Richtsysteem tanks ww2

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Eeuwe

Richtsysteem tanks ww2

Bericht door Eeuwe »

Hallo,

Ik loop al een aantal jaar met een vraag rond. Ik snap dat jullie veel van dezelfde vragen krijgen, maar ik heb echt zoveel op internet gezocht, in boeken gezocht en mensen gevraagd hierover.

Ik heb ooit eens een stuk gelezen over richtsysteem van tanks in de 2é wo. Als ik het me goed herinner had het te maken met 2 periscopen(telescopen... sterioscope). en wanneer beide "plaatjes" over elkaar kwamen had je de juiste afstand. ik weet het, slechte uitleg.. maar daarom ook deze vraag :D

Het heeft iets te maken met sterioscope/rangefinder.... Ik kan hier echt geen verdere informatie over vinden... of de duitsers dat nou alleen hadden of andere landen.


Kortom... ik weet er eigenlijk niks van... alle help is daarom ook welkom!! het wordt zo langzamerhand een kwelling dat ik er niks over kan vinden :D

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Richtsysteem tanks ww2

Bericht door broeloe »

Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gast

Re: Richtsysteem tanks ww2

Bericht door Gast »

Dankje wel! Volgens mij werd zo'n zelfde systeem gebruikt op (sommige) tanks. Er zijn nog zoveel dingen die maar weinig beschreven worden, zo kwam ik er laatst bijv pas achter dat de Tiger tank de turret automatisch(elektrische) kon draaien.

Als iemand nog meer informatie hierover heeft, is zeer welkom!!!
Plaats reactie