Vraag...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
xBelieve.

Vraag...

Bericht door xBelieve. »

Haaaj,
ik heb een studie over Kinderen in de oorlog.
Nu heb ik nog een vraag...
Hoe ging het met de joodse kinderen?
Alvast bedankt, :)

Mvg,
xBelieve.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Vraag...

Bericht door Proos »

Je vraag is erg algemeen, dus kunnen we alleen algemene antwoorden geven: het ging er niet goed mee.

Wat zou je precies willen weten? Misschien kun je je vraag nog een beetje verduidelijken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Vraag...

Bericht door Jan Klaassen »

Joodse kinderen kwamen, na transport naar een vernietigingskamp, meestal in de groep terecht tussen vrouwen en ouderen; de groep die vaak direct naar de gaskamers werd gestuurd. Het ging er, zoals gezegd, dus allesbehalve goed mee.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Vraag...

Bericht door Sander89 »

Heel verschillend hoe kinderen het ervoeren. De een leed er zeer onder, terwijl de ander totaal niks van de oorlog merkte. Wat ik zelfs regelmatig heb gehoord van bejaarden was dat ze het juist een hele leuke en spannende tijd vonden omdat er altijd wel wat te beleven was, en het na de oorlog zo saai was. Kinderlijke onschuld. Vraag eens je opa of oma, of andere bejaarden in je omgeving naar hoe zij het ervoeren. Vaak kom je op die manier de meest interessante dingen te weet.
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Vraag...

Bericht door Nieuwkomer »

Het gaat hier om joodse kinderen, ik denk dat die zoiezo wel wat meekregen van de oorlog en dat die het niet 'positief' spannend vonden...?
Think out of the box!
Plaats reactie