Mijn (kleine) collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Mijn (kleine) collectie

Bericht door sniper snoop »

Wolfganger schreef:Afbeelding
Jij gebruikt de url van de pagina waar uw afbeelding staat. Daar kan je namelijk - onder Embed thumbnails of this image bij forum - de juiste url met BB-code kopiëren en plakken.

Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Wolfganger
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2010, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mijn (kleine) collectie

Bericht door Wolfganger »

christiaan1989 schreef:In principe werd de medaille door Roemenië uitgereikt aan alle deelnemers aan de strijd tegen de sovjet unie. Een groot gedeelte werd uitgereikt aan de Wehrmacht maar ook aan soldaten van andere landen: Slowakije en Hongarije.

Op de voorkant staat:(rond het hoofd): ROMANIA RECUNOSCATOARE wat betekend: Roemenië's dankbaarheid.
Op de achterkant staat (rond het zwaard) : CRUCIADA IMPOTRIVA + COMUNISMULUI wat zoiets betekend als kruistocht tegen het communisme
ahh ok:) bedankt! Ik heb de medaille vorig jaar in Roemenie gekocht, dus vandaar. Maar dus niet alleen Roemeense soldaten kregen het uitgereikt. Ook Duitsers en gewoon iedereen die tegen de Sovjet-Unie vocht?
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Mijn (kleine) collectie

Bericht door christiaan1989 »

En samen met Roemenië vocht ja. Puur ter info over de markt in Roemenië, wat heb je er ongeveer voor betaald als ik vragen mag?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Plaats reactie