Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wat ga je stemmen op de verkiezingen 9 juni?

Peiling eindigde op 10 jun 2010, 22:04

PVV
17
44%
CDA
1
3%
CU
2
5%
PVDA
1
3%
SP
3
8%
VVD
6
15%
Groen Links
1
3%
D66
1
3%
PvdD
0
Geen stemmen
SGP
0
Geen stemmen
TON
1
3%
Overig
0
Geen stemmen
Stemt niet
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

Het zal wel moeten (volgens de wet etc etc blablabla); daarna wordt pas begonnen met tellen, waarna de eerste uitslagen zo rond half 10 binnen zullen zijn en rond kwart voor tien zullen ze binnenstromen bij programma's op Nederland 1 vanavond.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door sobel »

Veel PVVers hier, hoop dat Wilders het niet zo ver gaat brengen, ik heb absoluut geen vertrouwen in deze man. Op sommige punten is hij erg sterk maar verder doet hij mij vooral overkomen als een clown.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Charly1975 »

Jan Klaassen schreef:In het verkiezingsprogramma van de PVV staan de volgende opmerkingen;
PVV Verkiezingsprogramma schreef: -Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’
-Verbied ... en de koran, belast hoofddoekjes
-Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
-En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen
Wat er dus gebeurt is dat mensen omwille van hun afkomst, waar ze helemaal niets aan kunnen doen, in een bepaald hokje geduwd worden waar ze nooit meer uitkomen. Je wordt gepakt, maar wel vooral als je uit een Islamitisch land komt. Wat zijn dat nu voor een ideeën? Verbieden van de Koran? En de Bijbel dan bijvoorbeeld? Belasten van hoofddoekjes? En wat doen we dan met de keppeltjes? Wat deze partij doet is zijn pijlen specifiek richten op een bepaalde groep mensen waarvover grote vooroordelen de ronde doen. Natuurlijk is het dan makkelijk je punten aan de man te brengen. Maar dit verdelen van het volk op criteria waar ze helemaal níéts aan kunnen doen, vind ik verontrustend.
Grappig....immigratiestop voor mensen uit islamitsche landen....dus een christen uit Indonesië mag het land niet in maar een Islamiet uit Idaho, Verenigde Staten wel ? Hmmm zolang zij maar geen hoofddoekje draagt dan zeker ?

Hmmm dat mensen in hokjes duwen die een bepaald geloof hebben en die overal de schuld van geven..... waar herken ik dat van....hmmmm betaalde Heinz und Inglemar niet voor Moses en Ruth ??? Hmmmm Iemand een idee op dit WOII forum ???
Vooral stemmen op de PVV zou ik zeggen....gelukkig is geschiedenis niet zo belangrijk....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Robin V »

Tja. Het succes van PVV in Nederland en VB in België tonen gewoon aan dat West-Europa wel degelijk met migratieproblemen zit... Als de traditionele partijen daar nu eens werk van zouden maken, hadden de eerdervermelde partijen NOOIT zoveel stemmen gehaald...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door jurgen »

CDA gaat zwaar tegen de asfalt lees ik op NOS.nl, en PVV is grootste winnaar, met maar liefst 13 extra zetels.
Volgens Wilders betekent dat dat anderhalf miljoen Nederlanders op zijn partij hebben gestemd, en dan was immigratie nog niet eens een hoogtepunt in deze campagne.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:CDA gaat zwaar tegen de asfalt lees ik op NOS.nl, en PVV is grootste winnaar, met maar liefst 13 extra zetels.
Volgens Wilders betekent dat dat anderhalf miljoen Nederlanders op zijn partij hebben gestemd, en dan was immigratie nog niet eens een hoogtepunt in deze campagne.
Inderdaad. CDA sterk gezakt, PvdA redelijk gelijk en PVV grootste winnaar. PVV kreeg meeste stemmen uit Limburg en Brabant.
Ben benieuwd hoorde zojuist al dat PvdA, D66, SP en VVD geen coalitie wouden met de PVV...
Ben echt benieuwd wat het gaat brengen !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door fritz derochebrune »

Niet willen regeren met de PVV is de grootste fout die politici nu kunnen maken. Zoals gisteren al verschillende keren aangehaald op TV, zal dat uitmonden in ofwel VVD-CDA-PvdA, ofwel VVD-PvdA-D66-Groen Links (of andere mogelijkheden met andere linkse partijen). Dit zou echter een instabiel kabinet kunnen vormen. Als Wilders helemaal geen mogelijkheid krijgt mee te regeren en het kabinet valt over een paar jaar (wat best mogelijk is), resulteerd dat waarschijnlijk in een nog grotere winst voor de PVV bij de volgende verkiezingen.

Even de resultaten zoals ze nu op AD.nl staan:

VVD: 31 zetels
PvdA: 30 zetels
PVV: 24 zetels
CDA: 21 zetels
SP: 15 zetels
D66: 10 zetels
GL: 10 zetels
CU: 5 zetels
PvdD: 2 zetels
SGP: 2 zetels
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

Persoonlijk erg jammer dat de PvdA alsnog onder de VVD zit...en dat de PVV zo veel heeft gehaald. Verder vind ik het wel plezierig dat de CDA nu op 21 staat; we waren allemaal Balkenende-moe!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door S1991 »

fritz derochebrune schreef:Niet willen regeren met de PVV is de grootste fout die politici nu kunnen maken. Zoals gisteren al verschillende keren aangehaald op TV, zal dat uitmonden in ofwel VVD-CDA-PvdA, ofwel VVD-PvdA-D66-Groen Links (of andere mogelijkheden met andere linkse partijen). Dit zou echter een instabiel kabinet kunnen vormen. Als Wilders helemaal geen mogelijkheid krijgt mee te regeren en het kabinet valt over een paar jaar (wat best mogelijk is), resulteerd dat waarschijnlijk in een nog grotere winst voor de PVV bij de volgende verkiezingen.

Even de resultaten zoals ze nu op AD.nl staan:

VVD: 31 zetels
PvdA: 30 zetels
PVV: 24 zetels
CDA: 21 zetels
SP: 15 zetels
D66: 10 zetels
GL: 10 zetels
CU: 5 zetels
PvdD: 2 zetels
SGP: 2 zetels
Inderdaad blijft grappig om te zien dat PvdD en de SGP telkens maar 2 zetels hebben. :bonk:
Maar ik vraag me echt af wie op de Piraten en die andere 3 of 4 idiote partijen gestemd hebben.... :frownno:

Maar goed, de PVV komt wel in de regering zou wel moeten opzich. Velen van de VVD zeiden dat het onmogelijk was om de PVV uit te sluiten in de coalitie..
En wederom een paars kabinet wilt denk ik 75% van heel Nederland niet.. Ik persoonlijk ook niet, wordt eigenlijk tijd dat er eens wat echt gedaan word hier in Nederland... En hoop echt dat de plannen van de PvdA niet door gaan. Anders ben ik in ieder geval de pineut en kan ik mijn studie vaarwel zwaaien alvast voordat ik begonnen ben. :shock: :( :frownno:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door jurgen »

Wat is de PvdA dan van plan?
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Stefan »

jurgen schreef:Wat is de PvdA dan van plan?
Dat oa. de studie hulp wordt afgeschaft.
Diegene die willen studeren sluiten zich maar een lening af volgens Cohen.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door S1991 »

Stefan schreef:
jurgen schreef:Wat is de PvdA dan van plan?
Dat oa. de studie hulp wordt afgeschaft.
Diegene die willen studeren sluiten zich maar een lening af volgens Cohen.
Inderdaad. Geen studiefinanciering meer en geen OV-kaart dus alles uit eigen zak betalen. Die kerel heeft wel praatjes aangezien hij ja toch een dikke beurs heeft.. Als hij nu al opstapt zou hij nog tig bonussen en extra's en al krijgen en nog goed pensioen ook....
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Charly1975 »

Jan Klaassen schreef:Persoonlijk erg jammer dat de PvdA alsnog onder de VVD zit...en dat de PVV zo veel heeft gehaald. Verder vind ik het wel plezierig dat de CDA nu op 21 staat; we waren allemaal Balkenende-moe!
Heel veel mensen waren Balkenende moe....maar spreek s.v.p. wel uit eigen naam...en niet voor mij....en dus niet de 'we' vorm...tenzij je MPS hebt...(.eehm jullie MPS hebben.)

Ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen heb hoeven te staan met alle shit die je over je heen krijgt en dan toch nog blijven geloven in je boodschap. Hij had net als Wouter Bos ook de handschoen in de ring kunnen gooien. Denk dat een beetje meer respect voor een minister-president wel op z'n plaats is. Deze man is, en dat blijkt ook uit de woorden van zijn politieke tegenstanders een zeer gewaardeerd politicus.... alleen had hij de pech dat er een aantal zaken juist onder zijn periode zijn voorgevallen. Zaken waarvoor hij niet altijd iets aan kon doen was maar wel verantwoordelijk wordt gehouden omdat hij toevallig de 'baas van het land is' en dat is het risico van het vak. Als één van je ministers over de schreef gaat ben jij naast diezelfde minister verantwoordelijk voor die uitglijder.
Overigens geldt dit voor iedere minister-president die voor hem hebben geregeerd hoor....allemaal hebben ze meer verantwoordelijkheden EN verantwoordelijkheidsgevoel in hun donder dan menige Henk of Ingrid.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Charly1975 »

Ik moet trouwens m.b.t. het 'migratieprobleem' altijd aan mijn Turkse collega denken: ze is het helemaal eens met die rechts-extremistische mensen hoor....alle buitenlanders (lees: Turken en Marokkanen) het land uit ! Dan kunnen Henk en Ingrid tenminste zelf de openbare toiletten schoon gaan maken.... :P
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door jurgen »

Stefan schreef:
jurgen schreef:Wat is de PvdA dan van plan?
Dat oa. de studie hulp wordt afgeschaft.
Diegene die willen studeren sluiten zich maar een lening af volgens Cohen.
Ik ken de man verder niet en ben geen politicus, maar het laatste waar je op mag besparen is mijn inziens onderwijs, en dan zeker niet door studiemogelijkheden weg te nemen. Dat is de toekomst van het land en de bevolking "ne poot uittrekken", zoals we hier zeggen.
Plaats reactie