Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Tejon
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:38

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Tejon »

hallo ik ben tejon
ben hier net aangemeld
word leuk
Kom ook eens kijken op Bodemvondsten-club
http://www.bodemvondsten.phpbb3.nl
forum voor landzoekers, waterzoekers en maneetvissers








en 1 en 2 wereld oorlog
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Akko »

Hej Tejon,

veel (lees)plezier op het forum ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stefan »

Welkom op het forum Tejon.
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Bolt Action »

welkom
~Mieke~
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2010, 11:11

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door ~Mieke~ »

Welkom :)
Fotojeroen
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2010, 21:16
Contacteer:

Ik zal me even netjes voorstellen

Bericht door Fotojeroen »

Da's wel zo beleefd als je net nieuw bent.

Nou ja, net nieuw ben ik niet. Ik huppel inmiddels ook alweer ruim 32 jaartjes rond op deze aardbol.
In het dagelijks leven ben ik fotograaf. Enerzijds 40 uurtjes in de week voor een baas bij een researchlaboratorium en in mijn vrije uurtjes als free-lancer in de richtingen journalisitek en sport. Sportfotografie is daarin de grote passie en dan met name de autosport en voetbal (dat verkoopt toch het beste)

Maar daarvoor kom ik natuurlijk niet hier.
Ik heb altijd al wel een redelijke interesse in oorlogsgeschiedenis gehad. Niet specifiek over de Tweede Wereldoorlog, maar ook over andere oorlogen zoals de Eerste Wereldoorlog en bijvoorbeeld de Romeinse geschiedenis.
Maar op gebied van de Tweede Wereldoorlog lag de interesse daar iets makkelijker. In mijn regio zijn een aantal plaatsen met geschiedenis en lopen (hoewel natuurlijk minder inmiddels) ook mensen rond met ervaringen uit de Tweede Wereldoorlog. Vanuit mijn journalistieke werkzaamheden kom ik daar met enige regelmaat in aanraking (denk aan dodenherdenking of bezoeken van veteranen in het kader van de bevrijding)
Altijd wel contactmomenten genoeg om met mensen te praten over toen. Erg interessant wat er toen allemaal is gebeurd, maar des te zeker de persoonlijke verhalen over de kleine dingen in mijn regio en hoe het leven er toen aan toe ging. De algemene dingen zoals de landing van de gealiëerden bij Arnhem in '44 zijn dingen die je leuk op school leert, maar ik wil dieper. Ik ben geïnteresseerd naar persoonlijke verhalen, anekdotes die niet in de boekjes staan, of naar veel meer diepgang van een specifiek onderwerp dan een geschiedenisboek op school je kan vertellen.

En voor dat laatste ben ik een beetje hier. Diepgang naar specifieke onderwerpen is soms niet al te moeilijk. Er zijn boekenkasten volgeschreven over bepaalde dingen, maar over bepaalde dingen dan ook weer niet.
Ik speel met een bepaald onderwerp, waar ik momenteel nog niet teveel over uit de doeken wil doen, waar op zich weer niet zoveel over te vinden is. Een onderwerp wat ik als fotograaf best verder uit wil gaan diepen om te kijken hoe dat er nu allemaal nog bij staat. Schrijven is niet mijn allersterkste kant, en misschien dat ik hier ook nog wel iemand tegen het lijf loop die dat wel iets beter in de vingers heeft en zegt; "ik heb nog wel tijd over en vind het ook wel interessant en wil ook wel meewerken." Je weet het niet.

Zoals ik al eerder aanhaalde, ik wil nog niet teveel kwijt, maar raakvlakken zijn onder andere de Duitse V-wapens. Daar is best wel het een en ander over geschreven, maar het gaat me op een hoop gebieden die ik eraan kan koppelen eigenlijk niet ver genoeg. Misschien dat ik als fotograaf, en met mijn jonge jaren, daar toch eens een andere blik op kan geven. Het uiteindelijke plan is om daar misschien een boek over uit te geven, maar dan zijn we waarschijnlijk al jaren verder....
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Akko »

Welkom ;D
veel (lees)plezier op het forum,
en succes met dat boek dat er dan gaat aankomen :D
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stefan »

Welkom Jeroen, veel (lees) plezier.

Als er vragen zijn, dan horen we het wel.

Groet, Stefan.
Fotojeroen
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2010, 21:16
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Fotojeroen »

Ik ben nog een beetje mijn draai aan het zoeken, ieder forum is toch weer anders.
Maar komt allemaal wel goed.
En betreft dat boek, het is nog ver weg, eerst maar eens onderzoeken of het allemaal haalbaar is.
Gebruikersavatar
Marcello
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mei 2010, 17:03

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Marcello »

hallo,
ik ben hier nog maar net maar was me nog vergeten voor te stellen ( beetjes onbeleefd :bonk: )
ik ben marcello ik ben 12 jaar oud en woon in wageningen (lekker dicht bij de grebbenberg :) )
ik ben militaria gaan verzamelen door mijn vriend die heel veel kogels enz. thuis heeft liggen.
ik ben er nog niet zo lang mee bezig maar ben al wel voolop aan het zoeken op de grebbenberg en in de waterleidingduinen!

groetjes marcello.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stefan »

Ook welkom Marcello,

Veel (lees) plezier op dit forum.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Akko »

Marcello, welkom
veel succes ermee ;)
en ook veel (lees)plezier op het forum
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Jan Klaassen »

Welkom allen!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door KNIL. »

Marcello schreef:hallo,
ik ben hier nog maar net maar was me nog vergeten voor te stellen ( beetjes onbeleefd :bonk: )
ik ben marcello ik ben 12 jaar oud en woon in wageningen (lekker dicht bij de grebbenberg :) )
ik ben militaria gaan verzamelen door mijn vriend die heel veel kogels enz. thuis heeft liggen.
ik ben er nog niet zo lang mee bezig maar ben al wel voolop aan het zoeken op de grebbenberg en in de waterleidingduinen!

groetjes marcello.
Hallo MArcello,

Even off-topic want ik wil je erop wijzen dat er op de Grebbeberg een zoekverbod geld. omdat daar veel gevochten en het dus bijna zeker is dat daar nog (scherpe) munutie en explosieven moeten liggen.
één het is dus heel gevaarlijk en twee je riskeert dat je gepakt wordt en een hoge boete moet betalen.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door utmi »

KNIL. schreef:
Marcello schreef:hallo,
ik ben hier nog maar net maar was me nog vergeten voor te stellen ( beetjes onbeleefd :bonk: )
ik ben marcello ik ben 12 jaar oud en woon in wageningen (lekker dicht bij de grebbenberg :) )
ik ben militaria gaan verzamelen door mijn vriend die heel veel kogels enz. thuis heeft liggen.
ik ben er nog niet zo lang mee bezig maar ben al wel voolop aan het zoeken op de grebbenberg en in de waterleidingduinen!

groetjes marcello.
Hallo MArcello,

Even off-topic want ik wil je erop wijzen dat er op de Grebbeberg een zoekverbod geld. omdat daar veel gevochten en het dus bijna zeker is dat daar nog (scherpe) munutie en explosieven moeten liggen.
één het is dus heel gevaarlijk en twee je riskeert dat je gepakt wordt en een hoge boete moet betalen.
en noemen dat iemand kogels thuis heeft liggen is ook niet zo handig :wink:
Their name liveth for evermore
Plaats reactie