Hallo medeverzamelaars is dit orgineel of niet?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Peter11
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2010, 19:29
Locatie: Oss

Re: Hallo medeverzamelaars is dit orgineel of niet?

Bericht door Peter11 »

Bedankt voor de adviezen. ik heb al een kleine verzameling. Ik heb vandaag een paar foto,s op het forum gezet.
Ik moet zowiezo binnekort wat boeken over kenmerken van medailles en uniformen kopen in Duiven.
Dan heb ik nog een vraag over deze Steifel,Knobelbecher De man die ze aan mij verkocht heeft had tegen mij gezegd dat hij de laarzen met een ss dienst dolch van een oude man had gekregen.
http://img697.imageshack.us/g/275502424 ... 9a0de.jpg/
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Hallo medeverzamelaars is dit orgineel of niet?

Bericht door Kugelblitz »

Zowel het FJ Schützenabzeichen als de groene mouwband welke het hakenkruis bedekt is fake...
Begin inderdaad maar rustig aan, komt later allemaal wel! :)

Ook de laarzen zien er niet goed uit voor mij... Het zijn sowieso geen manschappenlaarzen of 'Knobbelbecher', want daar zijn ze veel te hoog en te smal voor. Volgens mij is de hak verzoold en het hele uiterlijk staat me niet aan. Met laazen moet je altijd goed uitkijken, 9 van de 10 keer zijn ze naoorlogs of doorgebruikt. Voor een mooi betaalbaar paar rijlaarzen kun je kijken op http://www.militariaplaza.nl :wink:

Boeken kopen is een mooi begin...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hallo medeverzamelaars is dit orgineel of niet?

Bericht door Jan Klaassen »

Laarzen zijn naoorlogs van hetzelfde model. Zo gebruikte de NVA (Nationale Volksarmee van de DDR) tot 1989 laarzen van hetzelfde model als tijdens WOII. Of de Bundeswehr dat ook deed weet ik niet, maar ik zou er niet vreemd van staan te kijken!

Succes verder met de verzameling!!

grt
JK
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie