Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Akko »

Hier een poolse site, met alles wat die meneer vind.

De foto's gaan erover, zowel de hoeveelheid wat ze vinden.

En wat ze vinden, ze vinden zelfs een duitse helm met de schedel er nog in? (ongeveer 20ste foto)
Dit vind ik namelijk iets dat niet kan.

Vinden jullie dat dit kan?

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... &xb=1&vd=1

Hier nog een link, deze beelden zijn nog schokkender!
Gewoon hele lijken en schedels!

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... &xb=2&vd=1

(met behulp van jef)
Grt
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Jan Klaassen »

Dat die man dat vindt, dat is natuurlijk heel mooi (alleen de helmen/medailles/etc; niet de lijken!), dat zouden we allemaal wel willen. Maar om dan vervolgens hele stoffelijke resten op te graven en er zelfs nog foto's van te nemen (goh wat zal ie trots zijn) vind ik ook net weer iets te ver gaan.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Akko »

Ja die vondsten zijn mooi dat vind ik ook.
Maar dat je foto's pakt van lijken en dan post,
nee dat gaat erover hé
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door S1991 »

De vondsten zijn inderdaad wel sjiek ja. Maar om eerlijk te zijn als ik ook zou zoeken en de stoffelijke resten van soldaten zou vinden zou ik ze wel bloot leggen maar geen foto's van maken en op internet zetten. Wel blootleggen en dan de JUISTE instanties inschakkelen zodat deze waarschijnlijk vermiste soldaten toch nog een fatsoenlijke begravenis kunnen krijgen !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door christiaan1989 »

Zouden die lijken niet gemeld worden? Zou wel heel erg cru zijn
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Nieuwkomer »

Ehm die site is Tjechiesch (.cz) maar inderdaad schokkende onthullingen ;) (en mooi vondsten!)
Think out of the box!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door S1991 »

christiaandenhertog schreef:Zouden die lijken niet gemeld worden? Zou wel heel erg cru zijn
Nou geen idee om eerlijk te zijn. Maar als dit niet zo is is het inderdaad cru. Hoop eigenlijk wel dat hij het doet maar weet het niet zeker, kunnen we ook nooit zeker weten.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Akko »

We kunnen het misschien weten als iemand Tsjechisch kan.
Mss heeft hij het er wel tussen gezet?
Maar dat betwijfel ik.

Deze onbekende soldaten moeten tenminste nog een deftige rustplaats krijgen.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Jan Klaassen »

Precies.

Graven; ok
Dingen vinden; heel erg ok
Stoffelijke overschotten vinden en blootleggen; minder ok, maar kan nog (mits melden bij juiste instanties)
Foto's maken en op internet gooien; niet ok
:!:

De handleiding :lol:
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 01 apr 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door christiaan1989 »

Lijken wil ik het dan ook weer niet noemen, stoffelijk overschot is denk meer de juiste benaming.
Dat het op internet komt tot daar aan toe, als ze maar een goede rustplaats krijgen!
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Charly1975 »

Ik weet het niet zeker, ik spreek of lees geen Tsjechisch, maar gezien de manier waarop de lichamen bloot gelegd worden lijkt het erop dat deze man best zorgvuldig met de vondsten omgaat. Als het je alleen om de mooie dingen gaat leg je een lichaam denk ik niet op deze manier bloot dan zoek je wat je hebben wilt en 'pleur' je alles weer dicht. Maar goed...ik weet het niet.

Wat betreft het op internet plaatsen....misschien moeten we ons zelf even afvragen wat wij in het topic 'Foto's die indruk maken' plaatsen. Ook daar staan soms foto's waarvan individuen kunnen vinden dat het niet door de beugel kan.
Ik heb enige tijd geleden omtrent dit topic een vraag aan één der beheerders gesteld gezien het regelement van dit forum en de daarin het 3e punt: Afbeeldingen, filmpjes of andere media mogen geen ongepaste inhoud bevatten: schokkende beelden uit de oorlog zijn voor veteranen of minderjarigen vaak erg confronterend.
Het antwoord van de beheerder gaf aan dat het betreffende topic een grensgeval is en dat het dus moeilijk te bepalen is. M.a.w. hij wist het dus eigenlijk ook niet :wink:

Het is maar wat een individu schokkend vind, hij of zij moet dat voor zichzelf bepalen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Nieuwkomer »

Ik spreek een aardig woordje tjechies, tot zover kreeg ik het vertaald mensen.

Op het gebied Hotnovoj Lipka en Kruhloj Rosco

Op het gebied Hotnovoj Lipka en Kruhloj ROSC in 1941 - 1944 gingen de zwaarste gevechten om de controle over strategische hoogtes en pogingen om Stalingrads belegering te breken. Volgens documenten bewaard zijn in de ontoegankelijke moerassen sinavskych rond 360 000 Sovjet-soldaten gestorven en liggen er nog een hoop tot op de huidige dag. Momenteel werken we met een aantal van het team dat blijft vyzdvihávají, snažej te identificeren en ze te begraven.

Met andere woorden, ze zijn bezig met de doden eervol te begraven ;)
Think out of the box!
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door christiaan1989 »

Dat is zeker netjes!
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door n2 »

Mooie vondsten doen die heren daar. Die foto's zijn dan wel schokkend maar zolang er niet mee gespot word vind ik het wel kunnen dat ze op internet worden geplaatst. We zien dagelijks op het nieuws wel schokkender beelden.
Stoffelijke overschotten vinden / zoeken is helemaal niets mis mee als je er op een correcte wijze mee omgaat.
Zelf heb ik ook weleens een Duitse militair gevonden met de detector, die word herbegraven op IJsselstein en de familie word ingelicht.
Laatst gewijzigd door n2 op 02 apr 2010, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Jan Klaassen »

Dan toch netjes!
Maar foto's ervan op internet zetten...?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie