Wauw

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Robbert89

Wauw

Bericht door Robbert89 »

Vandaag rondrit gemaakt door de Ardennen, heb Foy, de Duitse begraafplaats, De Amerikaanse begraafplaats en het museum in Poteau bezocht. Wát een dag!! Ongeloofelijk, veel dingen gezien en er stil van geworden, heb BOB al tientallen keren gezien maar dit ging elke gedacht te boven. Heb shuttersputjes gezien, de gedenksteen aan Easy Company, de duizende graven van Geallieerden en Duitsers, kogels en nog heel veel meer. Ik zal morgen even wat foto's toevoegen, moet ze eerst zelf even bekijken en uitzoeken. Nu had ik nog wel een vraag, hij zal vast al honderden keren langs zijn gekomen, maar is er een mogelijkheid om een van de mannen van E company nog te ontmoetten, spreken of zien? Dit lijkt mij echt het mooiste wat er is, en zou voor mij het bezoek compleet maken.

Vriendelijke groet,

Robbert
Robbert89

Re: Wauw

Bericht door Robbert89 »

Bedankt voor alle reacties! _/-\o_
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door sniper snoop »

Robbert89 schreef:Vandaag rondrit gemaakt door de Ardennen, heb Foy, de Duitse begraafplaats, De Amerikaanse begraafplaats en het museum in Poteau bezocht. Wát een dag!! Ongeloofelijk, veel dingen gezien en er stil van geworden, heb BOB al tientallen keren gezien maar dit ging elke gedacht te boven. Heb shuttersputjes gezien, de gedenksteen aan Easy Company, de duizende graven van Geallieerden en Duitsers, kogels en nog heel veel meer. Ik zal morgen even wat foto's toevoegen, moet ze eerst zelf even bekijken en uitzoeken. Nu had ik nog wel een vraag, hij zal vast al honderden keren langs zijn gekomen, maar is er een mogelijkheid om een van de mannen van E company nog te ontmoetten, spreken of zien? Dit lijkt mij echt het mooiste wat er is, en zou voor mij het bezoek compleet maken.

Vriendelijke groet,

Robbert
Waarom opnieuw die eenheid? Waarom krijgen ze meer aandacht dan een andere eenheid? Omdat ze een film hebben gemaakt over die eenheid? Waarom krijgen de eenheden van andere films geen aandacht?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door S1991 »

sniper snoop schreef:
Robbert89 schreef:Vandaag rondrit gemaakt door de Ardennen, heb Foy, de Duitse begraafplaats, De Amerikaanse begraafplaats en het museum in Poteau bezocht. Wát een dag!! Ongeloofelijk, veel dingen gezien en er stil van geworden, heb BOB al tientallen keren gezien maar dit ging elke gedacht te boven. Heb shuttersputjes gezien, de gedenksteen aan Easy Company, de duizende graven van Geallieerden en Duitsers, kogels en nog heel veel meer. Ik zal morgen even wat foto's toevoegen, moet ze eerst zelf even bekijken en uitzoeken. Nu had ik nog wel een vraag, hij zal vast al honderden keren langs zijn gekomen, maar is er een mogelijkheid om een van de mannen van E company nog te ontmoetten, spreken of zien? Dit lijkt mij echt het mooiste wat er is, en zou voor mij het bezoek compleet maken.

Vriendelijke groet,

Robbert
Waarom opnieuw die eenheid? Waarom krijgen ze meer aandacht dan een andere eenheid? Omdat ze een film hebben gemaakt over die eenheid? Waarom krijgen de eenheden van andere films geen aandacht?
Onbekendheid...
Zeg nu eerlijk wie weet nou wie Bastogne heeft helpen ontzetten? Vrijwel niemand... Durf vrijwel zeker te zijn dat vrij weinig mensen het hier zullen weten zonder eerst eventjes na te zoeken. Iedereen zal zeggen ja 3rd Army van Patton, klopt wel maar precieze units worden niet genoemd...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gast

Re: Wauw

Bericht door Gast »

Toch leuk dat deze nieuweling die enthousiast komt vertellen over zijn interesse in WO2 weer de traditionele warme verwelkoming heeft gekregen die nieuwe leden echt het gevoel geeft dat dit een leuk forum is
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Wauw

Bericht door christiaan1989 »

Wat voor welkom? Moeten ze die hebben dan als je niet geregistreerd ben? Dit soort leuzen onder een gast account plaatsen is voor pussy's.
Btw, er wordt alleen maar antwoord op een vraag gegeven.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gast

Re: Wauw

Bericht door Gast »

Volgens mij stelt "robbert89" precies één vraag: is het nog mogelijk veteranen te ontmoeten. Welk antwoord bedoel je, "christiaan1989"? Ik zie "sniper snoop" die vraag niet beantwoorden.

En tsja, dan kun je zeggen dat een warm welkom niet nodig is omdat "robbert1989" zich niet aangemeld heeft maar iets zegt mij dat zoveel negativisme niet nodig is en dat het enkel bereikt dat nieuwe bezoekers ook geen zin krijgen om zich alsnog aan te melden.

Note: ik ben "robbert89" niet en ken hem niet. Ik erger mij enkel aan de manier waarop zijn enthousiasme hier eerst totaal genegeerd en vervolgens afgekraakt worst omdat hij blijkbaar enthousiast is over de "verkeerde" eenheid.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door sniper snoop »

christiaan1989 schreef:Wat voor welkom? Moeten ze die hebben dan als je niet geregistreerd ben? Dit soort leuzen onder een gast account plaatsen is voor pussy's.
Btw, er wordt alleen maar antwoord op een vraag gegeven.
Inderdaad. :roll:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door sniper snoop »

Gast schreef:Volgens mij stelt "robbert89" precies één vraag: is het nog mogelijk veteranen te ontmoeten. Welk antwoord bedoel je, "christiaan1989"? Ik zie "sniper snoop" die vraag niet beantwoorden.

En tsja, dan kun je zeggen dat een warm welkom niet nodig is omdat "robbert1989" zich niet aangemeld heeft maar iets zegt mij dat zoveel negativisme niet nodig is en dat het enkel bereikt dat nieuwe bezoekers ook geen zin krijgen om zich alsnog aan te melden.

Note: ik ben "robbert89" niet en ken hem niet. Ik erger mij enkel aan de manier waarop zijn enthousiasme hier eerst totaal genegeerd en vervolgens afgekraakt worst omdat hij blijkbaar enthousiast is over de "verkeerde" eenheid.
Een forum is een plaats waar je altijd vragen kan stellen of beantwoorden. Voila, ik heb mijn vraag aan hem gesteld. Waarom precies die eenheid en geen ander. Ik wil zijn interesse leren kennen (terwijl ik wel vrees dat mijn hoofd straks opnieuw zal schudden als ik zijn antwoord weet).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Wauw

Bericht door christiaan1989 »

enthousiasme hier eerst totaal genegeerd en vervolgens afgekraakt worst omdat hij blijkbaar enthousiast is over de "verkeerde" eenheid.
Moet er overal op geantwoord worden dan? :frownno:
Niemand zegt dat hij over die eenheid niet enthousiast mag zijn, er wordt alleen gevraag waarom? (zoals sniper zegt )
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Wauw

Bericht door LordChaos »

Als ze nog gehouden worden, kun je misschien eens hun reünie proberen? Winters heeft in ieder geval alle contact met media e.d. afgebroken. Hij ontvangt nog wel brieven dacht ik. Misschien dat ze ook nog op herdenkingen aanwezig zijn maar daar heb ik mijn twijfels over.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gast

Re: Wauw

Bericht door Gast »

christiaan1989 schreef:Moet er overal op geantwoord worden dan? :frownno:
Vast niet, maar ik zie het zo: een potentieel nieuw forumlid is enthousiast over een WO2 gerelateerd onderwerp en klaarblijkelijk ontdekt hij dat er een Nederlandstalig forum is speciaal voor mensen die deze passie delen. Hij komt dus opgetogen vertellen wat hij allemaal gezien heeft. Resultaat: geen enkele reactie. Nodigt dat uit tot lid worden? Lijkt mij niet. Komt dit forum daardoor over als een gezellig en vriendelijk forum waar je hartelijk welkom bent als jouw interesse WO2 betreft? Ook niet echt toch?

Nee, uiteindelijk moet hij zich eerst verantwoorden voor zijn enthousiasme want de heren experts op dit forum hebben al tijden geleden besloten dat mensen die WO2 kennen door Band of Brothers een soort minderwaardige onwetenden zijn - want het is overduidelijk waar "sniper snoop" naartoe wil met zijn tegenvraag en het zojuist al aangekondigde "hoofdschudden". Maar toevallig is het wel zo dat iedereen ergens met deze hobby moet beginnen en dan is het toch vaak door de televisie dat de interesse voor de Tweede Wereldoorlog als eerste gewekt wordt. Hoeveel leuker is het dan niet om iemand welkom te heten en tijdens het gesprek te wijzen op het voor jullie al bekende feit dat die oorlog zoveel meer kanten en aspecten heeft dan alleen E company. Zomaar een kanttekening hoor, het kan zomaar zijn dat jullie dit allemaal maar gezever vinden en liever blijven zoals jullie je nu gedragen.

Is het iemand al opgevallen dat uiteindelijk "Lordchaos" de eerste is die daadwerkelijk behulpzaam is door de vraag van TS te beantwoorden?
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door LEO »

En te weten dat U, beste Gast, de persoon bij uitstek bent om een nieuwkomer wegwijs te maken in het Ardennenoffensief.

Maar ook Uw antwoorden ontbraken !!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door sniper snoop »

Gast schreef:
christiaan1989 schreef:Moet er overal op geantwoord worden dan? :frownno:
Vast niet, maar ik zie het zo: een potentieel nieuw forumlid is enthousiast over een WO2 gerelateerd onderwerp en klaarblijkelijk ontdekt hij dat er een Nederlandstalig forum is speciaal voor mensen die deze passie delen. Hij komt dus opgetogen vertellen wat hij allemaal gezien heeft. Resultaat: geen enkele reactie. Nodigt dat uit tot lid worden? Lijkt mij niet. Komt dit forum daardoor over als een gezellig en vriendelijk forum waar je hartelijk welkom bent als jouw interesse WO2 betreft? Ook niet echt toch?

Nee, uiteindelijk moet hij zich eerst verantwoorden voor zijn enthousiasme want de heren experts op dit forum hebben al tijden geleden besloten dat mensen die WO2 kennen door Band of Brothers een soort minderwaardige onwetenden zijn - want het is overduidelijk waar "sniper snoop" naartoe wil met zijn tegenvraag en het zojuist al aangekondigde "hoofdschudden". Maar toevallig is het wel zo dat iedereen ergens met deze hobby moet beginnen en dan is het toch vaak door de televisie dat de interesse voor de Tweede Wereldoorlog als eerste gewekt wordt. Hoeveel leuker is het dan niet om iemand welkom te heten en tijdens het gesprek te wijzen op het voor jullie al bekende feit dat die oorlog zoveel meer kanten en aspecten heeft dan alleen E company. Zomaar een kanttekening hoor, het kan zomaar zijn dat jullie dit allemaal maar gezever vinden en liever blijven zoals jullie je nu gedragen.

Is het iemand al opgevallen dat uiteindelijk "Lordchaos" de eerste is die daadwerkelijk behulpzaam is door de vraag van TS te beantwoorden?
Ik ben iemand die graag onbekende geschiedenis meer aandacht wilt laten besteden. Moeten we dan altijd Band of Brothers kennen? Er zijn verdorie in de complete militaire geschiedenis (toen het begon tot heden) miljarden oorlogen veldslagen, legers, eenheden.....kortweg geschiedenis. Maar van die miljarden geschiedenis, word maar één geschiedenis enorm besproken en nagespeeld.....BoB! Hatelijk! Vandaar mijn vraag: waarom die eenheid? En ik vrees ervoor (omdat ik BoB graag zie). Wel, ik ook. Prachtige serie. Maar ik ga hierdoor niet beginnen over BoB. Ik ontspan me met die serie en kies mijn weg zonder te kijken naar de anderen (want de meeste zijn sowieso BoB, saai......).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wauw

Bericht door johan willaert »

Spring op een vliegtuig naar Tonawanda, NY volgende zaterdag en je kan met Malarkey praten....

http://www.military.com/entertainment/m ... wh=wh_lead

Rij dan met de wagen naar Hershey PA en bel aan bij Winters...
29th Let's Go!!!!!
Gesloten