Begin van mijn verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Chrisje1978 schreef:Ja dat is een mooie he... _/-\o_ :bonk:

De prijs van die gouden zal mijn vrouw leuk vinden, maar ja anders is die kast ook zo leeg he. Dan maar even wat beurzen bezoeken.
Hehe, tja of misschien naar wat andere opties kijken...
Ik mis nog een EK2, Westwall medaille, KvM (Kriegsverdienst Medaille)...
Zonder lintjes zijn het Infanterie Sturmabzeichen, Algemeines Sturmabzeichen, KvK 1. Klasse etc. nog wel betaalbaar (dat wil zeggen onder de €130,-)

VWA in Gold is natuurlijk wel mooi ter completering, maar werd in werkelijkheid weinig uitgerijkt en natuurlijk enkel voor complete verminking of dood... Niet echt iets om trots op te zijn dus.

Persoonlijk zou ik eerst doorgaan met de 'combat' onderscheidingen, maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur. :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

Klopt ik hoef ook niet alles in één keer compleet te hebben, ik heb de tijd. Westwall en Kriegsverdienst medaille zijn natuurlijk al goed te krijgen voor zo'n 20-25euro dus die zullen er binnenkort ook wel zijn.
Ek2 wordt natuurlijk al wat duurder (80-90euro ongeveer)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Chrisje1978 schreef:Klopt ik hoef ook niet alles in één keer compleet te hebben, ik heb de tijd. Westwall en Kriegsverdienst medaille zijn natuurlijk al goed te krijgen voor zo'n 20-25euro dus die zullen er binnenkort ook wel zijn.
Ek2 wordt natuurlijk al wat duurder (80-90euro ongeveer)
Hmm, ja die EK2's zijn verdomd duur inderdaad... Zelfs voor ongemerkte exemplaren vragen ze inderdaad al gauw €80,- +
Ik heb recent echter nog een mooi exemplaar met zeer lang lint voor €50,- inclusief verzending kunnen kopen, dus goed zoeken is de moeite waard...

Westwall €30,- en KvM €20,- zijn goed te doen... Pas bij de Westwall wel op met het lintje, worden veel nagemaakt.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

Hmm, dat is idd een koopje. Weet jij ook hoe de prijzen op de beurzen zijn? Of is dat gewoon een kwestie van geluk hebben?

Grt
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Chrisje1978 schreef:Hmm, dat is idd een koopje. Weet jij ook hoe de prijzen op de beurzen zijn? Of is dat gewoon een kwestie van geluk hebben?

Grt
Beurzen komen behoorlijk overeen met de dealerprijzen (logisch, aangezien er voornamelijk dealers staan). De onderlinge prijzen zullen dus maar enkele euro's verschillen. Uiteraard kun je geluk hebben, maar dat gebeurt steeds minder tegenwoordig...

Ik raad je aan de E-stand van WAF regelmatig in de gaten te houden, daar vind je nog weleens mooi spul voor weinig. Verder via andere fora en uiteraard je eigen netwerkje opbouwen. Het is goed te vinden voor minder dan de dealerprijs, maar je moet wel wat moeite doen en wat geduld hebben.
Helaas heb ik dat zelf niet echt, maar ik heb dan gelukkig wel wat connecties, waardoor dit niet altijd noodzakelijk is.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

Vandaag de kast opgehangen. Nu nog wat materiaal om het aan te kleden. Op de achtergrond zie je mijn eigen medailles, weet niet of ik die hier mag plaatsen maar anders sorry.

De kast:
Afbeelding

De (voorlopige kleine) inhoud:
Afbeelding

Mijn eigen medailles:
Afbeelding

Nu toch maar even zoeken naar meer invulling van de kast.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door christiaan1989 »

Kan je misschien uitleggen waar je eigen medailles voor zijn, de rechtse is een kosovo medaille als ik het goed zie? Vulling komt vanzelf, er liggen al aardig wat mooie medaille in :)
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

christiaandenhertog schreef:Kan je misschien uitleggen waar je eigen medailles voor zijn, de rechtse is een kosovo medaille als ik het goed zie? Vulling komt vanzelf, er liggen al aardig wat mooie medaille in :)
Van links naar rechts:
- Nederlandse Herinneringsmedaille
- Erkentelijksheidsmedaille Minister van Defensie (bekend als Kosovo medaille)
- Landmachtmedaille
- NAVO Medaille voor inzet in Kosovo

En natuurlijk met bijbehorende batons, en de veteranenspeld
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Akko »

Al een goed begin man ;)
Doe zo voort
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door christiaan1989 »

Leuk dat je ze zelf verdient heb man! Is dat ook een motivatie om ze uit de 2e wereldoorlog te verzamelen?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door michiel01 »

Chrisje1978 schreef:Vandaag de kast opgehangen. Nu nog wat materiaal om het aan te kleden. Op de achtergrond zie je mijn eigen medailles, weet niet of ik die hier mag plaatsen maar anders sorry.
Tuurlijk mag je die hier ook plaatsen. Vulling komt vanzelf, rustig opbouwen en goed inlezen in de materie en dan komt het goed!
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

christiaandenhertog schreef:Leuk dat je ze zelf verdient heb man! Is dat ook een motivatie om ze uit de 2e wereldoorlog te verzamelen?
Nee, was altijd al geïnteresseerd in WO2 en kwam er toevalling één tegen pas geleden en tja ergens moet het mee beginnen.
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

Vandaag een kleine aanvulling binnen gekregen.
Zeer waarschijnlijk is het repro, en heb ik er toch teveel voor betaald (37,50euro).

Het ging me ook meer erom dat behalve de gelegenheid waarvoor hij ooit is uitgebracht, ik in dat kleine dorpje in Duitsland ben opgegroeid.
Het is dan ook leuk om te lezen dat alle "kenners" en boeken het hebben over een klein dorpje bovenop de speld. Voor de mensen die het hele verhaal kennen is het jammer dat ze nooit "ontdekt" hebben dat het niet een dorpje is maar een kasteel wat boven Coburg uitsteekt.

Afbeelding

Het kasteel (Veste Coburg) wat bovenop de speld te zien is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
nivekabze
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2010, 11:24

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door nivekabze »

Ik vindt de vitrine nog al kalig.
Kan je leuk opvullen met foto`s en dergelijke.
Ik ben nu ook abziechen aant verzamelen en heb er ook foto`s bij liggen.
Geeft toch een mooier effect in vitrine.

Leuke abzeichen, ga zo door.

Kevin
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: Begin van mijn verzameling

Bericht door Chrisje1978 »

nivekabze schreef:Ik vindt de vitrine nog al kalig.
Kan je leuk opvullen met foto`s en dergelijke.
Ik ben nu ook abziechen aant verzamelen en heb er ook foto`s bij liggen.
Geeft toch een mooier effect in vitrine.
Klopt staat ook in mijn post erboven, ik had ze erin gelegd nadat ik de kast had opgehangen. Ik ben al een het kijken naar wat leuke dingen om het aan te kleden. En ik hoop dat mijn nieuwe aanwinsten er van de week zijn.

Ben ook wat kleine dingen aan het halen voor opvulling en begonnen met inlijsten van een aantal medailles.

Knopflochdekoration
Afbeelding

Feldspange
Afbeelding

Ostmedaille met feldspange
Afbeelding

KvK
Afbeelding
Plaats reactie