Celstraf om Hitler ringtone

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Stevo »

Charly

Die is het zeker niet. Dit is een EPP (soort piepschuim) werpmodelleje maar ook hier geen swastika te bespeuren.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Jim »

Stevo schreef:Je moet het in een context plaatsen. Duitsers zijn echt nog niet "in het reine" met zichzelf wat het verleden betreft vandaar ook de mogelijke zware straffen op dit ogenschijnlijk banaal incident.

Ik herinner mij nog een Duitser die een radiobestuurd schaalmodel van een Focke Wulf 190 had gemaakt om aan het Duits kampioenschap deel te nemen, Het toestel was af tot in de kleinste details maar geen swastika (hey hell het gaat over een schaalmodel van een Duitse jager waar je kampioen wil mee worden) te bespeuren. Kan je net zogoed de propeller of de wielen achterwege laten.........(missschien wat kort door de bocht maar het toont maar aan hoe ver ze ginder gaan).

Alsof je door dingen dood te zwijgen het verleden kan vergeten.

Stevo
Het is niet uit schaamte of onverwerkt verleden naar mijn mening juist andersom. Als ergens men op de hoogte is van wo2, de oorzaken, de gevolgen, zijn de Duitsers heel goed op de hoogte.
Ze zijn daarom heel streng in dit soort zaken omdat ze weten waartoe het heeft geleid. Dat op schaalmodellen maar ook op de nog vliegende Duitse wo 2 typen vliegtuigen geen hakenkruis staat is niet zo zeer dat ze er zich voor schamen. Maar het is verboden!
Deze Duitse firma bouwt de FW109's geheel nieuw en krijgt ook de kleuren van toen maar zolang ze in Duitsland zijn krijgen ze geen hakenkruis op de staart. http://www.flugwerk.de/
Afbeelding

En een reproduktie ME262 een orginele ME 109 en tal van andere ook orginele toestellen vliegen allen zonder hakenkruis.
Er zijn wel een uitzonderingen als het gaat om film, theater en nog wat zaken. Hoe dat precies geregeld is weet ik niet.

Dat de Duitsers het hele wo2 gebeuren zouden willen doodzwijgen is nogal onwaarschijnlijk aangezien geregeld wo2 films en documentaires op TV te zien is. Nog vaker als op de Nederlandse tv.

Dit klopt wel als het gaat om ruwweg de eerste 35 jaar na de oorlog. Daarna gingen zo'n beetje alle remmen los. In januari 1979 zond de Duitse tv de serie Holocaust uit en deze werd bekeken door ongeveer de helft van de volwassen bevolking. De jeugd die de serie bekeken had gaf aan meer van de gevolgen van het nazisme geleerd te hebben dan tijdens hun lessen op school. Mede door deze serie werd de verjaring om nazi-oorlogsmisdaden die eind dat jaar zou ingaan afgeschaft. (Er waren na de serie nogal wat zelfmoorden door voormalige leden van de SS.)

Enige jaren geleden was er een tentoonstelling die in alle grote Duitse steden te zien was. Die ging over oorlogsmisdaden door gepleegd door de Whermacht. Hier was in een aantal steden wel protest op. Want ook in Duitsland zijn er veel die menen dat misdaden voornamelijk begaan zijn door SS-eenheden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Stevo »

Jim schreef:Het is niet uit schaamte of onverwerkt verleden naar mijn mening juist andersom. Als ergens men op de hoogte is van wo2, de oorzaken, de gevolgen, zijn de Duitsers heel goed op de hoogte.
Dat is nu net anders dan mijn gesprek met een (oudere) Duitser van enkele weken geleden vandaar ook mijn post. Akkoord, 1 Duitser is niet representatief voor het ganse verleden of hoe een volk zich voelt maar hij had wel reden van praten wat er leefde en leeft in Duitsland.

Ten andere, zowat de ganse wereld heeft gevoeld wat oorlog is. Het aantal neo-nazis is er niet minder op geworden daardoor. Politiek hebben wij tijdens de laatste verkiezingen nooit rechtser gestemd. Sommige van die partijen (ik spreek nu over Vlaanderen) en hun leden hebben een zeer Vlaams nationalistisch programma. Ik beweer niet dat het nazis zijn, zeker niet, maar het woord nationalisme komt er toch al weer in voor.

Ook leert de ervaring dat mensen niet lang onthouden als het op leed, pijn enzovoort aankomt, het is de aard van het beestje en geheel natuurlijk. Het stelt ons in staat om verder handelingen te stellen en verder te werken. Na dit of het verzwakken ervan blijft enkel de etische, morele kwestie achter en daar gaat deze reinheid of het gebrek eraan over. We kunnen de lijn naar de swastika gerust doortrekken, het is een immoreel teken, etisch onverantwoord zoals ook de "hitler"groet dat is. Het staat voor slecht en niet zozeer voor wat het heeft aangericht want dat wordt minder en minder tastbaar. (Duitsland heeft de meest moderne steden van Europa, grote firma's en concerns met wereldfaam die groot geworden zijn met WO2 door inzet van dwangarbeiders maar geen haan die er naar kraait , ze zijn er zelfs trots op, "Deutsche grundlichkeit" is een handelsmerk geworden). Het feit dat firma's als Krupps al royale schadevergoedingen hebben uitgekeerd aan verenigingen van dergelijke arbeiders toont zelfs aan dat ze geen moeite doen om het te ontkennen. Vandaar dat ze (zeker de oudere generatie die het voor het zeggen heeft) in de knoop liggen op moreel gebied.

De Duitsers zijn niet in het reine met het verleden, De Fransen ook niet wat dat betreft (Algerije, Vichy, ik verwijs hierbij naar het Klaus Barbie proces), Zelf België worstelt nog met zijn verleden (Congo) tot ruzie in het parlement toe of we een delegatie moeten zenden of niet en dat heeft heus niets (of toch weinig) met het huidige Congo van Kabila jr, verkrachtingen en mensenrechten te maken.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Stevo »

Jim schreef: De jeugd die de serie bekeken had gaf aan meer van de gevolgen van het nazisme geleerd te hebben dan tijdens hun lessen op school
Ook ik leerde over de Egyptenaren, de Tigris en de Eufraat, Mesopothamië maar verder bitter weinig over de moderne geschiedenis die mij achteraf veel interessanter leek dan iets dat 4000 jaar geleden was gebeurd en ik geen enkele voeling mee had.

Dat de (Duitse) jeugd een documentaire moet bekijken om zich een idee te vormen over de holocaust zegt veel over het onderwijs. Het gevaar van dergelijke manier van werken schuilt in het feit dat je dan het totaalplaatje niet meer ziet.

Dat het 101ste heel populair is bij de jeugd (is ook al een paar keer langs gekomen op dit forum) komt ook door series waaruit blijkt dat die mannen (verder geen afbreuk voor hun verdiensten) zowat op hun eentje de oorlog hebben uitgevochten. Een vergrootglas is nooit goed omdat je geen overzicht meer hebt op die manier.

Nu we het toch over documentaire of serie hebben, overlaatst op Canvas een programma gezien over de Berlijnse jeugd, De ondervraagden konden West en Oost Berlijn niet meer aantonen alhoewel ze in die stad waren groot gebracht en er tijdens de documentaire ook in stonden aan een deel van de muur (die als monument werd gespaard). De helft kon zich amper herinneren waarom er tot in een kort verleden een Oost en West Berlijn bestond. onrustwekkende cijfers maar ik heb ze niet uitgevonden. Ik vond dit om te duizelen.

Het kan aantonen dat er iets niet strookt met hoe Duitsland met het verleden om gaat. Bepaalde zaken zijn verboden die verwijzen naar dit verleden maar elementaire zaken op educatief vlak over dit verleden worden daarbij genegeerd. Dit weekend gelezen in een Belgische krant dat Duitsland oorlogsmisdadiger Faber (van oorsprong een Nederlander by the way maar door Hitler het Duitsstaatsburgerschap toegezegd) niet zal worden uitgewezen omdat het juridisch niet mogelijk is. Duitsland blaast, en dat kan niemand ontkennen, op zijn minst warm en koud ter gelijke tijd. Je kan het terug brengen naar de essentie van dit draadje, mogelijks tot 2 jaar bak voor een ringtone maar een oorlogsmisdadiger waar tientallen moorden worden aan toegekend woont nog lekker met zijn familie, vrij, in Duitsland. Dat vat mijn hele uitleg en de verwrongen geest van Duistland terzake zowat samen.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Charly1975 »

Stevo schreef:Charly

Die is het zeker niet. Dit is een EPP (soort piepschuim) werpmodelleje maar ook hier geen swastika te bespeuren.

Stevo
Een werpmodelletje ? ..met motor ? Als jij dat zegt dan zal het wel...ik heb er geen verstand van. :)
Hier meine RC Komponenten:

Motor: Brushless Außenläufer Park 400 920 kv,

Prop: APC 9x6

Regler: Jeti 4parkFly 18

Akku 3s 2000er bzw. 2S 2000er
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Celstraf om Hitler ringtone

Bericht door Stevo »

Charly1975 schreef:
Stevo schreef:Charly

Die is het zeker niet. Dit is een EPP (soort piepschuim) werpmodelleje maar ook hier geen swastika te bespeuren.

Stevo
Een werpmodelletje ? ..met motor ? Als jij dat zegt dan zal het wel...ik heb er geen verstand van. :)
Hier meine RC Komponenten:

Motor: Brushless Außenläufer Park 400 920 kv,

Prop: APC 9x6

Regler: Jeti 4parkFly 18

Akku 3s 2000er bzw. 2S 2000er
Jup! electrisch aangedreven, radiobestuurd, werpmodelletje :-)

motor : borsteloze electrisch aangedreven buitenloper ( vergelijk het met de Rhone cyclone op de Fokker DRI, dat was ook een buitenloper ;-) 920 kV staat voor het aantal omwentelingen per Volt per minuut (920 X 3S (waarbij 1S gelijk staat aan 4,2 volt) dus 3 x 4,2 Volt (3S) is om en bij de 13 Volt x 920 is ongeveer 13000 toeren per minuut met de voorgeschreven propmaat 9x6 (waarbij de 9 staat voor de Radius van de prop in inch en 6 voor de spoed in inch) als de motor dus 1 omwenteling gedaan heeft is het toestel theoretisch 6 inch vooruit gegaan (te verminderen met de efficiëntie van de prop en verminderd met "de slip" van daar theoretisch)

accu 3S (meestal lithium polymer) of in het vakjargon lipo van 2000 mAh. Deze batterijen kunnen dus 2 Ampére per uur afleveren. Aan de hand daarvan kun je dus de vliegduur gaan berekenen. Een dergelijke setup zal ongeveer 10 Ampére trekken dus een gemiddelde vliegduur van 12 minuten (2 Ah / 10A = 0,2 uur x 60 = 12 minuten)

Vaartregelaar (of toerentalregelaar) is van het merk jeti waarvoor de 18 staat voor de maximumbelasting die de regelaar aankan in Ampére.

Dit leid ons wel heel ver af van een ringtone (buiten het feit dat de voorganger van de lipo (lithium ion) de GSM voeding geeft :lol:

Nu, doe deze hobby al van toen ik 6 was en das inmiddels 32 jaar geleden :roll:

Zoals Fortis, back to the corebusiness nu!

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Plaats reactie