Foto's duitse wapens in huidige oorlogen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Daar worde toch nie te goei van e, zo'n mooie autenthieke wapen zo maar een beetje vernielen door die barbaren, over 't laatst had ik een Panzer IV gezien van een arabisch leger. Van da goei degelijk duits materiaal gaat nie vlug kapot e.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Authentieke wapens zonder reden vernielen vind ik zorgelijk, maar oude wapens uit de kast pakken als je je moet verdedigen is een ander verhaal. In mei 1940 werden bij de Grebbelinie kanonnen gebruikt die voor het laatst geschoten hadden ter ere van de kroning van Wilhelmina in 1898.
Daarnaast vind ik het geen slecht idee om wapens die niet meer veilig zijn of niet meer gebruikt worden onklaar te maken. Voor verzamelaars is het leuk als ze niet vernietigd worden, maar voor de marktwaarde is vernietiging geen slecht idee.

Kan je me meer vertellen over die Panzer IV van een Arabisch leger?

Daar worde toch nie te goei van e, zo'n mooie autenthieke wapen zo maar een beetje vernielen door die barbaren, over 't laatst had ik een Panzer IV gezien van een arabisch leger. Van da goei degelijk duits materiaal gaat nie vlug kapot e.
Daar word je toch niet goed van, hè; zo'n mooie autenthiek wapen zo maar een beetje vernielen door die barbaren. Laatst had ik een Panzer IV gezien van een Arabisch leger. Van dat goede degelijke Duitse materiaal. Dat gaat niet vlug kapot, hè.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik denk dat wij het zelfde gezien hebben Michael (of niet) het was een plaatje van een Panzer of Tiger die kapotgeschoten was langs de weg in irak !

Of ik heb het mis !
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

After 1945, some were still in use by Bulgaria, Yugoslavia, Finland, Egypt, Spain, Syria, Jordan and Turkey (20-22?) as late as 1967.
In 1950/60s, number of Panzer IV Ausf H sold to Syria by USSR, France, Czechoslovakia and Spain (17) was still used by Syrian Army during Arab-Israeli conflicts of 1966/1967.
Bron: http://www.achtungpanzer.com/pz3.htm#panzer4 (waar onderaan de pagina ook een foto te vinden is)
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ja deze had ik gezien peter, op de tv, met ook zo'n arabische letters van de zijkant, en het waren duidelijk geen oude beelden.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Skylighter schreef:Die bovenste foto ziet er nog wel recent uit, maar de andere twee zijn ook al oudere foto's volgens mij hoor.


Rick
Op de bovenste foto dragen ze een portret van Al Sadr. Recenter kan haast niet
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Dodo schreef:die duitse wapens worden toch niet meer geproduceerd? Is t dan niet een beetje onveilig om met dat oude materieel te schieten...
De MP44 weet ik niet, maar de MP40 werd nog tot ver in de jaren zeventig in Joegoslavië gemaakt en de MG42 maakt Duitsland nog steeds en in in gebruik in de Bundeswehr.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Yorick schreef:
antwerpx schreef:Doet mij een beetje denken aan een Mp28
die bedoelde ik volgens mij ook :$

ben de naam ervan kwijt..
Bergmann en Erma
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Michael schreef:Daar worde toch nie te goei van e, zo'n mooie autenthieke wapen zo maar een beetje vernielen door die barbaren, over 't laatst had ik een Panzer IV gezien van een arabisch leger. Van da goei degelijk duits materiaal gaat nie vlug kapot e.
Barbaren? :roll:
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Brianlinden schreef:Ik denk dat wij het zelfde gezien hebben Michael (of niet) het was een plaatje van een Panzer of Tiger die kapotgeschoten was langs de weg in irak !

Of ik heb het mis !
Volgens mij heb je het mis. Tot in de zesdaagse oorlog had Syrië wat oud Duits en Russisch WO2 materiaal maar zestig (!!!) jaar na dato nog een werkende Tiger? Waar halen ze de reserveonderdelen vandaan om zo'n ding operationeel te houden?
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Het was toch zeker irak! de foto was genomen door iemand die daar zat !
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Hardstikke mooi, maar waar is die foto dan? En wie nam die foto en waar?
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Nogmaals die ken ik niet meer vinden !
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Okay, dan is er dus geen bewijs voor deze veronderstelling
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Die andere Timo schreef:Okay, dan is er dus geen bewijs voor deze veronderstelling
Ik heb hem ceckers gezien 100% zeker !
Plaats reactie