SS kraagspiegel waarde

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

Hallo heren,

Ik heb een originele SS kraagspiegel in mijn bezit die ik graag wil verkopen via marktplaats of wellicht het verkoop gedeelte van dit forum.

Deze kraagspiegel heb ik gekregen via een Amerikaans historicus en hij is dus 100% authentiek.

Afbeelding

Mijn vraag is wat de waarde is van een dergelijk item.

Heb nog een Duitse vlag met hakenkruis, is het toegestaan om daar een foto van te plaatsen? Is ook als verzamelobject te koop natuurlijk.

Groet,

Tessa
Laatst gewijzigd door Tessa85 op 09 mar 2010, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door S1991 »

Foto's mag je er zeker van plaatsen daar is dit forum tenslotte ook.
Of die origineel is weet ik niet maar als jij zegt dat je hem van een Amerikaanse historicus gekregen hebt en hij beweert 100% origineel te zijn betwijfel ik het toch hoor. Ik ken de beste man niet maar je kunt niet ervan uitgaan dat wanneer iemand zegt het origineel is het ook zo is.
Zullen wel genoeg Duits verzamelaars hier zijn die je kunnen helpen.

Grt
Laatst gewijzigd door S1991 op 01 mar 2010, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

omgitsme schreef:Foto's mag je er zeker van plaatsen daar is dit forum tenslotte ook.
Of die origineel is weet ik niet maar als jij zegt dat je hem van een Amerikaanse historicus gekregen hebt en hij beweert 100% origineel te zijn betwijfel ik het toch hoor. Ik ken de beste man niet maar je kunt niet ervan uitgaan dat wanneer iemand zegt het origineel is het ook zo is.
Zullen wel genoeg Duits verzamelaars hier zijn die je kunnen helpen. Maar mijn mening is dat die fake is als ik kijk naar de stof van de SS tekens.

Grt
Heb hem gekregen van Mark Bando. Zeer bekend historicus en naar mijn weten altijd volledig betrouwbaar.

Maar misschien moet ik wat meer foto's plaatsen toch nog ter beoordeling? Ik heb iig van meerdere mensen gehoord dat deze SS kraagspiegel authentiek is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
nivekabze
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2010, 11:24

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door nivekabze »

De waarde van een SS kraagspiegel in goede staat is rond de 400 euro.
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

Bedankt voor de reactie.
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Nieuwkomer »

Je moet de foto van de achterkant even verkleinen en dan opnieuw uploaden.
Ik heb geen flauw idee van de waarde ligt echt aan de staat van de achterkant, maar als je iets zomaar krijgt zou ik er in eerste instantie van uitgaan dat het repro is ongeacht van wie het is, kan het enkel nog maar meevallen;)
Think out of the box!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Robin V »

Als je het echt van Mark Bando hebt gekregen, kan je er van uit gaan dat het origineel is. Bando is een zeer gerespecteerd (weliswaar) US verzamelaar en schrijver en zal niet zomaar mensen blaasjes wijsmaken. Zet het even op Wehrmacht Awards Forum voor de bevestiging
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Floris
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 sep 2005, 17:23

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Floris »

Een aantal maanden geleden heb ik eens een berichtje gestuurd met een vraag over een item dat te koop werd aangeboden (op marktplaats), maar daar heb ik helaas nooit een reactie op mogen ontvangen. Als ik het mij goed herrinner werd toen ook een (deze?) ss kraagspiegel te koop aangeboden. Is het item weer te koop? Of is dit een ander exemplaar?
Gezocht: documenten mbt Market Garden 107e Panzerbrigade, 7e FJ Div., 59e Inf.Div, FJ Rgt.6, 245 Inf.Div. e.a.
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

Ja ik heb het echt van Mark Bando gekregen. Zoals alle spullen die ik in mijn bezit heb.

modedit: verkoop is hier niet toegestaan.

Overigens heb je deze kraagspiegel en de overige items al meerdere malen hier op het forum gepost.
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Nieuwkomer »

Nogmaals, reken je niet rijk omdat je iets krijgt van een bekende verzamelaar of een veteraan laat eerst alles gewoon ff nakijken of kijk het zelf na in boeken, ik heb het zelf vaak zat gehoord dat mensen met fake werden opgescheept met het idee van 'het komt van een bekende verzamelaar dus dan moet wel goed zijn' dat is toch geen redenatie..
Zet hier betere foto's neer (voor en achterkant) en zet het anders op waf.
Noem me sceptisch maar je kan tegenwoordig niet alles aannemen als het is goed er word zoveel gefaked...
Think out of the box!
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

Ik zal morgen even wat betere foto's plaatsen. Vandaag geen tijd voor gehad.

Ik ga er niet vanuit dat Mark Bando me zou hebben opgescheept met nep spul. Hij weet zelf dondersgoed wat echt en niet echt is. Maarja het kan natuurlijk altijd. Ik ben geen expert vandaar mijn vraag hier. Het is natuurlijk ook maar net wat iemand ervoor over heeft.

Zou trouwens niet weten waar ik de overige items nog meer heb gepost? Misschien ooit een aantal jaar terug dat je dat bedoelt?

In ieder geval bedankt voor het bekijken.
daisycutter
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door daisycutter »

Tessa85 schreef:Ik zal morgen even wat betere foto's plaatsen. Vandaag geen tijd voor gehad.

Ik ga er niet vanuit dat Mark Bando me zou hebben opgescheept met nep spul. Hij weet zelf dondersgoed wat echt en niet echt is. Maarja het kan natuurlijk altijd. Ik ben geen expert vandaar mijn vraag hier. Het is natuurlijk ook maar net wat iemand ervoor over heeft.

Zou trouwens niet weten waar ik de overige items nog meer heb gepost? Misschien ooit een aantal jaar terug dat je dat bedoelt?

In ieder geval bedankt voor het bekijken.
Hoe weet je zo zeker dat je deze spullen gekregen hebt van de "echte" Mark Bando?
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

daisycutter wat bedoel je met die vraag? :?:
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door johan willaert »

Tessa,

Is er een connectie met US veteranen, wat deze runes betreft? En de andere insignes???
Zijn ze door een GI meegenomen naar de US en ken je de geschiedenis?

Thanks,

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Re: SS kraagspiegel waarde

Bericht door Tessa85 »

Ik ken de geschiedenis persoonlijk niet. Maar zal Mark eens mailen wat de achtergrond is van de items. Dan post ik dat zsm.

Ik heb hem iig gister nog eens gemaild over de items. En hij geeft aan dat alles authentiek dus origineel is. En als hij dat zegt ga ik er wel vanuit dat het zo is. Aangezien daar jaren aan kennis aan vooraf gaat.

Vraag me af waar alle twijfel ineens vandaan komt? Heb eerder stukken verkocht waarbij nooit is getwijfeld aan de echtheid.
Plaats reactie