Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door rood »

Ik wil dit niet uit zijn verband rukken maar:

Ik heb ook welleens bieders die bieden, zelfs mailen dat ze het geld overmaken en dan niks meer van zich laten horen. Je haalt je advertentie weg en wacht tot die persoon zijn geld overmaakt. Dit kost allemaal tijd en je gaat ervan uit dat de deal doorgaat.

Ik werk gewoon dus ik ben niet financieel afhankelijk van de spullen die ik verkoop. Er zijn mensen die dit wel zijn. Er zijn ook mensen die financieel in de penarie zitten en dan spullen te koop zetten op marktplaats om weer uit de problemen te komen. Als je dan van dit soort 'kinderlijke grappenmakers' hebt is dat erg zuur, en kan dit grote gevolgen hebben. Zeker omdat de mensen misschien hun geld al hebben uit gegeven omdat ze verwachten dat alles rond is.

Ik vind dit kinderlijk gedrag, en het grappige aspect kan ik niet ontdekken. Zit de aanbieder de zaak express te flessen dan kan ik het begrijpen. Maar er zijn ook mensen niet wat ze aanbieden of weten ze de prijzen niet omdat ze niet in het wereldje zitten.

De reactie van de dame is wel erg, maar we zijn niet allemaal raketgeleerden.
Gebruikersavatar
107
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2008, 14:00
Locatie: Drachten-city
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 107 »

Jentyyy schreef:Weet soms iemand wat dit is ? :P
Ik heb dit nog nooit gezien...

http://www.2dehands.be/verzamelen/overi ... _overig=15
Dit is een informeel insigne dat de rivaliteit tussen de 82e en de 101e weergeeft. Deze staat ook in het boekje Militaire Kentekens van William Fowler.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jim »

Afbeelding
107 schreef:
Jentyyy schreef:Weet soms iemand wat dit is ? :P
Ik heb dit nog nooit gezien...

http://www.2dehands.be/verzamelen/overi ... _overig=15
Dit is een informeel insigne dat de rivaliteit tussen de 82e en de 101e weergeeft. Deze staat ook in het boekje Militaire Kentekens van William Fowler.
Ik had het niet mooier kunnen formuleren.


Wat betreft mensen die bieden en zeggen dat ze betalen / betaald hebben (en het adres doorgeven!). Daar heb ik ook wel eens last van gehad maar. Ik haal nooit een advertentie weg tot er betaald is. Ik zet hem op gereserveerd en wacht tot de betaling binnen is. Kan je de aanbieding alsnog door laten lopen als blijkt dat het geld niet op een redelijke termijn binnen is. Of contact opnemen met de 2de hoogste bieder.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door pietertje »

Afbeelding
ziehier een prachtig FJ nva jasje.. waar niks van klopt...
een officiersjasje met soldaat kraagspiegels, gefreiter schouderstukken en fahnrich patch(lang dienstverband?? :+ )
als dit gedragen werd in de ddr was het alleen tijdens carnaval vrees ik :?
greetz,
pietertje
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jan Klaassen »

En nog een 'DDR-ramp'. Een zgn. pet van de grensbewaking.

Juistja...in je dromen!!! :!: Als je hier 30 euro excl. verz.kost. voor neertelt, dan heb je geld teveel.

Afbeelding

Op EBAY worden deze petten verkocht voor een tientje als zijnde carnaval-artikelen; dat zijn ze dan ook _/-\o_
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
107
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2008, 14:00
Locatie: Drachten-city
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 107 »

Vind deze wel lachen met marktplaats. Ik had onlangs een aantal landmacht emblemen te koop gezet. Iemand mailt mij dat hij / zij belang heeft bij drie ervan. Persoon betaalde 6 euro per stuk, dus ik dacht mooie deal. Ik ga akkoord, stuur deze persoon een mailtje van graag adresgegevens en naar dit rekeningnummer overmaken, etc. Geld werd keurig overgemaakt, maar geen adresgegevens. Nogmaals een mailtje gestuurd met het verzoek om de adresgegevens en ik kreeg de volgende reactie: waarover gaat het? Weer mailtje gestuurd en betrokkene wist nog steeds van niets en de reactie was: ik zie aan het einde van de maand wel op het afschrift waar het over gaat. :bonk:

Inmiddels zijn we twee maanden verder en ik heb nog steeds niets gehoord. Maar ze hebben wel betaald. Wat moet je nou met zulke mensen? :frownno:
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jan Klaassen »

Je hebt toch geprobeerd alles goed te krijgen? Zoals ze zeggen; aan een dood paard moet je niet slepen; gewoon laten doen dus.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door michiel01 »

107 schreef:Vind deze wel lachen met marktplaats. Ik had onlangs een aantal landmacht emblemen te koop gezet. Iemand mailt mij dat hij / zij belang heeft bij drie ervan. Persoon betaalde 6 euro per stuk, dus ik dacht mooie deal. Ik ga akkoord, stuur deze persoon een mailtje van graag adresgegevens en naar dit rekeningnummer overmaken, etc. Geld werd keurig overgemaakt, maar geen adresgegevens. Nogmaals een mailtje gestuurd met het verzoek om de adresgegevens en ik kreeg de volgende reactie: waarover gaat het? Weer mailtje gestuurd en betrokkene wist nog steeds van niets en de reactie was: ik zie aan het einde van de maand wel op het afschrift waar het over gaat. :bonk:

Inmiddels zijn we twee maanden verder en ik heb nog steeds niets gehoord. Maar ze hebben wel betaald. Wat moet je nou met zulke mensen? :frownno:
Ik heb dit ook weleens gehad, krijg je een mailtje terug met: " Ja ik zal je m'n adres toemailen" dan denk ik toch, waarom doe je dat dan niet meteen?? Na nog 2 herinneringsmailtjes nooit meer wat van gehoord. Ik wil best op die manier geld verdienen, maar soms krijg je echt geen hoogte van bepaalde mensen op MP.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door zjopske »

michiel01 schreef:
107 schreef:Geld werd keurig overgemaakt, maar geen adresgegevens.
Ik heb dit ook weleens gehad, krijg je een mailtje terug met: " Ja ik zal je m'n adres toemailen" dan denk ik toch, waarom doe je dat dan niet meteen?? Na nog 2 herinneringsmailtjes nooit meer wat van gehoord.
Komt me ook bekend voor, afgelopen week ook 2 mailtjes gestuurd.
Gelukkig had hij ook in zijn omschrijving de straat en zijn naam van zijn eigen bedrijf gezet. Even googelen en hebbes.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik S. »

Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door christiaan1989 »

Das het huidje van een DAK luipaardje....
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door petertje35 »

''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Robby101st »

erg apart :?
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door zjopske »

@petertje35

De volgende keer even een screentje maken, dan weet iedereen na het verwijderen van de advertentie wat er zo grappig aan was.

Met een bieden vanaf 40.-

Afbeelding
Afbeelding

Deze gefantaseerde zoutzuur rotzooi is volgens mij wel eens eerder hier besproken.

Hoort thuis in de verzameling van elke fantasie verzamelaar :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Patrick.S »

zjopske schreef:@petertje35

De volgende keer even een screentje maken, dan weet iedereen na het verwijderen van de advertentie wat er zo grappig aan was.

Met een bieden vanaf 40.-

Afbeelding
Afbeelding

Deze gefantaseerde zoutzuur rotzooi is volgens mij wel eens eerder hier besproken.

Hoort thuis in de verzameling van elke fantasie verzamelaar :)
Volgens mij is dit een echte SS Eikenloof gesp ontworpen door de bekende ss fabrikant konigstiger,zal wel wat meer opbrengen dan €40 denk ik
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Plaats reactie