"In Auschwitz is niets te zien"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dreesen
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jan 2010, 10:18
Locatie: Dilsen-Stokkem

"In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door Dreesen »

Gemeenteraadslid: "In Auschwitz is niets te zien, alleen een barak"

07:46 Onafhankelijk gemeenteraadslid Marleen Beckers-Govaerts vindt niet dat de stad Sint-Truiden 4.500 euro moet uittrekken om een klas naar het concentratiekamp in Auschwitz te sturen. “In Auschwitz is niks te zien”, zegt ze. CD&V dient klacht in wegens racisme, Marleen Beckers-Govaerts (ex-Vlaams Belang) wegens "openbare vernedering".

“Ik ben met mijn kinderen naar Auschwitz geweest en het deed ons niks. Een barak, meer is er niet te zien. Er zijn geen lijken zoals je er tegenwoordig in het Midden- Oosten wel vindt, en daar reizen ze niet naar toe. Die oorlog is voltooid verleden tijd. Kunnen we die bladzijde niet eens eindelijk omslaan?"

Het idee om een klas naar Auschwitz te sturen, komt van schepen Bert Stippelmans (CD&V). "We willen de razzia herinneren die de nazi’s op 25 mei 1943 in Sint-Truiden hielden. De uitlatingen zijn voor ons nog een extra reden om met dit soort initiatieven door te gaan.”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Wat vind je dat ze met zon mensen moeten doen die zoiets zeggen?
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
Opgeheven account 4914

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Ze zou beter dan nog eens naar de vele andere concentratiekampen gaan... Dan gaat ze eindelijk begrijpen wat er allemaal gebeurd is.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door LordChaos »

Wat een onzin... Zij heeft er volgens mij geen seconde bij stilgestaan dat daar duizenden mensen afgeslacht zijn.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door LEO »

En zulk mens tracht aan politiek te doen. Arm België, arm St.Truiden.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door Jan Klaassen »

Die heeft ergens een enorm zwart gat zitten...........
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door Kugelblitz »

Ik ben er zelf nooit geweest, maar kan me wel voorstellen dat de naam 'Auschwitz' en de verhalen erom meer beloven dan er werkelijk te zien is...
Hoe dit dan wordt uitgedrukt is natuurlijk niet zo handig en om te stellen dat er geen lijken liggen en er niks te zien valt zal ook wel meevallen. Met enig voorstellingsvermogen moet men toch wel kunnen bedenken en voelen wat zich daar heeft afgespeeld 65 jaar geleden...

Maar misschien zijn andere kampen wel een beter alternatief inderdaad, waarom per sé Auschwitz? Nogmaals, ik spreek niet uit ervaring, maar ik hoor vaker dat Auschwitz 'teleurstellend' is, met name ook de staat waarin het materiaal verkeert...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door LordChaos »

Net gelezen dat het Forum der Joodse Organisaties een klacht heeft ingediend tegen Marleen Beckers-Govaerts.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door johan willaert »

Ipv één klas voor 4500Euro naar Auschwitz te sturen kunnen ze beter alle klassen voor veel minder naar Breendonk of de Dossin Kazerne sturen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Dreesen
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jan 2010, 10:18
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door Dreesen »

johan willaert schreef:Ipv één klas voor 4500Euro naar Auschwitz te sturen kunnen ze beter alle klassen voor veel minder naar Breendonk of de Dossin Kazerne sturen...
idd, ik vind niet dat de gemeente 4500 euro moet geven voor een klas. Ik vind als je zo iets organiseert moet je het ook zelf betalen. Maar zon uitspraken doen zijn helemaal niet nodig.
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: "In Auschwitz is niets te zien"

Bericht door Akko »

Zoals Johan zegt, dit vind ik ook, dit is veel goedkoper en dichterbij.

Dat ze zoiets kon zeggen, ze durft gewoon.
Dat het forum der joodse organisaties een klacht indiend tegen haar is normaal.

Ze zou haar in de omstandigheden van de joden toen es moeten voorstellen.
Ze zal wel helemaal anders reageren.

Sommige mensen zijn gewoon niet te begrijpen
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie