen zo'n dolk sjah :wink:
Een beetje minder bot kan ook wel hè.
Hij vraagt of het een originele is, of een fake.
Niet of hij het leuk vond om een dolk te kopen.
Bij deze 1e waarschuwing.

MVG, Stefan.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door Schijnwerper »

Ja mijn excuus kwam er misschien wel bot uit zo ja :oops: Niet zo bedoeld, dat bedoel ik :roll: had misschien beter niet kunnen reageren zo :bonk:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
cedric
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2009, 13:34

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door cedric »

Stefan schreef:
Destruction schreef:Ja leuk maar geen originele :) duidelijk een die in massa wekelijks wordt aangeboden op mp voor rond de 40a60 euro of die er mee voor overhebben of vragen.
Je had beter 2a3 leuke originele Duitse medaille kunnnen kopen bijvoorbeeld.
Kan me bijna niet voorstellen datje echt serieus gedacht hebt dat het een originele zou kan zijn.
Daarom reageer ik ook vaak niet op deze topic's, denk dat soms zelfs spam berichten zijn :/
Maar goed als je dit toch leuk vind om te kopen zo'n dolk sjah :wink:
Een beetje minder bot kan ook wel hè.
Hij vraagt of het een originele is, of een fake.
Niet of hij het leuk vond om een dolk te kopen.
Bij deze 1e waarschuwing.

MVG, Stefan.
Inderdaad, was maar een vraag, maargoed, ik heb nu wel het antwoord.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door christiaan1989 »

Een antwoord heb je zeker nog niet, er is niemand die zegt waarom hij nep is. Redenen hoor ik niet, ik heb er geen verstand van dus dat laat ik over aan de mensen die dat wel hebben. Nog even wachten met weggooien iig.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door michiel01 »

Nou, een antwoord heeft hij wel. Het is een fake, kijk naar de afwerking van de knop met swastika, de adelaar, het HK, conclusie: een gekende fake. Waarschijnlijk als je het bij het eerste ringetje ophangt aan een touwtje, hangt de kant met het heft naar onder.
cedric
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2009, 13:34

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door cedric »

Oke, bedankt allemaal voor jullie antwoord, maar vinden jullie niet dat deze wel een hogere repro-kwaliteit heeft dan de andere die je vaker voorbij ziet komen? Hier wat voorbeelden. Op mijn dolk staat Paul-Weyersberg, Solingen. Als je kijkt naar andere repro's staat er Paul-weyersberg, Berlin. Daarmee werd mij ooit verteld dat je zo kon zien of het repro is. Nog een ding: Je hebt van deze dolk ook 25-euro versies. Die hebben geen kettingkje om het handvat lopen. Die van mij weer wel. Dus het is repro, maar wel van betere kwaliteit dan die andere versies. Zeg ik dat goed?
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door rik3445 »

michiel01 schreef:Nou, een antwoord heeft hij wel. Het is een fake, kijk naar de afwerking van de knop met swastika, de adelaar, het HK, conclusie: een gekende fake. Waarschijnlijk als je het bij het eerste ringetje ophangt aan een touwtje, hangt de kant met het heft naar onder.
Misschien een domme vraag maar wat is nou anders aan de afwerking van de knop met swastika, de adelaar en het HK? Ik heb namelijk zelf ook z'n dolk alleen ik zou toch niet goed weten wat het verschil nou is. Komt ongetwijfeld door het feit dat Duits niet mijn hoofdverzameling is maar ik ben er wel nieuwschierig naar.
Afbeelding
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door michiel01 »

Hallo Rik,

Als je een bepaling wilt van je eigen dolk zal je betere foto's moeten plaatsen. Maar op basis van de foto's van de TS is er duidelijk een afwerkingsverschil tussen originele en repro's van "deze maker".
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Re: Luftwaffe dolk.

Bericht door rik3445 »

Michiel, ik zal kijken of ik van de week wat foto's kan maken en plaatsen.

Bedankt.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Plaats reactie