Slowchat topic - deel 18

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Nieuwkomer »

@ charly1975 voor het eerst dat ik het met je eens ben (ook de enige keer dus wen er maar niet aan :evil: )
Ik ben best bereid om in de vorm van ' de schatkist' zoals vermeld jij en ik, dit soort mensen te helpen in de zin van een inrichting o.i.d. alles beter dan deze mensen zomaar op straat te laten lopen, voor je het weet vermoorden ze iemand en dan komen ze er ook mee weg omdat ze mentaal niet helemaal in orde zijn.
Hoe dan ook heeft deze persoon een hoop mensen aan het schrikken gebracht en een hoop (vooral kinderen) een trauma bezorgd, het moment van het vallen van die hekken (wat op schoten leek) tot het moment dat ze het hervatten (onder een k*t smoes trouwens...) zat iedereen in spanning over hoe of wat er gebeurt was, en voordat het echt duidelijk was ging er wel een nacht overeen wat IMO niet veel mensen goed heeft gedaan. ;)
Think out of the box!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door S1991 »

Even over die inrichting...
Stel iemand pleegt een willekeurige moord op iemand en diegene wordt gepakt. Nou komt hij voor de rechter en zegt de advocaat en hijzelf dat hij niet bij volle bewustzijn was en niet wist wat hij deed. Krijgt hij dus al gelijk strafvermindering waarvan ik vind dat niet zou mogen.
Daarna wordt hij dus in een inrichting geplaatst en na een jaartje als hij zich goed gedraagt en goed meewerkt wordt hij weer vrij gelaten. Paar maanden later pleegt hij weer een moord en krijg je weer hetzelfde verhaal. Dit vind ik dus niet goed, om gewoon te zeggen dat je psysisch niet in orde bent... Je zegt dat je niet wist wat je deed terwijl je toch een moord gepleegd hebt? Vind dat maar krom, maar helaas zo is ons rechtssysteem... Bij volle zinnen of niet je hoort het gewoon niet te doen en dan vind ik ook dat dan dezelfde straf er op hoort te komen.

Bijv.
1x moord: 15 jaar of langer vast (hangt af van de ernst van de zaak)
2x moord: 25 jaar of langer vast of gelijk doodstraf
3x moord: gelijk doodstraf en familie eventueel mee straffen door schadevergoeding aan de familie van de vermoorde persoon te geven

1x roof: 10 jaar of langer vast
2x roof: handen zodanig vervormen of breken of what so ever zodat een 3x niet gebeurt of nauwelijks gebeurd + geldboete + gevangenis straf
3x roof: 25 jaar vast en x geldboete

1x zedendeliquentische activiteiten: 25 jaar of langer vast + geldboete (en geen INRICHTING WERKT BIJ BIJNA NIEMAND)
2x zedendeliquentische activiteiten: gevangenis straf + geldboete + wat vaker in het Midden-Oosten gebeurt een spies in je anus en dan erop laten zitten totdat het naar boven komt (mocht dit ongepast zijn MODS graag editen dan...)

Met zoiets zou de criminaliteit in Nederland vast en zeker dalen daar men ziet wat voor straffen je krijgt i.p.v. de vrijwel zachte straffen hier in t.o.v. de Filipijnen e.d.

Maarja, just my 2cents...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Nieuwkomer »

Als het zo makkelijk zou zijn...
In de vs hebben ze een 3 maal scheeps recht beleid, en daar zitten de gevangenissen overvol kost je ook handen vol met geld...
Think out of the box!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Charly1975 »

Het probleem hier in Nederland is dat men hier (nog) geen minimum straffen heeft.

Met betrekking tot jouw verhaal omgitsme : Er zit wel een verschil tussen iemand waarvan al bekend is dat ie niet helemaal spoort en tussen iemand die NA de daad zegt dat ie niet helemaal spoort.
Om een voorbeeld te geven: in België die Kim de Gelder is onderzocht en die wist goed wat ie deed ( bron) en in hechtenis doet ie zich anders voor ( bron ) die is dus niet 'officieel' gek. Deze man op de Dam (Adam) daarvan is het wel bekend. Zit m.i. wel een verschil in.

Met je voorbeelden van de strafmaten ben ik het in zoverre met je eens dat ik niet tegen de doodstraf ben....ECHTER moet het 100% zeker zijn dat daadwerkelijk iemand de dader is! Anders had Lucia de Berk nu niet meer geleefd...terwijl zij dus onschuldig bleek te zijn.

Om overigens een algemeen misverstand direct de kop in te drukken: de straf 'Levenslang' is in Nederland ECHT levenslang ! rechtspraak.nl


@ nieuwkomer:
nieuwkomer schreef:@ charly1975 voor het eerst dat ik het met je eens ben (ook de enige keer dus wen er maar niet aan :evil: )
Dat weet je niet of het niet stiekem wat vaker voor komt :P
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Charly1975 »

Nieuwkomer schreef:Als het zo makkelijk zou zijn...
In de vs hebben ze een 3 maal scheeps recht beleid, en daar zitten de gevangenissen overvol kost je ook handen vol met geld...
In Amerika kom je voor de gekste dingen in de cel en is er daar ook nog steeds sprake van een rassenbeleid (hoewel ze het nooit zullen toegeven) waardoor een zwarte amerikaan eerder in de cel beland dan een blanke voor hetzelfde vergrijp.

Ben het wel eens met de 'publieke' straffen in Amerika: bijvoorbeeld met een bord om in de stad moeten gaan lopen met daarop de tekst wat je hebt gedaan. Schijnbaar werkt dat echt....de mensen die ermee moeten lopen schamen zich dood en bedenken zich wel 5x voor ze hetzelfde vergrijp weer zouden overwegen. Schaamte is een groot middel om in te zetten...niemand loopt graag voor paal immers.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door sobel »

omgitsme schreef:Even over die inrichting...
Stel iemand pleegt een willekeurige moord op iemand en diegene wordt gepakt. Nou komt hij voor de rechter en zegt de advocaat en hijzelf dat hij niet bij volle bewustzijn was en niet wist wat hij deed. Krijgt hij dus al gelijk strafvermindering waarvan ik vind dat niet zou mogen.
Daarna wordt hij dus in een inrichting geplaatst en na een jaartje als hij zich goed gedraagt en goed meewerkt wordt hij weer vrij gelaten. Paar maanden later pleegt hij weer een moord en krijg je weer hetzelfde verhaal. Dit vind ik dus niet goed, om gewoon te zeggen dat je psysisch niet in orde bent... Je zegt dat je niet wist wat je deed terwijl je toch een moord gepleegd hebt? Vind dat maar krom, maar helaas zo is ons rechtssysteem... Bij volle zinnen of niet je hoort het gewoon niet te doen en dan vind ik ook dat dan dezelfde straf er op hoort te komen.

Bijv.
1x moord: 15 jaar of langer vast (hangt af van de ernst van de zaak)
2x moord: 25 jaar of langer vast of gelijk doodstraf
3x moord: gelijk doodstraf en familie eventueel mee straffen door schadevergoeding aan de familie van de vermoorde persoon te geven

1x roof: 10 jaar of langer vast
2x roof: handen zodanig vervormen of breken of what so ever zodat een 3x niet gebeurt of nauwelijks gebeurd + geldboete + gevangenis straf
3x roof: 25 jaar vast en x geldboete

1x zedendeliquentische activiteiten: 25 jaar of langer vast + geldboete (en geen INRICHTING WERKT BIJ BIJNA NIEMAND)
2x zedendeliquentische activiteiten: gevangenis straf + geldboete + wat vaker in het Midden-Oosten gebeurt een spies in je anus en dan erop laten zitten totdat het naar boven komt (mocht dit ongepast zijn MODS graag editen dan...)

Met zoiets zou de criminaliteit in Nederland vast en zeker dalen daar men ziet wat voor straffen je krijgt i.p.v. de vrijwel zachte straffen hier in t.o.v. de Filipijnen e.d.

Maarja, just my 2cents...

Is niet helemaal waar wat je zegt, bij twijfel over het psygische bewustzijn van de verdachte kan door psygologen nog worden vastgesteld of de verdachte ten tijde van zijn daad toerekeningsvatbaar was of niet. Bij niet toerekeningsvatbaar kan altijd nog TBS worden opgelegd met eventuele dwangverpleging.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Ajacied8989 »

Nieuwkomer schreef:Hoe dan ook heeft deze persoon een hoop mensen aan het schrikken gebracht en een hoop (vooral kinderen) een trauma bezorgd, het moment van het vallen van die hekken (wat op schoten leek) tot het moment dat ze het hervatten (onder een k*t smoes trouwens...) zat iedereen in spanning over hoe of wat er gebeurt was, en voordat het echt duidelijk was ging er wel een nacht overeen wat IMO niet veel mensen goed heeft gedaan. ;)
Ik stond op de Dam, niet in het vak waar die idioot stond, maar het deed mij eerder dingen aan het geluid van een auto die door hekken heen reed (lees Koninginnedag 2009 geluiden) en was er van overtuigd op dat moment dat dat ook gebeurde. Meer mensen om mij heen trouwens.

Er ging ook niet een nacht overheen voordat duidelijk was wat er nou toch echt aan de hand was. Al na een uur stond op het internet al info over de ware oorzaak. :wink:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Gi collector »

omgitsme schreef: 3x moord: gelijk doodstraf en familie eventueel mee straffen door schadevergoeding aan de familie van de vermoorde persoon te geven
Waarom de familie meestraffen? Die kunnen er meestal niets aan doen hoor.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Westwall »

Gi collector schreef:
omgitsme schreef: 3x moord: gelijk doodstraf en familie eventueel mee straffen door schadevergoeding aan de familie van de vermoorde persoon te geven
Waarom de familie meestraffen? Die kunnen er meestal niets aan doen hoor.
Inderdaad, wat een onzin :?
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Frontovik »

omgitsme schreef:
1x zedendeliquentische activiteiten: 25 jaar of langer vast + geldboete (en geen INRICHTING WERKT BIJ BIJNA NIEMAND)
2x zedendeliquentische activiteiten: gevangenis straf + geldboete + wat vaker in het Midden-Oosten gebeurt een spies in je anus en dan erop laten zitten totdat het naar boven komt (mocht dit ongepast zijn MODS graag editen dan...)
Ik stel voor dat we zo'n persoon verlossen van zijn geslachtsdeel. :mrgreen:
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door S1991 »

Frontovik schreef:
omgitsme schreef:
1x zedendeliquentische activiteiten: 25 jaar of langer vast + geldboete (en geen INRICHTING WERKT BIJ BIJNA NIEMAND)
2x zedendeliquentische activiteiten: gevangenis straf + geldboete + wat vaker in het Midden-Oosten gebeurt een spies in je anus en dan erop laten zitten totdat het naar boven komt (mocht dit ongepast zijn MODS graag editen dan...)
Ik stel voor dat we zo'n persoon verlossen van zijn geslachtsdeel. :mrgreen:
Inderdaad..

@ Gi Collector en Jan; misschien onzin misschien niet zoals een man ooit zei dat het men aangeleerd zou gekregen hebben of aangeboren zou hebben. Wie weet... Anyhow misschien ander onderwerp?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Charly1975 »

Frontovik schreef:
omgitsme schreef:
1x zedendeliquentische activiteiten: 25 jaar of langer vast + geldboete (en geen INRICHTING WERKT BIJ BIJNA NIEMAND)
2x zedendeliquentische activiteiten: gevangenis straf + geldboete + wat vaker in het Midden-Oosten gebeurt een spies in je anus en dan erop laten zitten totdat het naar boven komt (mocht dit ongepast zijn MODS graag editen dan...)
Ik stel voor dat we zo'n persoon verlossen van zijn geslachtsdeel. :mrgreen:
Yep met twee bakstenen....zaakie ertussen en klappen met die stenen. Doet dat niet pijn denk je dan ?? Nee hoor...alleen maar als je met je vingers er tussen komt....

Het is uiteraard niet om te lachen dat zulk soort figuren beter beschermd en begeleid worden dan hun slachtoffers of de familie van de slachtoffers (indien het slachtoffer het zelf niet meer kan na vertellen).
Maar aan de andere kant haalt het bedenken van de strafmaat ook wel weer het slechte in de mens naar boven blijkt maar weer....ook bij mij...is toch best schrikken.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door irish guards »

En wat is het weer mooi weer :full:
En dan zul je maar net zien, als de school weer begint, dat we dan wel mooi weer krijgen :/ :evil:
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Stefan »

Troost je, nu komende week hebben we donderdag en vrijdag vrij :D
Nieuwkomer
Lid
Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:10

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Nieuwkomer »

Met andere woorden, lekker naar de Efteling :D
Think out of the box!
Gesloten