Walther / luger

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
darko79
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2010, 21:36

Walther / luger

Bericht door darko79 »

beste,

ik ben al geruime tijd op zoek naar een luger of walther
ik stel me gewoon de vraag of het aanbod op volgende site interessant is

http://www.deactivated-guns.co.uk/deact ... d_777.html

tips / links van ervaren verzamelaars steeds welkom

dank u

mvg
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Walther / luger

Bericht door pistole38 »

In Nederland zijn onklaargemaakt pistolen/revolvers alleen toegestaan als ze over de lengte zijn doorgesneden en vastgelast zijn op een plaat.
De belgische regelgeving ken ik niet.

Wat de Walther P.38 betreft. Er zijn zeer veel verschillende variaties die erg verschillen in zeldzaamheid. De goedkoopste liggen denk ik rond de 350euro.
Als je specifieke vragen hebt moet je ze maar effe stellen of kijk op mijn website http://www.pistole38.nl
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Walther / luger

Bericht door Akko »

Als je in belgie woont ,dan mag elk demil wapen.
Dus onklaar gemaakt.
Schietklaar moet je een vergunning voor hebben ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Walther / luger

Bericht door racefiets »

Demil volgens de belgische proefbank. Volgens mij voldoet de Engelse niet.
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Walther / luger

Bericht door Stevo »

racefiets schreef:Demil volgens de belgische proefbank. Volgens mij voldoet de Engelse niet.
Correcte opmerking. Wapen voor invoer in België moet volgens de Belgische wapenwet met aflevering van een Belgisch attest nopens het" ontklaar maken "uitgerust zijn. Het kan best dat een in Engeland onklaar gemaakte Luger of P38 niet meer kan vuren. Wat je in dat geval mist is een Belgisch attest dat hij onklaar is gemaakt volgens de Belgische wetgeving* als je hem in België wilt hebben.

De ervaring leert ( uit eigen ervaring) dat je beter "op vergunning" kunt werken wat vuurwapens betreft. Je word lid van de lokale schietclub bla bla bla toont dat je een goeie schutter bent door schietproefen bla bla bla betaalt je lidgeld aan die club bla bla bla en je bent een geregistreerde schutter. Kost wat meer maar een perfect werkende Luger, P38 enzovoort zijn prijsloos. vergelijk het met een perfect werkende Sherman tank waar je de motor uithaald zodat hij niet meer zou rijden. Not done dus.

Zo heeft mijn vader inmiddels +80 wapens (vooroorlogse, oorlogse en naoorlogse) wapens staan die allemaal nog perfect werken en die perfect legaal zijn volgens de Belgische wetgeving EN met vergunning door simpel en alleen lid te zijn van een schietclub.

Wat Nederland betreft ken ik de wetgeving niet.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Plaats reactie