verkiezingen 13 juni

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Op wie stemt u op 13 juni?

Groen
2
10%
OpenVld
1
5%
Vlaams Belang
6
29%
CD&V
1
5%
NVA
9
43%
SPA
1
5%
LDD
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 21

jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

verkiezingen 13 juni

Bericht door jurgen »

Als er een topic is over de Nederlandse verkiezingen, dan mag er ook een zijn over die bij de Zuiderburen neem ik aan.

Dus bij deze, op wie gaan jullie volgende week zondag stemmen?
Ik neem aan dat jullie allemaal verantwoordelijke burgers zijn die doen wat ze moeten doen dus "ik stem niet" is geen mogelijkheid, hoe spijtig het voor sommigen misschien ook is.
Opgeheven account 4914

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Ikzelf mag nog niet gaan stemmen, maar mocht ik stemmen, stem ik op LDD.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Akko »

Ik mag pas volgend jaar stemmen maar als ik moest stemmen dan zou het voor de SPA.
Gewoon omdat ze de prijzen willen laten dalen voor medicamenten, omdat deze nog wel heel veel kosten
Ook omdat ze gezondheidszorg voor iedereen mogelijk willen maken.
ook willen ze lagere fiscale bedragen ...
En ja ik kan bezig blijven.
Laatst gewijzigd door Akko op 05 jun 2010, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door jurgen »

Even ter info, als je wilt zeggen waarom je op een bepaalde partij stemt/zou stemmen mag dat natuurlijk ook altijd, dat is eens zo interessant.

Vooral de gedachtegang van jongeren die net niet of net wel mogen gaan stemmen boeien me wel.
Het is uiteraard een vraag en volledig vrijblijvend. :wink:
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door sniper snoop »

Ik hoop dat ik snel mag stemmen..........verlost van de reclameblaadjes van politiek. Sorry mannen en vrouwen, voel je niet aangesproken. Ze zeggen altijd dat een land niet kan "draaien" zonder politiek.....dat "kan" kloppen. Maar sowieso.........het land draait ook niet met politiek. Ik ben extreem anti-politiek. Het kost ons duizenden euro's per jaar en er gebeurd niks of weinig. En zeker met die BHV affaire. Voor mij part ga ik nooit stemmen. Jammer dat je eerst 55 euro boete moet betalen....en de tweede keer 120 (in die aard) moet betalen.....alhoewel, de boetes lonen. Want de derde keer ben je 10 jaar stemrecht kwijt! Dat noem ik een fantastische straf als je niet (wil) stemmen! :)
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door zjopske »

Ochja, jullie kennen de stemplicht...
Leuk middel ter bestrijding van ''de crissis'', met hoeveel stemgerechtigd? 8miljoen?
Ooit bij maatschappij (of zo iets) de opkomst getallen gehad (en blijven hangen...) 98% stemt en 2% niet.

Dus ze houden er nog 8.8 miljoen euro aan over, vaker het kabinet laten vallen en België is uit ''de crissis'' :+
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Opgeheven account 4914

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Opgeheven account 4914 »

De meesten zo te zien stemmen op een Vlaamsgezinde partij.

Waarom zou ik dan LDD stemmen;
'k Ben voor vrijheid van meningsuiting;
Als er een conflict zou zijn zou dat dan ook moeten kunnen zonder Amerika, want Europa moet ook zelf een conflict kunnen oplossen;
Ik ben ook wel wat voor het behoud van kerncentrale's, windmolens etc. schaden het landschap meer dan kerncentrale's.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Akko »

Nu weer met bart de wever
Hij wil echt dat belgië splitst?
Komaan, we zijn al zo'n klein landje.

Die dat op NVA hebben gestemd, wil ik wel eens weten waarom ze het gedaan hebben.
Want zij laten geen reactie achter waarom ze voor hen hebben gestemd.
Gewoon omdat hij goed kan praten? Of wat is de reden.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door S1991 »

Akko schreef:Nu weer met bart de wever
Hij wil echt dat belgië splitst?
Komaan, we zijn al zo'n klein landje.

Die dat op NVA hebben gestemd, wil ik wel eens weten waarom ze het gedaan hebben.
Want zij laten geen reactie achter waarom ze voor hen hebben gestemd.
Gewoon omdat hij goed kan praten? Of wat is de reden.
Sorry dat ik hier even op reageer maar.
Echt klein zijn jullie niet, en kan het best begrijpen dat er kwesties zijn met de Frans-talige en Vlaams-talige... Zou ik ook irritant vinden om eerlijk te zijn liever alles 1 taal...
Maar ik verwacht dat overal in Europa wel rechtse partijen aan de macht komen... En dat we nog een duistere toekomst tegenmoet gaan helaas..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Akko »

omgitsme schreef:
Akko schreef:Nu weer met bart de wever
Hij wil echt dat belgië splitst?
Komaan, we zijn al zo'n klein landje.

Die dat op NVA hebben gestemd, wil ik wel eens weten waarom ze het gedaan hebben.
Want zij laten geen reactie achter waarom ze voor hen hebben gestemd.
Gewoon omdat hij goed kan praten? Of wat is de reden.
Sorry dat ik hier even op reageer maar.
Echt klein zijn jullie niet, en kan het best begrijpen dat er kwesties zijn met de Frans-talige en Vlaams-talige... Zou ik ook irritant vinden om eerlijk te zijn liever alles 1 taal...
Maar ik verwacht dat overal in Europa wel rechtse partijen aan de macht komen... En dat we nog een duistere toekomst tegenmoet gaan helaas..
Maar als je de andere landen beziet...
Er zijn er inderdaad kleinere maar toch.

Ik zou liever ook 1 taal gehad hebben maarja,
waarom is het frans zo een ambetant taal :s

We gaan inderdaad een duistere toekomst tegemoet, het zal niet voor direct zijn maar toch ...
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Von Pratt »

Pvda + wordt altijd uit de polls gesloten :P
Ik snap wel dat het een kleine partij is die wss niet veel te betekenen heeft, maar ze hoort toch wel bij in de lijstjes vind ik.
Mijn stem gaat trouwens naar de Groenen, dit omwille van het feit dat zij niet constant bezig zijn met moddergooien naar andere politici. Ieg ben ik wel van de mening dat de grotere partijen wel eens afgestraft mogen worden voor hun egoïsme en het maken van loze beloften...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Opgeheven account 4914

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Groen is dan wel wat beter dan de andere:
Deze week al enkele verkiezingsblaadjes ontvangen.
Van OpenVLD (m.b. Quickenborne) dat was een iPod vormig boekje, met foto's van z'n gezin enzo. Eigenlijk een 'dwaas' boekje.
En van Groen! zag je duidelijk dat het gerecycleerd papier was, en dat vond ik wel interessanter dan de andere.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Robin V »

Ik heb de voorbije jaren VB gestemd, maar die partij is van binnenin aan het afbrokkelen, en ik zie het zelf ook liever wat gematigder. Vandaar dat ik jaar gewoon voor NVA ga stemmen.
Het moet maar is gedaan zijn met allemaal toegevingen te geven aan onze zuiderburen. Trouwens, NVA pleit niet voor rechtstreeks voor een splitsing, maar in de eerste plaats voor confederalisme, wat op zich meer onafhankelijkheid meebrengt in de verschillende bevoegdheden (oa pensioenen).

Volgens een recente studie uit de Standaard had NVA trouwens het meest realistische begrotingsplan. Groen kwam uit op een deficit van 3 miljard euro...
De negatieve reacties op NVA zijn 90% opgemaakt uit stemmingmakerij van media en de andere partijen. Waar haalt iedereen het toch altijd dat rechtse politiek gelijkstaat aan negatieve politiek? Dat is gewoon kortzichtige klap en getuigt over heel weinig politieke kennis.
Overigens heb ik wel enorm veel sympathie voor de Croo junior gekregen. Eindelijk eens een politicus van de jonge generatie met ballen aan zijn lijf én met verstand van zaken. En bovendien zo geen royalist zoals zijn vader.

Nog wat persoonlijke dingetjes ( 8) ):
-Al het verkiezingsdrukwerk vliegt bij mij trouwens gewoon in de vuilbak.
-Gennez is het meest incompetente kalf dat ik de afgelopen jaren heb zien rondlopen... Op de dag vd Arbeid leek ze een losgeslagen Che Gueverafan met Stalinistische neigingen, bah bah
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door S1991 »

Brigadeführer Von Pratt schreef:het maken van loze beloften...
Is hier in Nederland ook helaas... Veel praten en en campagne voeren (wat al genoeg kost) en dan niks laten zien of doen...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door jurgen »

Akko schreef:Nu weer met bart de wever
Hij wil echt dat belgië splitst?
Komaan, we zijn al zo'n klein landje.

Die dat op NVA hebben gestemd, wil ik wel eens weten waarom ze het gedaan hebben.
Want zij laten geen reactie achter waarom ze voor hen hebben gestemd.
Gewoon omdat hij goed kan praten? Of wat is de reden.
Dat zijn kul argumenten he, dat hoor ik nog wel eens, en meestal ook van betrekkelijk jonge mensen.

Ik weet nu persoonlijk niet of je in een dorp of een stad woont? Stel dat je in een dorp woont, zou je dan liever in Antwerpen of Gent wonen omdat die steden bekender, groter zijn dan het dorpje waar je vandaan komt? Maakt het je dorp minder goed om te leven omdat niemand het kent, is je levensstandaard lager omdat niemand er ooit van gehoord heeft?
Je kunt poneren dat je dan minder druk kunt uitoefenen op de EU omdat je minder inwoners hebt. Maar als je kapitaalkrachtiger bent, en/of de welvaart hoger ligt dan kijkt men meer op naar een land dan wanneer de helft van de inwoners alles naar beneden haalt.

Waarom ik op de NVA zou stemmen?
Omdat het een duidelijke partij is die eens niet toegeeft aan de belachelijke francophone eisen. De taalfaciliteiten waren er zodat Walen en Vlamingen zich in de gemeenten aan de overkant van de taalgrens gemakkelijker zouden kunnen aanpassen. Wat zien we?
De faciliteitengemeenten in Wallonië zijn gewone franstalige gemeenten, daar spreken alle Vlamingen Frans. Maar in de Nederlandstalige gemeenten spreekt plots 90% Frans, dat kan toch niet? In dan willen ze ze nog inlijven bij Brussel, en ze willen een corridor tussen Wallonië en Brussel? Dat is landroof, dat zijn criminele feiten waar normale mensen voor voor de rechtbank verschijnen.
En dan hebben we het nog niet over de miljardenstroom die elk jaar naar Wallonië gaat, want hun halsstarrige houding en landje-steel attitude wordt nog is beloond met heel veel Vlaamse centjes...
Plaats reactie