Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door christiaan1989 »

Ach, er is op tv ook wel eens een programma over de vondsten rond ieper geweest. Was ook alles te zien. Nogmaals, met de foto's heb ik niet zo veel moeite. Als er maar met respect mee om word gegaan.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Martijn95 »

Het zijn mooie vondsten, maar ik vind het té dat hij ook lijken fotografeerd. Ben wel jaloers op de items die hij allemaal gevonden heeft! :lol: (met uitzondering van de lijken)

[Edit]

Er was geloof ik ook pas geleden een artikel over dat mensen lijken opgraven en hun items meenemen. Zgn. Zwartgraves dacht ik, weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

Ik haat lui die rond lopen te zoeken met een detector zonder de nodige papieren. =.=
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door christiaan1989 »

hehe :roll: Want? :)

@COD
Dat schijnt in Rusland te gebeuren, ik zal eens kijken of ik dat artikel nog ergens opgeslagen heb. Die gasten graven het dus puur op voor de verkoop en flikkeren het overschot weer terug.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door n2 »

sniper snoop schreef:Ik haat lui die rond lopen te zoeken met een detector zonder de nodige papieren. =.=
En waarom haat jij "die lui" ?

Beetje rare uitspraak van je IMO

Je moet tegenwoordig voor elke scheet die je wilt laten wel papieren hebben (of vriendjes die wat voor het zeggen hebben), laat die mensen lekker hun gang gaan. Ik zoek al jaren lang zonder papieren en heb al 1 vermiste soldaat opgespoord en de nodige munitie laten verwijderen incl. 3 vliegtuigbommen die 1 meter onder oppervlak lagen.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

n2 schreef:
sniper snoop schreef:Ik haat lui die rond lopen te zoeken met een detector zonder de nodige papieren. =.=
En waarom haat jij "die lui" ?

Beetje rare uitspraak van je IMO

Je moet tegenwoordig voor elke scheet die je wilt laten wel papieren hebben (of vriendjes die wat voor het zeggen hebben), laat die mensen lekker hun gang gaan. Ik zoek al jaren lang zonder papieren en heb al 1 vermiste soldaat opgespoord en de nodige munitie laten verwijderen incl. 3 vliegtuigbommen die 1 meter onder oppervlak lagen.
Omdat het namelijk die lui bezig zijn met lijken te plunderen. En in de meeste gevallen, worden de lijken gewoon leeg achtergelaten. Als die lijken worden gevonden en men moet die lijken identificeren, da,n bestaat de kans dat dit nooit zal gebeuren. Want wat men plundert, kan het lichaam laten identificeren. Dienstplaatje, dagboeken, wapens etc...... Dit is één van de redenen waarom het (althans in België) verboden is om te zoeken en te graven. Ik heb genoeg lijken zien gaan in een klein kistje onder een onbekend graf omdat hun spullen verdwenen zijn. Eén lichaam heb ik zien gaan onder een bekend graf, omdat zijn ogen er nog in zaten en aldus genoeg DNA en tips bevatte. Dus vertel me niet het tegendeel.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door n2 »

sniper snoop schreef:
n2 schreef:
sniper snoop schreef:Ik haat lui die rond lopen te zoeken met een detector zonder de nodige papieren. =.=
En waarom haat jij "die lui" ?

Beetje rare uitspraak van je IMO

Je moet tegenwoordig voor elke scheet die je wilt laten wel papieren hebben (of vriendjes die wat voor het zeggen hebben), laat die mensen lekker hun gang gaan. Ik zoek al jaren lang zonder papieren en heb al 1 vermiste soldaat opgespoord en de nodige munitie laten verwijderen incl. 3 vliegtuigbommen die 1 meter onder oppervlak lagen.
Omdat het namelijk die lui bezig zijn met lijken te plunderen. En in de meeste gevallen, worden de lijken gewoon leeg achtergelaten. Als die lijken worden gevonden en men moet die lijken identificeren, da,n bestaat de kans dat dit nooit zal gebeuren. Want wat men plundert, kan het lichaam laten identificeren. Dienstplaatje, dagboeken, wapens etc...... Dit is één van de redenen waarom het (althans in België) verboden is om te zoeken en te graven. Ik heb genoeg lijken zien gaan in een klein kistje onder een onbekend graf omdat hun spullen verdwenen zijn. Eén lichaam heb ik zien gaan onder een bekend graf, omdat zijn ogen er nog in zaten en aldus genoeg DNA bevatte. Dus vertel me niet het tegendeel.
Ja, daar heb je gelijk in en dat dat gebeurd is een schandaal, maar dat wilt nog niet zeggen dat alle zoekers zo zijn. Jij hebt het hier namelijk specifiek over grafrovers en dat is iets anders dan een detectoramateur.
De meeste zoekers lossen het namelijk netjes op door het aan te melden, hierdoor zijn zelfs al meerdere gesneuvelde terug gevonden waarvan de familie anders nooit had geweten wat er met hun zoon/broer/vader was gebeurd.
Je scheert met jouw uitspraak wel iedereen, ook die met goede bedoelingen, over 1 kam
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

n2 schreef:
sniper snoop schreef: Omdat het namelijk die lui bezig zijn met lijken te plunderen. En in de meeste gevallen, worden de lijken gewoon leeg achtergelaten. Als die lijken worden gevonden en men moet die lijken identificeren, da,n bestaat de kans dat dit nooit zal gebeuren. Want wat men plundert, kan het lichaam laten identificeren. Dienstplaatje, dagboeken, wapens etc...... Dit is één van de redenen waarom het (althans in België) verboden is om te zoeken en te graven. Ik heb genoeg lijken zien gaan in een klein kistje onder een onbekend graf omdat hun spullen verdwenen zijn. Eén lichaam heb ik zien gaan onder een bekend graf, omdat zijn ogen er nog in zaten en aldus genoeg DNA bevatte. Dus vertel me niet het tegendeel.
Ja, daar heb je gelijk in en dat dat gebeurd is een schandaal, maar dat wilt nog niet zeggen dat alle zoekers zo zijn. Jij hebt het hier namelijk specifiek over grafrovers en dat is iets anders dan een detectoramateur.
De meeste zoekers lossen het namelijk netjes op door het aan te melden, hierdoor zijn zelfs al meerdere gesneuvelde terug gevonden waarvan de familie anders nooit had geweten wat er met hun zoon/broer/vader was gebeurd.
Je scheert met jouw uitspraak wel iedereen, ook die met goede bedoelingen, over 1 kam

Ik spreek in algemeen. En in de meeste gevallen gebeurd dit. Ik ken ook iemand die zei dat hij geen lijken rooft. Tot ik bij hem thuis kwam. Hij had capebadges. Hij heeft ze uit de grond gehaald. Drie maanden later, op de locatie van dat hij één van die badges vond, ze hebben een lichaam terug gevonden. Tijdens de archeologische opgravingen, geen spullen gevonden enkel wat foto's maar zonder naam. Het was een stuk van het lichaam. Wat hebben ze gedaan? Verder gezocht in de buurt. Nergens een spoor. Kwestie was die capebadge niet van dat lichaam. Als die badge werd gevonden, konden ze eventueel bepalen of hij tot die eenheid behoord. Nu rust hij onder "A Soldier of the Great War", maar het had eventueel beter gekund:

A Soldier of the Great War
(naam van regiment)

Dat hij bekend is onder welke eenheid.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door n2 »

sniper snoop schreef:
n2 schreef:
sniper snoop schreef: Omdat het namelijk die lui bezig zijn met lijken te plunderen. En in de meeste gevallen, worden de lijken gewoon leeg achtergelaten. Als die lijken worden gevonden en men moet die lijken identificeren, da,n bestaat de kans dat dit nooit zal gebeuren. Want wat men plundert, kan het lichaam laten identificeren. Dienstplaatje, dagboeken, wapens etc...... Dit is één van de redenen waarom het (althans in België) verboden is om te zoeken en te graven. Ik heb genoeg lijken zien gaan in een klein kistje onder een onbekend graf omdat hun spullen verdwenen zijn. Eén lichaam heb ik zien gaan onder een bekend graf, omdat zijn ogen er nog in zaten en aldus genoeg DNA bevatte. Dus vertel me niet het tegendeel.
Ja, daar heb je gelijk in en dat dat gebeurd is een schandaal, maar dat wilt nog niet zeggen dat alle zoekers zo zijn. Jij hebt het hier namelijk specifiek over grafrovers en dat is iets anders dan een detectoramateur.
De meeste zoekers lossen het namelijk netjes op door het aan te melden, hierdoor zijn zelfs al meerdere gesneuvelde terug gevonden waarvan de familie anders nooit had geweten wat er met hun zoon/broer/vader was gebeurd.
Je scheert met jouw uitspraak wel iedereen, ook die met goede bedoelingen, over 1 kam

Ik spreek in algemeen. En in de meeste gevallen gebeurd dit. Ik ken ook iemand die zei dat hij geen lijken rooft. Tot ik bij hem thuis kwam. Hij had capebadges. Hij heeft ze uit de grond gehaald. Drie maanden later, op de locatie van dat hij één van die badges vond, ze hebben een lichaam terug gevonden. Tijdens de archeologische opgravingen, geen spullen gevonden enkel wat foto's maar zonder naam. Het was een stuk van het lichaam. Wat hebben ze gedaan? Verder gezocht in de buurt. Nergens een spoor. Kwestie was die capebadge niet van dat lichaam. Als die badge werd gevonden, konden ze eventueel bepalen of hij tot die eenheid behoord. Nu rust hij onder "A Soldier of the Great War", maar het had eventueel beter gekund:

A Soldier of the Great War
(naam van regiment)

Dat hij bekend is onder welke eenheid.
Als die badje er in de buurt lag konden ze niet met zekerheid zeggen dat het van dit slachtoffer was, of had hij het daadwerkelijk van een lichaam afgeplukt?
Dat laatste zou misdadig zijn

Maar geloof mij maar, zoekers die graven plunderen is een uitzondering op de regel :yes:
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

n2 schreef:
sniper snoop schreef:
n2 schreef:

Ik spreek in algemeen. En in de meeste gevallen gebeurd dit. Ik ken ook iemand die zei dat hij geen lijken rooft. Tot ik bij hem thuis kwam. Hij had capebadges. Hij heeft ze uit de grond gehaald. Drie maanden later, op de locatie van dat hij één van die badges vond, ze hebben een lichaam terug gevonden. Tijdens de archeologische opgravingen, geen spullen gevonden enkel wat foto's maar zonder naam. Het was een stuk van het lichaam. Wat hebben ze gedaan? Verder gezocht in de buurt. Nergens een spoor. Kwestie was die capebadge niet van dat lichaam. Als die badge werd gevonden, konden ze eventueel bepalen of hij tot die eenheid behoord. Nu rust hij onder "A Soldier of the Great War", maar het had eventueel beter gekund:

A Soldier of the Great War
(naam van regiment)

Dat hij bekend is onder welke eenheid.
Als die badje er in de buurt lag konden ze niet met zekerheid zeggen dat het van dit slachtoffer was, of had hij het daadwerkelijk van een lichaam afgeplukt?
Dat laatste zou misdadig zijn

Maar geloof mij maar, zoekers die graven plunderen is een uitzondering op de regel :yes:
Niet zeker is inderdaad het juiste woord. Maar uit onderzoek zou een badge al helpen. Er is een lijst waarop nabestaanden hun gegevens hebben achtergelaten. Met de naam + gegevens van gevallen familielid of familieleden. Als men een lichaam vinden en nabij ligt een badge, gaat men kijken om de familieleden een brief te sturen om DNA af te geven. Natuurlijk de familieleden die een familie verloren in de sector van vindplaats en natuurlijk als hij in de eenheid bevond van de capebadge. Hiermee kan eventueel een lichaam gevonden zijn. Als men geen sporen hebben, dan hebben ze een "ontelbaar" aantal nabestaanden om DNA te geven wat vrijwel duur en onmogelijk is.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door n2 »

Kan die vinder van de badge dan geen contact opnemen met de gravendienst daarover?
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

n2 schreef:Kan die vinder van de badge dan geen contact opnemen met de gravendienst daarover?
En zichzelf "in den zak steken"?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door christiaan1989 »

Dat zou ook niet al te slim zijn inderdaad. Wel erg jammer dat dit gebeurd. Gelukkig heb ik nog nooit een stoffelijk overschot mogen vinden. Ik zou er, als ik het ooit mocht vinden, niet over twijfelen en het melden bij de juiste instanties. Grafplundering vind ik erg laag.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door n2 »

sniper snoop schreef:
n2 schreef:Kan die vinder van de badge dan geen contact opnemen met de gravendienst daarover?
En zichzelf "in den zak steken"?
Tja laat hem desnoods anoniem er melding van maken vind ik
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Akko »

Ok het is netjes dat ze ze opborgen,
maar de foto's ervan op internet zetten vind ik en blijft er een beetje over.

Grafplundering vind ik ook laag, zoals n2 zegt, maak dan een anonieme melding fzo?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie