SA tuniek en het voltooien

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door jurgen »

zjopske schreef:Mottenballen! :)
mottenballen zou naar het schijnt de stof beschadigen. Is er iets wat je daadwerkelijk in de zakken ofzo van de jas kan hangen zodat de motten wegblijven?
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door panzer lehr »

Ik weet een betere manier het is vrij simpel neem een stuk ceder hout en hang het in je kast of waar je je tuniek hebt
het enige wat je moet doen is het blokje hout om de paar maanden een keer schuren. Het houd in ieder geval de motten weg
die kunnen er niet tegen. :)
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door panzer lehr »

SS collector schreef:Ja dat wordt nog even wachten want ik heb eens gezien naar het prijskaartje van zo'n kepi 600-800 € in goede staat (aangezien het tuniek in zo'n nette staat is moet het een beetje samenkomen qua netheid van de ganse pop begrijp je ? :) )

Dat wordt idd mijn project een SA pop kan ik je al wel vertellen, maar eerst het tuniek vandaar. :)

Persoonlijk kwam ik ook op het idee om de abzeichen zelf aan de pop te hangen, die van de ribbon bar.

Ik hou iedereen op de hoogte van verdere progressie van het tuniek, is momenteel verzonden van Amerika verwacht het over een week daarom gebruik ik al foto's van de verkoper want deze zijn veel beter kwaliteit dan ik kan trekken.

Nogmaals bedankt al voor de hulp :)

mvg
Thomas

Ik heb ergens een sa kepie zien staan voor idd een 700 €.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SS collector »

Vandaar ik denk dat de SA dolk en SA kepi de 2 laatste objecten worden want met wat geluk vind je een broek wel voor een aardig prijsje op WAF bv laarzen zijn ook vindbaar en koppelriem en schouderstuk valt ook nog mee.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SiNiStEr »

panzer lehr schreef:Ik weet een betere manier het is vrij simpel neem een stuk ceder hout en hang het in je kast of waar je je tuniek hebt
het enige wat je moet doen is het blokje hout om de paar maanden een keer schuren. Het houd in ieder geval de motten weg
die kunnen er niet tegen. :)
Wat jij noemt is preventief behoudswerk, dit houdt de motten weg en dus leggen ze geen eitjes in je kleding. Krijg je echter kleding binnen waar al motteneitjes inzitten dan helpt dat blok ciderhout niet meer.

Daarom moet je altijd zowel preventief als actief behoudswerk verrichten. Dat houdt in dit geval in:

- Alles wat binnenkomt invriezen zodat eventueel ongedierte in de kleding dood vriest.
- Daarnaast zorgen dat het niet weer terug kan komen door bijvoorbeeld dat blok ciderhout maar bij kleding kan het nog makkelijker door gebruik te maken van stofzakken waar het ongedierte niet in kan komen.
- En zo nu en dan de kleding afstoffen kan ook geen kwaad! Zie heel vaak dat dit vergeten wordt maar de mogelijke schade van stof ophoping op de lange termijn moet niet onderschat worden!
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SS collector »

is iemand bekend met deze abzeichen en zou u dan eventueel een foto van de abzeichen kunnen doorsturen aub het betreft de laatste van de ribbon bar ?

Over de naam beschik ik al volgens het internet is deze abzeichen: das Österreicher Jubiläumskreuz für die Befaffnete Macht, 1908 mit Schwerten.

Alvast bedankt.

mvg
Thomas
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door Patrick.S »

Mooi jasje,ik zou wel wat meer foto's willen zien van de kraagspiegels,knopen,veldspange en eventuele RZM etiket.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SS collector »

Rzm ticket heeft ie niet maar voor de rest kan ik wel zorgen ziehier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Rodney1998
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jul 2010, 15:25

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door Rodney1998 »

mooi hoor
Opgeheven account 4914

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door Opgeheven account 4914 »

SS collector schreef:Rzm ticket heeft ie niet maar voor de rest kan ik wel zorgen ziehier:

Afbeelding
Van welke medaille is de laatste ribbon? :oops:
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SS collector »

@ Jentyyy
Volgens het internet is dat das Österreicher Jubiläumskreuz für die Befaffnete Macht, 1908 mit Schwerten. Al ben ik zelf niet bekend met de abzeichen alleen de naam :oops: .
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SS collector »

Jentyyy schreef:
SS collector schreef:Rzm ticket heeft ie niet maar voor de rest kan ik wel zorgen ziehier:

Afbeelding
Van welke medaille is de laatste ribbon? :oops:
Dit ben ik wel te weten gekomen volgens mij is die abzeichen uitgereikt voor de gebeurtenis: Oostenrijk-Hongarije annexeert Bosnië op 5 oktober 1908. Zodra ik iets meer weet post ik het :)
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Opgeheven account 4914

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Héél erg bedankt!
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door Chrisje1978 »

SS collector schreef:@ Jentyyy
Volgens het internet is dat das Österreicher Jubiläumskreuz für die Befaffnete Macht, 1908 mit Schwerten. Al ben ik zelf niet bekend met de abzeichen alleen de naam :oops: .
Ik ben het toch niet echt eens met bovenstaand, ik heb het idee dat er op de foto een andere feldspange zichtbaar is als laatste en dan namelijk een Hongaarse.
Staan er tussen de twee rode balken groene streepjes??
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: SA tuniek en het voltooien

Bericht door SS collector »

Chrisje1978 schreef:
SS collector schreef:@ Jentyyy
Volgens het internet is dat das Österreicher Jubiläumskreuz für die Befaffnete Macht, 1908 mit Schwerten. Al ben ik zelf niet bekend met de abzeichen alleen de naam :oops: .
Ik ben het toch niet echt eens met bovenstaand, ik heb het idee dat er op de foto een andere feldspange zichtbaar is als laatste en dan namelijk een Hongaarse.
Staan er tussen de twee rode balken groene streepjes??
Nope de foto's zijn van dezelfde feldspagne, tussen de roden balken is het enkel wit ook geen sporen van verkleuringen of dergelijke, hier is nog een foto van de feldspagne van dichterbij:
Afbeelding
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Plaats reactie