Celstraf om Hitler ringtone

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Opgeheven account 4914

Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Celstraf om Hitler ringtone

BERLIJN - Een 54-jarige Duitser die een originele toespraak van Adolf Hitler als ringtone op zijn mobiele telefoon heeft, gaat mogelijk een aantal jaren de cel in.

Treinpassagiers belden geschokt de politie toen ze de telefoon van de man af hoorden gaan. De ringtone eindigde met 'Sieg Heil'.
De politie nam de telefoon, met in het scherm een afbeelding van Hitler en een hakenkruis, op het station in beslag. Volgens de politie hangt de man maximaal drie jaar cel boven het hoofd.

Het zichtbaar dragen van nazi-symbolen zoals het hakenkruis is in Duitsland sinds eind van de Tweede Wereldoorlog verboden.
Bron: NU.nl
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door beno »

Dit is toch zwaar overdreven, drie (3!) jaar celstraf!!!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Kugelblitz »

the_beno schreef:Dit is toch zwaar overdreven, drie (3!) jaar celstraf!!!
Vind ik ook, beetje belachelijk... Niet zo slim van die gozer, maar 3 jaar celstraf, pff. Dat krijg je in Nederland niet eens voor het overvallen van een winkel.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Jim »

Het wordt weer heel sensationeel gebracht. Maar 3 jaar is een mogelijke maximum straf. Dus het is best mogelijk als hij aangeklaagd wordt dat hij met een boete wordt weggestuurd. Een deal met de openbare aanklager is dus ook nog mogelijk. Zelfs vrijspraak zou mogelijk zijn.
Dus de titel: "Celstraf om Hitler ringtone" klopt momenteel helemaal niet.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Akko »

Ja ze overdrijven weeral ;)
Denk eerder gezegd ook niet dat het de maximum straf zal worden.
Eerder een geldboete ofzo?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Charly1975 »

Kugelblitz schreef:
the_beno schreef:Dit is toch zwaar overdreven, drie (3!) jaar celstraf!!!
Vind ik ook, beetje belachelijk... Niet zo slim van die gozer, maar 3 jaar celstraf, pff. Dat krijg je in Nederland niet eens voor het overvallen van een winkel.

Groeten, Kugel! :mrgreen:

Wat is dan wel een gepaste straf ? Dat we hier in Nederland te soft zijn is inmiddels al wel bekend...of men denkt dat we te soft zijn.... maar als het een ander land betreft met hun wetten is het ineens weer overdreven ??
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Kugelblitz »

Nederland is inderdaad veel te soft, kijk maar naar de 7 jaar celstraf voor die zwembadpedofiel en dan ook nog eens geen TBS, omdat er geen bewijs van 'penetratie' is, maar wel talloze filmpjes etc. waarop hij met z'n handen in broekjes van gehandicapte 5-jarige meisjes zit? :?

In Nederland zou een licht vergrijpen zoals een dergelijke ringtoon vast ook schandalig hoog bestraft worden, terwijl de echte misdadigers er gemakkelijk vanaf komen...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door zjopske »

Ha, Benno :)
Heb ik ook nog zwemles van gehad in Vught.

Een forse geldboete en/of een kleine celstraf voor verheerlijking van het Duitse regiem destijds.
3 Jaar zal hij wel niet krijgen....
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Charly1975 »

Kugelblitz schreef:Nederland is inderdaad veel te soft, kijk maar naar de 7 jaar celstraf voor die zwembadpedofiel en dan ook nog eens geen TBS, omdat er geen bewijs van 'penetratie' is, maar wel talloze filmpjes etc. waarop hij met z'n handen in broekjes van gehandicapte 5-jarige meisjes zit? :?

In Nederland zou een licht vergrijpen zoals een dergelijke ringtoon vast ook schandalig hoog bestraft worden, terwijl de echte misdadigers er gemakkelijk vanaf komen...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Dat het duidelijk is dat men in Nederland denkt dat er te soft wordt gestraft is nu ondertussen wel duidelijk, vervolgens komt er geen antwoord op de vraag wat wel de straf zou moeten zijn omdat deze te zwaar zou zijn...echter is de strafmaat in Duitsland dus duidelijk anders dan hier in Nederland m.a.w. appels met peren vergelijken.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Kugelblitz »

Ja, de vergelijking is inderdaad niet echt goed moet ik toegeven.
Wat de straf wel zou moeten zijn? Een lichte geldboete of wat uren taakstraf. Dat je een dergelijke toespraak als ringtone zet is sowieso al apart, maar vooral ook erg dom, aangezien je er vanuit kunt gaan dat je telefoon een keer publiekelijk afgaat... Achja! :)

Toch denk ik ook dat in nederland een dergelijk 'vergrijpen' veel te zwaar zou worden bestraft in verhouding tot werkelijke misdadigers, zoals bijvoorbeeld bovengenoemde Benno & co.

Hoe men pedofilie in Duitsland bestraft weet ik niet precies, maar Duitsland schijnt over het algemeen toch wel harder op te treden.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door beno »

Gebruikersavatar
Nick.Dracu
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 20 jun 2010, 19:52
Locatie: Torhout/ Belgie

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Nick.Dracu »

the_beno schreef:Wat zouden ze hiervan zeggen...
http://www.youtube.com/watch?v=0vaf4q01 ... re=related
Zo grof!!!
Die mag zeker een celstraf hebben van mij.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Kugelblitz »

Dat is Rob Muntz, een Nederlander die nogal eens confronterende programma's maakt... In dit geval ging het om de Oostenrijkse politicus Jörg Haider, welke nogal omstreden was. Bolgens mij wou Muntz kijken hoe de Oostenrijkse bevolking stond ten aanzien van een nieuwe 'Hitler'.

Wel smaakloos inderdaad, maar dus niet 'zomaar' een gek die daar door de stad loopt om mensen te choqueren.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Stevo »

Je moet het in een context plaatsen. Duitsers zijn echt nog niet "in het reine" met zichzelf wat het verleden betreft vandaar ook de mogelijke zware straffen op dit ogenschijnlijk banaal incident.

Ik herinner mij nog een Duitser die een radiobestuurd schaalmodel van een Focke Wulf 190 had gemaakt om aan het Duits kampioenschap deel te nemen, Het toestel was af tot in de kleinste details maar geen swastika (hey hell het gaat over een schaalmodel van een Duitse jager waar je kampioen wil mee worden) te bespeuren. Kan je net zogoed de propeller of de wielen achterwege laten.........(missschien wat kort door de bocht maar het toont maar aan hoe ver ze ginder gaan).

Alsof je door dingen dood te zwijgen het verleden kan vergeten.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Charly1975 »

Stevo schreef: Ik herinner mij nog een Duitser die een radiobestuurd schaalmodel van een Focke Wulf 190 had gemaakt om aan het Duits kampioenschap deel te nemen, Het toestel was af tot in de kleinste details maar geen swastika (hey hell het gaat over een schaalmodel van een Duitse jager waar je kampioen wil mee worden) te bespeuren. Kan je net zogoed de propeller of de wielen achterwege laten.........(missschien wat kort door de bocht maar het toont maar aan hoe ver ze ginder gaan).
Zou het deze kunnen zijn ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie