Beschuldigd!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik stel voor dat er hier geen slotje op komt. Zulke beschuldigingen en insinuaties komen meer voor op fora die over heel WOII gaan en niet alleen over de Duitse/collaborerende kant. Laat dit topic een les zijn.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Lijkt mij een goed idee Peter.
Daarnaast denk ik dat het goed is dat er een topic is waar mensen iets wat ze niet bevalt kunnen schrijven. Dit kan altijd per PB naar de Mod's/Admins, maar als het allemaal open gaat kan iedereen zijn of haar mening erover geven en dat komt de uiteindelijke besluitvorming alleen maar ten goede. Op deze manier komen eventuele veranderingen of nieuwe regels niet zomaar uit de lucht vallen.
@RoelRijks: goed gesproken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik vind het eigenlijk wel een interressante discussie al neig ik nogal naar RR's standpunt.

Vooralsnog maar even geen slotje, tenzij het opeens de spuigaten gaat uitlopen.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Mijn duit in het zakje.

Wellicht kunnen de diverse forumleden dan ook iets nauwkeuriger werken als ze een vraag formuleren en tweemaal nadenken voordat ze een nickname, een email adres of een avatar kiezen of een onderschrift plaatsen?

Ik denk hierbij aan de discussie met Michael die voortkwam uit onhandig taalgebruik, waardoor hij schreef dat hij het belachelijk vind dat in België de fascistengroet niet gebracht mag worden, terwijl hij achteraf zegt dat dit niet is wat hij bedoelde. Tevens denk ik dan aan de naam "Stormman" in zijn email adres (en tevens zijn nickname op het AHF) wat ook niet helpt om de verdenking te verminderen (zo weet ik bv. dat toen hij zich op AHF aanmeldde, hij door zijn nackname onmiddellijk als "verdacht dus in de gaten houden" werd aangemerkt bij de moderators).

mvg,
Timo
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Roel R. schreef:Zo kan iemand de technische details van de holocaust vreselijk boeiend vinden terwijl jij ze weerzinwekkend vind.
...Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik wil er even op wijzen dat veel mensen met interesse in deze gebeurtenissen de holocaust vreselijk boeiend en weerzinwekkend vinden.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Die andere Timo schreef:(zo weet ik bv. dat toen hij zich op AHF aanmeldde, hij door zijn nackname onmiddellijk als "verdacht dus in de gaten houden" werd aangemerkt bij de moderators).
Hmmzzz...
Waar denk je dat het subforum #staffroom onder andere voor gebruikt wordt ?

Daarnaast, mocht je twijfels hebben over een user, dan kan je die uiteraard kwijt aan een modje of admin middels PB of mail.
Ook wij zijn niet alziend en alwetend.
Die zullen dan verder de zaak bekijken en eventueel aktie ondernemen en/of de user aanspreken.
Ik hoop dat je begrijpt dat de staff niet echt blij is met users die verdachtmakingen openbaar op het forum spuien.
Als er maatregelen worden genomen op enigerlei wijze dan gebeurt dat door de verantwoordelijken van dit forum.
Wij kunnen niet tolereren dat users onder elkaar gaan uitmaken.

Vergelijk het maar met het vragen om bans en slotjes.
Dat is niet vriendelijk en bovendien niet aardig.
Het vragen om een ban bij een modje, wordt net zo gewaardeerd als een gele kaart vragen na een Schwalbe om maar even in EK sferen te blijven :wink:

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Begrijp jij de strekking van wat ik schreef niet, of begrijp ik jouw reaktie juist niet?
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Die andere Timo schreef:Begrijp jij de strekking van wat ik schreef niet, of begrijp ik jouw reaktie juist niet?
Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Mijn reaktie is niet zozeer bedoeld als bemoeienis met de discussie zelf.
Ik wilde graag (zonder persoonlijk naar wie dan ook te worden) een stukje van de policy op dit forum toelichten en hoe wij hier omgaan m,et een situatie zoals door jou geschetst.
Vandaar dat ik ook slechts een gedeelte van je post quote.

Dat is ook de hoofdreden waarom ik in dit topic meelurk.
Verder houd ik mij aan de zijlijn.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ik dacht even dat je niet begreep wat ik bedoelde (bizar, want daar ging mijn bericht juist over. Maar dit terzijde).

Ik vroeg nooit om een ban en doe dat nu ook niet. Ik zeg alleen dat members die blijkbaar bang zijn dat ze in de "verdachte hoek" zitten en beschuldigingen krijgen over nazi of fascistische sympathiën, er zelf ook voor kunnen zorgen dat dit afneemt door zich bewust te zijn van wat ze schrijven, er zorg voor te dragen dat ze schrijven wat ze ook daadwerkelijk bedoelen en door geen "aanstootgevende" nicknames etc. te gebruiken.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Die andere Timo schreef:Ik vroeg nooit om een ban en doe dat nu ook niet.
Dat weet ik.
Daarom zei ik het ook niet.
Zoals gezegd was het even een algemene toelichting van de policy en hoe de staff met 'verdachte' mensen omgaat.
(en wat ze liever niet hebben)
Ik zeg alleen dat members die blijkbaar bang zijn dat ze in de "verdachte hoek" zitten en beschuldigingen krijgen over nazi of fascistische sympathiën, er zelf ook voor kunnen zorgen dat dit afneemt door zich bewust te zijn van wat ze schrijven, er zorg voor te dragen dat ze schrijven wat ze ook daadwerkelijk bedoelen en door geen "aanstootgevende" nicknames etc. te gebruiken.
True !
Daar doe ik helemaal niets aan af.
Sommige emailadressen, nick's en inderschriften doen ook mij af en toe echt afvragen waar sommigen mee bezig denken te zijn.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Het feit waarom mensen je zo snel beschuldigen of bestempelen als een doorgewinterde neo-fascist of neo-nazist, ligt bij het feit dat de mensen de Tweede Wereld oorlog nog niet zijn vergeten. Dit onderwerp ligt nog steeds op een gevoelige plek. Als men bv. ziet wat het Duitse Leger allemaal heeft gedaan tijdens WO2 naar families in bezette landen toe, deze gebeurtenissen worden voortverteld aan kinderen, kleinkinderen, etc. Deze beginnen dan haatgevoelens e.d. te verwekken waardoor verzamelaars van Duitse miltaria zo snel worden beschuldigd. Als je zegt dat je Duitse militaria verzamelt zeg er dan meteen bij waarom, want de mensen gaan je dan (zoals ik al eerder vermeld heb) bestempelen als een neo-fascist of neo-nazist. Dit had ik even te zeggen.
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Jr., op Wehrmacht awards forum gaat het vaak over jouw "bekende vader", maar op mijn vraag wie dat dan is kreeg ik geen reactie. Misschien nu wel?

BTW, er zijn natuurlijk verschillen tussen mensen die van "nazisme" of "fascisme" beschuldigt worden. Ik kreeg dit ook vaak naar mijn hoofd vanwege mijn SS AA 1 onderzoek. Verzamelaars krijgen dit ook vaak onterecht naar mijn hoofd. Maar helaas zijn er ook veel onderzoekers, verzamelaars en andere liefhebbers die wel degelijk in de extreem rechtse hoek zitten en mensen die (zoals ik hierboven beschreef) een bij zichzelf moeten nagaan of ze het niet zelf uitlokken dat mensen ze hiervan beschuldigen.

Overigens ben ik gisteren op AHF door een kleinzoon van een naar Engeland gevluchtte NSB'er voor landverrader en Jodenvriend uitgemaakt omdat ik zijn mening niet deelde dat de NSB de ware patriotten waren en de koningin en de naoorlogse Nederlandse regering de werkelijke misdadige en gewelddadige vijanden. Hoewel hij hierbij wel in twijfel trok of ik wel "Germaansch" ben :roll:

Maar daar wen ik inmiddels aan: volgens de één ben ik een fascist, de ander is dan weer van mening dat ik toch echt een communist ben. Zegt meestal meer over die mensen dan over mij :wink:
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb contact met de persoon van AHF die jij bedoeld, maar dan alleen over zijn collectie. Ik ga met hem niet in discussie over politiek!
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Dat lijkt mij een wijs besluit!
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik wist niet dat mijn vader zo gekend was onder de verzamelaars. Ik heb nooit iets gekregen (vraag) over wie hij is. Hij is geen popster ofzo.
Die andere Timo schreef:Jr., op Wehrmacht awards forum gaat het vaak over jouw "bekende vader", maar op mijn vraag wie dat dan is kreeg ik geen reactie. Misschien nu wel?

BTW, er zijn natuurlijk verschillen tussen mensen die van "nazisme" of "fascisme" beschuldigt worden. Ik kreeg dit ook vaak naar mijn hoofd vanwege mijn SS AA 1 onderzoek. Verzamelaars krijgen dit ook vaak onterecht naar mijn hoofd. Maar helaas zijn er ook veel onderzoekers, verzamelaars en andere liefhebbers die wel degelijk in de extreem rechtse hoek zitten en mensen die (zoals ik hierboven beschreef) een bij zichzelf moeten nagaan of ze het niet zelf uitlokken dat mensen ze hiervan beschuldigen.

Overigens ben ik gisteren op AHF door een kleinzoon van een naar Engeland gevluchtte NSB'er voor landverrader en Jodenvriend uitgemaakt omdat ik zijn mening niet deelde dat de NSB de ware patriotten waren en de koningin en de naoorlogse Nederlandse regering de werkelijke misdadige en gewelddadige vijanden. Hoewel hij hierbij wel in twijfel trok of ik wel "Germaansch" ben :roll:

Maar daar wen ik inmiddels aan: volgens de één ben ik een fascist, de ander is dan weer van mening dat ik toch echt een communist ben. Zegt meestal meer over die mensen dan over mij :wink:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gesloten