Slowchat topic - deel 19

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door sniper snoop »

Von Pratt schreef:Wow :shock:
Sniper snoop zei luidop wat ik soms al dacht.. Alleen zou ik je bericht toch aanpassen, je wilt geen ban omdat er iemand is waarmee je gewoonweg niet kunt discussiëren...
Ik heb mijn ban zelf gevraagd, zodat ik hier niet meer kan reageren op wat Bob zegt! Want Bob kan ik niet eens uitstaan, na zijn racistische opmerkingen op de Belgen (ja ik noem dat racistisch). Ik zal niet snel iemand verwijderen, maar als iemand mij verwijt........dan verwijt ik terug. En het kan me geen moer schelen wat er met me gebeurd. Maar ik hoop dat Bob zelf eens een ban krijgt omdat hij de Belgen verweet. Want als wij een Nederlander verwijt, krijgen wij een ban.... ik hoop dit ook omgekeerd.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door sniper snoop »

779 schreef:
sniper snoop schreef:LUL! want 779 gaat zijn smoel niet houden en ik de mijne ook niet. Kl****zak!
Inderdaad, de discussie is voorbij. Als je gaat schelden hoeft het niet meer, dat is een teken van zwakheid en heeft niets te maken met je excuusje voor een stom bacterietje die bijna alle mensen onder de leden heeft...

779 out.
Dat stom bacterietje kan bij sommigen dodelijk zijn (ik zal dan maar gauw over gaan naar het dodelijkste punt -> Meningitis of beter gekend als Hersenvliesontsteking). Mijn excuus een stom bacterie? Ik had bijna dood kunnen zijn en die stomme bacterie heeft mijn leven complete veranderd. Jaren lang moeten revalideren (tot mijn middelbaar zelfs) en mijn kindertijd was compleet verwoest omdat ik na school nog eens uren moest zitten op een bank in een revalidatiecentrum. Maar de dokters hebben altijd gezegd, hij kan niet compleet genezen. Dat is de reden waarom ik niet begrijpend kan lezen en typen!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Proos »

Volgens mij moeten we niet zo met elkaar bezig zijn. Laten we naar onszelf kijken. Nederland kan echt helemaal *niets* zeggen over het Belgische leger. Neem de feiten: ja, Nederland heeft op papier een hoop materiaal. Maar als er 10 vrachtwagens in de garage staan, dan sloopt de monteur er minimaal de helft van om er nog een paar rijdend te houden. Zo slecht is het het ermee. Er werd veel verkocht en er komt een nieuwe bezuinigingsronde aan, waarvan de vakbond zegt dat de overheid dan ook een keuze moet maken: wil Nederland nog een leger en wat moet het dan doen. Ik denk dat het verstandig is om ons maar niet meer te meten aan buitenlandse legers, ik zie trouwens het nut daar sowieso al niet van in - we zijn tenslotte bondgenoten.

Of de wegen in Nederland? Laat me niet lachen, de kwaliteit is de laatste jaren enorm verslechterd. Kuilen en gaten geen uitzonderingen meer. En in de Belgische Ardennen is de weg misschien slecht, maar als wij een beetje bos zouden hebben dan was de weg daar heus ook niet fantastisch. Overigens heeft België het enige volledig verlicht wegennet ter wereld.

En dan het voetbal. Ik vond het een hele prestatie dat "mijn land" de finale heeft gehaald, maar die finale vergeet ik het liefst snel weer. De kritieken zijn terecht: in de eerste helft had Van Bommel en De Jong van het veld gemogen. Die karateschop hoort in het voetbal niet thuis en dan hoeft geen enkele Belg meer jaloers te zijn.

Ja, en toegegeven: Webb deed het niet zo goed, omdat hij geen kaarten gaf en daarna juist ging compenseren en Heitinga er bijvoorbeeld af moest. Dan had hij beter Robben er af kunnen sturen; want de bal nog in het doel schieten terwijl al lang is gefloten is een tweede gele kaart en niets anders. Bijzonder onsportieve - onfraaie - veel te harde wedstrijd.

Spanje was beter. Nederland heeft in de wedstrijden daarvoor wel goed z'n best gedaan, maar heeft ook geluk gehad. De wedstrijd tegen Brazilië bijvoorbeeld, daar had Nederland gemakkelijk in de eerste helft met 4-0 achter kunnen staan.

Ik vind het vreemd dat we het dan nodig hebben om andere landen af te kraken, zeker als er opmerkingen gemaakt worden die geen enkele onderbouwing kennen. Een normaal gesprek mag hier zeker en we mogen het ook met elkaar oneens zijn, maar elkaar op deze manier tegen de haren strijken is gewoon *not done*.

Je ziet ook dat dan uiteindelijk de gemoederen zo hoog oplopen dat het op schelden aan komt. Dat wordt niet getolereerd: er zijn er dan overigens twee schuld.

Hopelijk geeft mijn bijdrage hier wat stof tot zelfreflectie en kunnen we proberen wat leuker met elkaar om te gaan. Lukt dat niet, dan grijp ik alsnog in. Dan geen waarschuwing of gele kaart, maar direct een rode.

Met een beetje meer medewerking kunnen we hier volgende keer samen supporteren voor NL en BE, ik heb ook op fora van Belgen gelezen die naar Amsterdam reisden om met de Nederlanders mee te vieren. Zo kan het ook. Andersom mogen we dan ook wel een beetje sympathieker zijn. Succes!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door irish guards »

Ik probeer niet de mod uit te hangen :mrgreen:
Maar ik zeg wel: zullen we het hierbij laten ( dat geruzie met Belgen/Nederlanders.

@ Stefan, bedoel je niet de gamecube?
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Stefan »

Gamecube?

Nee, de Nitendo 64... :D
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door S1991 »

779 schreef: Ga jij nou maar lekker je 18e eeuws spelletje promoten ipv hier reageren. Goed en correct lezen is jouw sterkste punt niet blijkbaar. Je kunt alleen maar aanvallend reageren en je argumenten slaan noch dak noch wal. Bah! :full:
Hahaha mooi antwoord hoor 779. :mrgreen:
*high fives*
Niks tegen het antwoord van je Snoop maar hij heeft wel gelijk......... Je geeft steeds de schuld aan de BoB enthousiaste etc etc etc....
Dan zou ik zeggen maak zelf een Band of Brothers WO1 serie? :roll: Misschien heb je dan wat meer mensen voor je BF1918...
sniper snoop schreef:Oooooh...eneeeuh..... Waarom moeten we jaloers zijn oud een Oranje F-16? We hebben F16 in Tijger kleuren. Veel beter dan oranje.
Oud een Oranje F-16????? HEEEH??? :shock:
Ach oranje is wel mooi beter dan een tijger.. Dadelijk denken jullie gazelle's in jullie dierentuintjes dat er een vliegende tijger komt. :bonk:
Liever een F-16 en nog een staande leger dat het Belgisch leger alhoewel er op elk vlak en elk land bezuinigd wordt.
Proos schreef:Volgens mij moeten we niet zo met elkaar bezig zijn. Laten we naar onszelf kijken. Nederland kan echt helemaal *niets* zeggen over het Belgische leger. Neem de feiten: ja, Nederland heeft op papier een hoop materiaal. Maar als er 10 vrachtwagens in de garage staan, dan sloopt de monteur er minimaal de helft van om er nog een paar rijdend te houden. Zo slecht is het het ermee. Er werd veel verkocht en er komt een nieuwe bezuinigingsronde aan, waarvan de vakbond zegt dat de overheid dan ook een keuze moet maken: wil Nederland nog een leger en wat moet het dan doen. Ik denk dat het verstandig is om ons maar niet meer te meten aan buitenlandse legers, ik zie trouwens het nut daar sowieso al niet van in - we zijn tenslotte bondgenoten.

Of de wegen in Nederland? Laat me niet lachen, de kwaliteit is de laatste jaren enorm verslechterd. Kuilen en gaten geen uitzonderingen meer. En in de Belgische Ardennen is de weg misschien slecht, maar als wij een beetje bos zouden hebben dan was de weg daar heus ook niet fantastisch. Overigens heeft België het enige volledig verlicht wegennet ter wereld.

En dan het voetbal. Ik vond het een hele prestatie dat "mijn land" de finale heeft gehaald, maar die finale vergeet ik het liefst snel weer. De kritieken zijn terecht: in de eerste helft had Van Bommel en De Jong van het veld gemogen. Die karateschop hoort in het voetbal niet thuis en dan hoeft geen enkele Belg meer jaloers te zijn.

Ja, en toegegeven: Webb deed het niet zo goed, omdat hij geen kaarten gaf en daarna juist ging compenseren en Heitinga er bijvoorbeeld af moest. Dan had hij beter Robben er af kunnen sturen; want de bal nog in het doel schieten terwijl al lang is gefloten is een tweede gele kaart en niets anders. Bijzonder onsportieve - onfraaie - veel te harde wedstrijd.

Spanje was beter. Nederland heeft in de wedstrijden daarvoor wel goed z'n best gedaan, maar heeft ook geluk gehad. De wedstrijd tegen Brazilië bijvoorbeeld, daar had Nederland gemakkelijk in de eerste helft met 4-0 achter kunnen staan.

Ik vind het vreemd dat we het dan nodig hebben om andere landen af te kraken, zeker als er opmerkingen gemaakt worden die geen enkele onderbouwing kennen. Een normaal gesprek mag hier zeker en we mogen het ook met elkaar oneens zijn, maar elkaar op deze manier tegen de haren strijken is gewoon *not done*.

Je ziet ook dat dan uiteindelijk de gemoederen zo hoog oplopen dat het op schelden aan komt. Dat wordt niet getolereerd: er zijn er dan overigens twee schuld.

Hopelijk geeft mijn bijdrage hier wat stof tot zelfreflectie en kunnen we proberen wat leuker met elkaar om te gaan. Lukt dat niet, dan grijp ik alsnog in. Dan geen waarschuwing of gele kaart, maar direct een rode.

Met een beetje meer medewerking kunnen we hier volgende keer samen supporteren voor NL en BE, ik heb ook op fora van Belgen gelezen die naar Amsterdam reisden om met de Nederlanders mee te vieren. Zo kan het ook. Andersom mogen we dan ook wel een beetje sympathieker zijn. Succes!
Heb je zeker gelijk in Proos, maar dit is een Slowchat topic dus dan mag er bijna overal over gesproken worden.
Maar ik blijf het geweldig vinden om vrienden tegen te komen die voor Nederland waren en ik voor Spanje en dan langs komen en zeggen: "Ach jij met je k*t Spanje... F*ck you.."
En dan kom ik natuurlijk met het antwoord... En de kung-fu kick dan?
Laatst gewijzigd door S1991 op 14 jul 2010, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Gi collector »

Snoop, erg triest dat je Bob nu gaat bedreigen :roll: . Je begint hem voor een klein kind uit te maken wat ook al erg laag is en dan ga je ook nog schelden als je een weerwoord krijgt. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten en dat is zojuist gebeurd :) !
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Stefan »

Inderdaad.
Verzoek voor het sluiten van Slowchat Topic wordt niet doorgevoerd.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Akko »

Snoop had volledig mijn gedacht over Bob en kreeg van mij helemaal gelijk met zijn standpunt mja
hij scheld Belgen uit en maakt ze alsof ze niets voorstellen uit ...
Dat noem ik ook kinderachtig mja mensen kan je niet veranderen

zoals proos en snoop aanhaalden,
elk land met eigen pluspunten

laten we gewoon met de ruzie ophouden ;)
dat is het beste
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door pietertje »

pffffffffffffff, dames heren, het is vakantie=D
laten we vanaf nu genieten van de goede dingen :) dr word naar mijn mening al genoeg geruzied...
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door S1991 »

pietertje schreef:pffffffffffffff, dames heren, het is vakantie=D
laten we vanaf nu genieten van de goede dingen :) dr word naar mijn mening al genoeg geruzied...
Wanneer geniet je nou niet van de goede dingen? Lekker weer, lekker pilsje.. Perfect toch?
Akko schreef:Snoop had volledig mijn gedacht over Bob en kreeg van mij helemaal gelijk met zijn standpunt mja
hij scheld Belgen uit en maakt ze alsof ze niets voorstellen uit ...
Dat noem ik ook kinderachtig mja mensen kan je niet veranderen

zoals proos en snoop aanhaalden,
elk land met eigen pluspunten

laten we gewoon met de ruzie ophouden ;)
dat is het beste
Vat het niet zo op. Wat denk je van al die Belgen grappen? Of al die Hollander grappen van Belgische afkomst met hun Hollanders en hun kaas.. :D
Maar goed, België heeft een fijne huizenmarkt waar je vrij weinig voor betaald voor leuke huizen dat is dus zeker al een pluspunt !
Maar blijf er inderdaad bij zoals Bob ook al zei dat we België maar weer bij Nederland moeten annexeren en ook Luxemburg zoals het was rond 1800 (mits ik het goed heb...)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Akko »

Dat is iets wat alle Nederlanders willen ;)
Belgie weer bij Nederland.

Maar het is ook iets wat alle Belgen NIET willen :p

Nederlanders verschillen veel te hard met de leefgewoontes van de Belgen. ;)
Wat je ook aanhaalt met de moppen :p

Bob, hij moet altijd gelijk hebben tegen Belgen ;)
Dit is bij mij toch al opgevallen, maarja.
Geen kritiek op Bob zelf ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door S1991 »

Akko schreef:Dat is iets wat alle Nederlanders willen ;)
Belgie weer bij Nederland.

Maar het is ook iets wat alle Belgen NIET willen :p

Nederlanders verschillen veel te hard met de leefgewoontes van de Belgen. ;)
Wat je ook aanhaalt met de moppen :p

Bob, hij moet altijd gelijk hebben tegen Belgen ;)
Dit is bij mij toch al opgevallen, maarja.
Geen kritiek op Bob zelf ;)
Mweh.. Ze willen het wel maar durven het niet te zeggen dat is het. :lol: :P
Achja commentaar op andere culturen moet kunnen eh...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door sniper snoop »

Ik mag eigenlijk niet klagen. Spanje, mijn favoriete land, heeft gewonnen. Mijn oom die in spanje woont lag wellicht in de goot met een lege fles wijn. :D
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 19

Bericht door Stefan »

Ach, wrijf het er maar in. :P

Nee, Belgie heeft zeker pluspunten: Smos Vidè :D, Kriek, Kwak bier, uhm... :P

Alleen die zure mayo :(...
Gesloten