Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Charly1975 »

sniper snoop schreef:
n2 schreef:Kan die vinder van de badge dan geen contact opnemen met de gravendienst daarover?
En zichzelf "in den zak steken"?
Zelf maak je er nochtans, behalve dan hier, ook geen melding van bij de juiste instanties. Als je er dan zo'n moeite mee hebt handel daar dan ook naar. Nu ben je m.i. tegenstrijdig bezig. Zeggen dat het niet kan (zelfs het woord 'haat' gebruikt) maar vervolgens geen actie ondernemen op het moment dat je achter zo'n daad komt.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

Charly1975 schreef:
sniper snoop schreef:
n2 schreef:Kan die vinder van de badge dan geen contact opnemen met de gravendienst daarover?
En zichzelf "in den zak steken"?
Zelf maak je er nochtans, behalve dan hier, ook geen melding van bij de juiste instanties. Als je er dan zo'n moeite mee hebt handel daar dan ook naar. Nu ben je m.i. tegenstrijdig bezig. Zeggen dat het niet kan (zelfs het woord 'haat' gebruikt) maar vervolgens geen actie ondernemen op het moment dat je achter zo'n daad komt.
Kijk, ik haat het. Maar ik ga niet zomaar beginnen mensen aanklagen vanwege dit. Ik heb een collectie staan. Legaal. Maar men kan gerust ervoor zorgen dat die illegaal komt. Het is mijn mening, maar ik ga niet beginnen mensen voor het gerecht slepen vanwege dit. Want als ik dit wel zou doen, dan zou mijn naam in e streek zwart gemaakt kon worden en dit wil ik niet. Ik blijf altijd neutraal. Zelfs de Diggers proces, ik bleef neutraal. Beide partijen werd door mij aangesproken, ik bemoei me er gewoon niet mee.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door panzer lehr »

mooie vondsten vooral de ppsh 41 de helm met schedel vind ik er toch wat over om hem op internet te zetten . :r
Gebruikersavatar
mmbroek
Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 sep 2009, 16:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door mmbroek »

Nieuwkomer schreef:Ik spreek een aardig woordje tjechies, tot zover kreeg ik het vertaald mensen.

Op het gebied Hotnovoj Lipka en Kruhloj Rosco

Op het gebied Hotnovoj Lipka en Kruhloj ROSC in 1941 - 1944 gingen de zwaarste gevechten om de controle over strategische hoogtes en pogingen om Stalingrads belegering te breken. Volgens documenten bewaard zijn in de ontoegankelijke moerassen sinavskych rond 360 000 Sovjet-soldaten gestorven en liggen er nog een hoop tot op de huidige dag. Momenteel werken we met een aantal van het team dat blijft vyzdvihávají, snažej te identificeren en ze te begraven.

Met andere woorden, ze zijn bezig met de doden eervol te begraven ;)
Leuk he google translate...
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door rutger »

mmbroek schreef:
Nieuwkomer schreef:Ik spreek een aardig woordje tjechies, tot zover kreeg ik het vertaald mensen.

Op het gebied Hotnovoj Lipka en Kruhloj Rosco

Op het gebied Hotnovoj Lipka en Kruhloj ROSC in 1941 - 1944 gingen de zwaarste gevechten om de controle over strategische hoogtes en pogingen om Stalingrads belegering te breken. Volgens documenten bewaard zijn in de ontoegankelijke moerassen sinavskych rond 360 000 Sovjet-soldaten gestorven en liggen er nog een hoop tot op de huidige dag. Momenteel werken we met een aantal van het team dat blijft vyzdvihávají, snažej te identificeren en ze te begraven.

Met andere woorden, ze zijn bezig met de doden eervol te begraven ;)
Leuk he google translate...
Ik dacht precies hetzelfde....
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Robby101st »

Ik kon eerst de site niet openen, nu wel eerst dacht ik valt wel mee, en super mooie vondsten,
maar bij die tweede link kreeg ik wel een raar misselijk gevoel in mn maag.

teneerst natuurlijk, krijgen ze wel hun eervolle begravingen, is dit niet verkeerd, je weet wat ik bedoel,
ten tweede , meer mn gevoel ivm inleven hoe de situatie toen was, verschrikkelijk..
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Charly1975 »

sniper snoop schreef:Kijk, ik haat het. Maar ik ga niet zomaar beginnen mensen aanklagen vanwege dit. Ik heb een collectie staan. Legaal. Maar men kan gerust ervoor zorgen dat die illegaal komt. Het is mijn mening, maar ik ga niet beginnen mensen voor het gerecht slepen vanwege dit. Want als ik dit wel zou doen, dan zou mijn naam in e streek zwart gemaakt kon worden en dit wil ik niet. Ik blijf altijd neutraal. Zelfs de Diggers proces, ik bleef neutraal. Beide partijen werd door mij aangesproken, ik bemoei me er gewoon niet mee.
Je 'haat' het en dat is jouw 'mening' dan kun je niet neutraal zijn.
Dat je het niet aangeeft uit eigen belang is je goed recht uiteraard.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door wo2-freak »

Ik snap niet wat er zo erg is aan foto's van stoffelijk overschot op internet te plaatsen. Dat komt wel vaker voor en mensen die Tsjechisch kunnen en dus ook weten wat er allemaal bijgeschreven staat, begrijpen beter dan ons wat die man er precies mee bedoelt. Voor het zelfde geld kijkt iemand bij toeval op die site en kan zo iemand identificeren. Alles is mogelijk tegenwoordig, de wereld is klein geworden en word alsmaar kleiner...
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

Charly1975 schreef:
sniper snoop schreef:Kijk, ik haat het. Maar ik ga niet zomaar beginnen mensen aanklagen vanwege dit. Ik heb een collectie staan. Legaal. Maar men kan gerust ervoor zorgen dat die illegaal komt. Het is mijn mening, maar ik ga niet beginnen mensen voor het gerecht slepen vanwege dit. Want als ik dit wel zou doen, dan zou mijn naam in e streek zwart gemaakt kon worden en dit wil ik niet. Ik blijf altijd neutraal. Zelfs de Diggers proces, ik bleef neutraal. Beide partijen werd door mij aangesproken, ik bemoei me er gewoon niet mee.
Je 'haat' het en dat is jouw 'mening' dan kun je niet neutraal zijn.
Dat je het niet aangeeft uit eigen belang is je goed recht uiteraard.
Dus alles wat je haat moet je dus opkomen, mensen voor het gerecht slepen etc? Wow zeg, wat ben jij een zeer oorlogvoerende persoontje! Tenzij jij niks haat (wat ik sterk betwijfel).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Charly1975 »

sniper snoop schreef: Dus alles wat je haat moet je dus opkomen, mensen voor het gerecht slepen etc? Wow zeg, wat ben jij een zeer oorlogvoerende persoontje! Tenzij jij niks haat (wat ik sterk betwijfel).
Dat ik aangeef dat je ergens naar moet handelen wil niet per definitie zeggen dat je iemand voor het gerecht moet slepen. Het simpel aangeven aan de persoon dat iets illegaal is en dat jij er persoonlijk moeite mee hebt is ook een handeling.

Waar het mij om gaat is: dat je aangeeft dat je neutraal bent terwijl je een sterke mening hebt over het geval...namelijk je haat het. Dat gaat niet samen.

Ik haat niet zo gauw, ik heb wel een hekel aan zaken. Daarin ben ik dus niet neutraal.

Dat je mij een 'oologvoerende persoontje' vind raakt kant noch wal en is denk ik meer uit emotioneel oogpunt neergeschreven omdat jij je, onterecht, door mij persoonlijk voelt aangevallen.

Deze discussie voer IK niet OP de persoon Sniper Snoop maar MET de persoon.

Wat mij betreft heb ik nu wel vaak genoeg duidelijk gemaakt waar ik moeite mee heb namelijk het hebben van een sterke mening en vervolgens de uitspraak 'neutraal' te zijn in de zaak.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door sniper snoop »

Charly1975 schreef:
sniper snoop schreef: Dus alles wat je haat moet je dus opkomen, mensen voor het gerecht slepen etc? Wow zeg, wat ben jij een zeer oorlogvoerende persoontje! Tenzij jij niks haat (wat ik sterk betwijfel).
Dat ik aangeef dat je ergens naar moet handelen wil niet per definitie zeggen dat je iemand voor het gerecht moet slepen. Het simpel aangeven aan de persoon dat iets illegaal is en dat jij er persoonlijk moeite mee hebt is ook een handeling.

Waar het mij om gaat is: dat je aangeeft dat je neutraal bent terwijl je een sterke mening hebt over het geval...namelijk je haat het. Dat gaat niet samen.

Ik haat niet zo gauw, ik heb wel een hekel aan zaken. Daarin ben ik dus niet neutraal.

Dat je mij een 'oologvoerende persoontje' vind raakt kant noch wal en is denk ik meer uit emotioneel oogpunt neergeschreven omdat jij je, onterecht, door mij persoonlijk voelt aangevallen.

Deze discussie voer IK niet OP de persoon Sniper Snoop maar MET de persoon.

Wat mij betreft heb ik nu wel vaak genoeg duidelijk gemaakt waar ik moeite mee heb namelijk het hebben van een sterke mening en vervolgens de uitspraak 'neutraal' te zijn in de zaak.
Over het zeggen dat het illegaal is, zeg ik. Maar sowieso als je ergens aan begint, zoek je best eerst op wat wel en niet mag. Het lijkt me logisch dat je de wet zelf bekijkt, zelfs onderzoekt en zelf de moeite zal doen om enkele contacten te maken. Ik ga ook niet achter ieders kont lopen zen zeggen wat wel en niet mag. Mijn mening is: leef je in een bepaalt land, den ken je de wetten van dat land! En nogmaals, ik ga niet beginnen mensen uit te sluiten of aan te vallen omdat ze iets doen wat ik niet wil.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Stefan »

Sniper Snoop en Charley ----> Per direct stoppen in dit topic.
Dit kan ook via PB.

Vriendelijke groet, Stefan.
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Nieuwkomer »

Offtopic: moet ik namen geven van Tjechen waarmee ik 300 dagen per jaar spreek, het meeste heb ik zelf vertaald enkele woorden via google translate...niet iedereen hier heeft internet nodig om talen te leren.

Ontopic: als ik de site zo doorlees komt het wel goed met de gevonden lichamen, maarja er zijn altijd sceptici.
Overigens ben ik ook zeer zeker tegen mensen uit Rusland die graven schenden om de schedels te verkopen!
Think out of the box!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door Charly1975 »

Stefan schreef:Sniper Snoop en Charley ----> Per direct stoppen in dit topic.
Dit kan ook via PB.

Vriendelijke groet, Stefan.
Ik denk dat je mij bedoeld...Charly zonder e (...)


(*)edit: mijn opmerking richting Stefan de gewaardeerde moderator verwijderd.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
US army
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 11 dec 2009, 16:41
Locatie: Belgium!

Re: Bodemvondsten die erover gaan! Schokkend

Bericht door US army »

Vindt de foto's van die lijken er ook wel over gaan...
Buite eigelijk die met die helm (scheldel en helm) vindt hem best wel cool...maar oke hier gaan we niet verder op in!

maar andere vondesten zijn wel prachtig!
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Plaats reactie