stempel patroontas

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

stempel patroontas

Bericht door jurgen »

Ik kocht onlangs een set patroontassen van marktplaats, en in één van deze staat binnenin een stempel, merkte ik daarnet op.
Echter gaat het om een grote ronde (circa 4cm diameter) met in het midden een adelaar met open vleugels en een swastika.
Het lijkt wel op een poststempel.

Kwam dit daadwerkelijk ooit voor, of is mijn vermoeden juist en heeft iemand zich geamuseerd met een stempel te zetten om mogelijk de prijs op te drijven?
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: stempel patroontas

Bericht door ammo »

jurgen schreef:Ik kocht onlangs een set patroontassen van marktplaats, en in één van deze staat binnenin een stempel, merkte ik daarnet op.
Echter gaat het om een grote ronde (circa 4cm diameter) met in het midden een adelaar met open vleugels en een swastika.
Het lijkt wel op een poststempel.

Kwam dit daadwerkelijk ooit voor, of is mijn vermoeden juist en heeft iemand zich geamuseerd met een stempel te zetten om mogelijk de prijs op te drijven?

Kwam niet voor,maar je geeft het zelf al aan.
Nemo Me Impune Lacessit
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: stempel patroontas

Bericht door richard757 »

mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en heb je een foto
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: stempel patroontas

Bericht door Kugelblitz »

Heb de advertentie zelf ook zien staan geloof ik, stempel is niet origineel, tasje wel... Prijs was wel ok geloof ik, maar die stempel maakt het natuurlijk een minder gewild item...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: stempel patroontas

Bericht door jurgen »

Ik heb 30 euro betaald voor de set. Wat me zowiezo een nette prijs lijkt aangezien men gemakkelijk 30 euro vraagt voor één patroontas.
Van de stempel had ik vooraf geen weet, en is opzich wel jammer, maar gewoon op een pop of in de vitrine zie je er niets van dus het maakt me eigenlijk niet veel uit.

@Richard, Ik zal morgen wel eens een foto posten.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: stempel patroontas

Bericht door Kugelblitz »

jurgen schreef:Ik heb 30 euro betaald voor de set. Wat me zowiezo een nette prijs lijkt aangezien men gemakkelijk 30 euro vraagt voor één patroontas.
Van de stempel had ik vooraf geen weet, en is opzich wel jammer, maar gewoon op een pop of in de vitrine zie je er niets van dus het maakt me eigenlijk niet veel uit.

@Richard, Ik zal morgen wel eens een foto posten.
€30,- voor een originele set is inderdaad niet verkeerd!
Probeer de stempel anders met licht schuurpapier weg te schuren, moet geen probleem zijn en beschadigd het tasje niet echt...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie