Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Opgeheven account 4914

Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Normandië herdenkt D-Day

In Normandië werd afgelopen weekend herdacht dat het 66 jaar geleden is dat D-Day plaatshad, de invasie waardoor de koers van de Tweede Wereldoorlog gewijzigd kon worden.
In Bayeux werd in de kathedraal een oecumenische dienst gehouden, ook werden kransen gelegd bij het Britse militaire kerkhof.


Ook in Colleville-sur-Mer werden bloemen gelegd op het Amerikaans militair kerkhof. Veteranen en belangstellenden waren aanwezig bij de ceremoniën.

Zaterdag sprongen tientallen parachutisten ter gelegenheid van de herdenking uit een vliegtuig boven Saint-Mere-Eglise.

Ongeveer 215 duizend geallieerden en evenveel Duitsers werden gedood of verwond tijdens D-Day en de daaropvolgende drie maanden die nodig waren om de herovering van Normandië te bewerkstelligen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotos: Het nieuwsblad; AFP
Tekst: Het nieuwsblad
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Bericht door Akko »

Prachtfoto's,
dat we het nooit meer moeten meemaken
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Bericht door Patrick.S »

Inderdaad mooie en ontroerende foto's.Die voorlaatste foto springt er wel tussen uit zeg een foto zegt meer dan duizend woorden past hier goed bij.Lest we forget,we will remember them.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Johnny!
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2010, 23:21

Re: Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Bericht door Johnny! »

Ik heb de eer mogen hebben dat ik zo rond 6 Juni met mijn ouders in Normandie ben geweest en een aantal evenementen en herdenkingen heb mee mogen maken, met een aantal mooie plaatjes/als resultaat.
Deze foto's hier zijn ook prachtig!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Bericht door Von Pratt »

Telkens ik dat kerkhof zie wordt ik zelf even stil...


Johnny! schreef:Ik heb de eer mogen hebben dat ik zo rond 6 Juni met mijn ouders in Normandie ben geweest en een aantal evenementen en herdenkingen heb mee mogen maken, met een aantal mooie plaatjes/als resultaat.
Deze foto's hier zijn ook prachtig!
Ik ben benieuwd naar jouw foto's :)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Fotospecial: Normandië herdenkt D-Day

Bericht door martinus »

Ik ben ook net terug van Normandie, heb een aantal mooie foto's en sta ook nog met veteranen op de foto. Het was een erg bijzondere week.
Plaats reactie