Waarde Duitse huls wo1

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Waarde Duitse huls wo1

Bericht door LordChaos »

Ik heb onlangs deze huls uit wo1 op een rommelmarkt gekocht.
Op de onderkant staat Jan 1918 Polte Magdeburg. Voor zover ik kon vinden betekent dit dat het een Duitse huls is, gemaakt in januari 1918 in Magdeburg.
Graag zou ik de waarde hiervan weten. Alvast bedankt.

Mvg,
LordChaos



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door Schijnwerper »

Zijn gewicht in messing koper prijs. Geloof dat het zo nu rond de 3 euro per kilo is voor messing geel koper.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door beno »

Destruction schreef:Zijn gewicht in messing koper prijs. Geloof dat het zo nu rond de 3 euro per kilo is voor messing geel koper.
De huls is meer waard dan enkel zijn gewicht in koper. Ik geloof tussen de 15 en 20 euro (in opgeblonken staat :wink: )
Laatst gewijzigd door beno op 05 mei 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door LordChaos »

Ok, bedankt!
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door Schijnwerper »

Dat is ie inderdaad waard alleen je krijgt het er niet voor dus, hou het zelf op 3 a 3,50 euro per kilo geel koper messing, en dit lijkt een grote zo te zien dus klopt het ook wel bijna met mij berekening :) lijkt of ie wel 5kg kan wegen dat is 15 euro :)
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door martinus »

Destruction schreef:Dat is ie inderdaad waard alleen je krijgt het er niet voor dus, hou het zelf op 3 a 3,50 euro per kilo geel koper messing, en dit lijkt een grote zo te zien dus klopt het ook wel bijna met mij berekening :) lijkt of ie wel 5kg kan wegen dat is 15 euro :)
Bij ons was vorige week de geelkoperprijs 2,70 de kilo. Ik weet niet of die veel schommelt.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door LordChaos »

De huls is idd best wel groot, hij weegt 1,5 à 2 kg. 6,- lijkt mij dan toch niet zo heel veel.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door Schijnwerper »

Ja bij ons schomeld de prijs tussen de 3 euro per kilo.

Ja dat valt tegen dacht dat ie wel zo'n 5kg zou wegen, huls lijkt ook wel langer geweest te zijn, is ie afgezaagt?
Ja je hebt ook korte idd.
Maar je hebt al winst met rommelmarkt prijzen :)
10a 15 euro maar vindt er maar iemand voor :)

Als bijvoorbeeld het een 15cm Wo2 Marine huls was dan hadje een goed prijs gehad, ook al zou ie er zo als de jouw nog uit zien.
Wo1 Hulzen doen niet veel zeker deze type en staat waarin ie verkeerd nu.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door beno »

WO1-hulzen doen niet veel? Ik zou juist zeggen dat je voor WO2-hulzen minder zal betalen (bekeken vanuit mijn eigen ervaring dan...)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door sniper snoop »

Ik ben een slechte schatter qua afmeting. Wat is de diameter van opening + lengte? Ik vermoed al welk eentje, maar ik wil zekerheid.
Laatst gewijzigd door sniper snoop op 05 mei 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door sniper snoop »

Destruction schreef:Ja bij ons schomeld de prijs tussen de 3 euro per kilo.

Ja dat valt tegen dacht dat ie wel zo'n 5kg zou wegen, huls lijkt ook wel langer geweest te zijn, is ie afgezaagt?
Ja je hebt ook korte idd.
Maar je hebt al winst met rommelmarkt prijzen :)
10a 15 euro maar vindt er maar iemand voor :)

Als bijvoorbeeld het een 15cm Wo2 Marine huls was dan hadje een goed prijs gehad, ook al zou ie er zo als de jouw nog uit zien.
Wo1 Hulzen doen niet veel zeker deze type en staat waarin ie verkeerd nu.
Hou toch op...... De staat is gewoon ideaal. En waarom zou Wo1 hulzen goekdoper zijn? Ze zijn verdorie veel ouder. Het is gewoon naarmate soort. De ene is veel sneller te vinden en aldus goedkoper dan de andere. Maar om een pijrsje te zeggen, je mag hulzen verwachten tussen de 5 euro en de 250 euro (250 euro zijn dus de zwaarste zoals de Lange Max).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door beno »

Maar 250 voor een Lange Max?
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door sniper snoop »

the_beno schreef:Maar 250 voor een Lange Max?
Uhu. Dat zou zo moeten zijn. Vraag maar eens aan P. :wink: Ik kan me vergissen, maar ik denk toch wel dat hij 250 vermelde.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door jurgen »

Elke gewone huls die vanboven niet gescheurd/vervormd is doet meer dan de koperprijs. Ik heb nog nooit geweten dat hulzen voor zulke lage prijzen van eigenaar zijn verwisseld.

Wat prijzen betreft, die héle grote, (veelal marine) hulzen gaan soms voor 1000 euro en meer weg, maar dat zijn natuurlijk speciale gevallen.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Waarde Duitse huls wo1

Bericht door beno »

sniper snoop schreef:
the_beno schreef:Maar 250 voor een Lange Max?
Uhu. Dat zou zo moeten zijn. Vraag maar eens aan P. :wink: Ik kan me vergissen, maar ik denk toch wel dat hij 250 vermelde.
Van de granaat zij hij 3000, zou dat dan zo veel verschillen in prijs, de huls en de granaat?
Plaats reactie