Bouw aan een website

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Bouw aan een website

Bericht door Bolt Action »

Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een website in mijn vrije tijd. Hier is alvast een preview van waar ik mee bezig ben:

Afbeelding

Ik zit verder nog steeds te twijfelen, moet ik hem alleen over de wapens of operaties van WO2 houden, of beide. Suggesties over de inhoud?
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Bouw aan een website

Bericht door zjopske »

Ik zou de wapens en de onderdelen op een aparte site zetten.

Niet omdat het niet interessant is maar de diepgang die je gaat maken, wapens en operaties zijn aparte delen.
Je ziet altijd dat er een ''verwaarloosd'' wordt en qua informatie onder de maat is.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Boekenwurm

Re: Bouw aan een website

Bericht door Boekenwurm »

Bolt Action schreef:Ik zit verder nog steeds te twijfelen, moet ik hem alleen over de wapens of operaties van WO2 houden, of beide. Suggesties over de inhoud?
Misschien een overbodige opmerking maar is het niet beter om eerst over de opzet van je website na te denken voordat je hem gaat maken? Hoe word de hoofdpagina en dan subpagina's enzovoort.
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Bouw aan een website

Bericht door Bolt Action »

Ik heb al een basis opzet, deze zie je nu ook. Alleen de precieze details missen op dit moment nog, en de extra functies zijn nog niet toegevoegd. Ik ben nog maar net begonnen :bonk:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Bouw aan een website

Bericht door S1991 »

Hoe maak je de website? Via HTMl of PHP? Zet je er ook JavaScript, CSS en PHP in?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Bouw aan een website

Bericht door Bolt Action »

Zowel HTML als CSS. Ik bouw deze website ook deels om meer ervaring met webdesign te krijgen.

Edit: Ik heb trouwens ook het definitieve plan gebracht. Het zal voornamelijk over Nederland gaan, iets wat ik vanaf het begin af aan oorspronkelijk wou doen maar de vele toevoegingen aan het oorspronkelijke idee af hadden gebroken.

Ik zal wel niet de beste webdesigner hier zijn, maar dit is deel van mn hobby dus ik maak er gewoon het beste van.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Bouw aan een website

Bericht door S1991 »

Oke, als ik jou was zou ik ook PHP en JavaScript gaan gebruiken. Vooral PHP omdat bijna alle pagina's vandaag de dag al in PHP gemaakt zijn net zoals dit forum. Ik heb een JavaScriptje liggen waarmee je kunt zorgen dat bezoekers van je webpagina geen rechtermuisknop kunnen gebruiken om eventueel foto's of tekst te kopïeren.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Bouw aan een website

Bericht door Bolt Action »

Tja, vanwege mn opleiding weet ik het een en ander van copyright dus dat komt wel goed. En zoals ik al zei bouw ik deze website als tweede reden om beter te worden in het Webdesign. Ben ook al met JavaScript en PHP bezig dus dat komt wel goed.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Bouw aan een website

Bericht door S1991 »

Aha oke. Leuk ben zelf nu ook eentje aan het maken voor project op school (5havo) hier na ga ik dan de studie doen voor Informatica.
Kan jij mij misschien met aantal onoplosbare zaken helpen (in mijn ogen dan)?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Bouw aan een website

Bericht door pistole38 »

Het is beter om een site te maken die gericht is op 1 "onderwerp" waar gedetailleerde informatie opstaat, dan een algemene site.
Algemene dingen zijn vaak al honderden keren genoemd op het internet, dus dan heeft je site geen toegevoegde waarde meer.
Probeer nieuwe/onbekende dingen op je site te zetten zodat mensen er ook echt nieuwe informatie kunnen vinden.

Niets is zo irritant om 100 keer hetzelfde stukje tekst op verschillende websites te lezen :)

Hetzelfde geldt voor plaatjes en fotoos. Probeer zoveel mogelijk alleen plaatjes/fotoos te plaatsen die jezelf gemaakt hebt.
Of alleen van spullen die je in je eigen collectie hebt.

Een ander punt waar ik ook tegen aan gelopen ben...ga je de site voor 800 of voor 1024 maken? Wat is jouw publiek??
Zijn het mensen die nog op oudere computers werken of hebben de meeste tegenwoordig wel een resolutie van 1024?
Op dit moment een website bouwen op 1800 is bijvoorbeeld af te raden ...

Voordat je een site gaat bouwen....moet je eerst goed gaan nadenken:
-Wie is mijn publiek (algemene info of gedetailleerd)
-Wat wordt mijn boodschap
-Welke dingen wil ik duidelijk maken en hoe?
-etc.

Succes met je site! Ben benieuwd wat het gaat worden.
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Bouw aan een website

Bericht door Akko »

Zoals Pistole38 al zegt, maak een site met 1 onderwerp dat meer gedetailleerd is, dan algemeen.

Maar gaat zo te zien mooie site worden, ben benieuwd.
Veel succes ermee ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie