iriterend

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Stravers schreef:Waarom denk je dat de prijzen omlaag gaan? Die spullen hebben een grote historische waarde en ik denk dat het duurder gaat worden en dat het dan op 1 lijn blijft. Het licht dus echt niet alleen aan de hoeveelheid verzamelaars!
waarom zal je de prijzen zo hoog maken dat er geen verzamelaars meer bij komen? En afnemen doet t wel hoor... Die prijzen gaan heus wel s een keer omlaag.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

tja, ik verwacht dat de prijzen binnenkort flink dalen doordat er veel veteranen dood gaan en de mensen vele spul op het internet gaan zetten. Er zal binnenkort (misschien kan het jaren duren) meer aanbod zijn dan de vraag
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harsha schreef:tja, ik verwacht dat de prijzen binnenkort flink dalen doordat er veel veteranen dood gaan en de mensen vele spul op het internet gaan zetten. Er zal binnenkort (misschien kan het jaren duren) meer aanbod zijn dan de vraag
meer aanbod dan vraag, die kans is denk ik erg klein...meer vraag dan aanbod, das een stuk logischer, helaas..

Maar wie weet, misschien! :cheer:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

tegenwoordig is het logischer dat de vraag hoger is dan de aanbod. Maar er komt een tijd wanneer het andersom is. Er zijn tientallen, misschien hondertallen verzamelaars bijgekomen, helaas niet altijd even serieuze verzamelaars, die dan toch weer na een jaar of mss wel eerder ophouden met verzamelen en dan weer op het internet zetten

Ook de veteranen overleiden binnenkort
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik zie het toch anders, en als er een veteraan overleid komt er echt geen overvloed van militaria. Dat gaat meestal naar familie of kennissen denk ik.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ik heb het ook niet over 1 veteraan, en over enkele dagen, ik heb het over misschien wel jaren en duizenden/miljoenen veteranen
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harsha schreef:ik heb het ook niet over 1 veteraan, en over enkele dagen, ik heb het over misschien wel jaren en duizenden/miljoenen veteranen
ik neem aan dat je bedoeld honderden. 300 veteranen die hun items verkopen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

honderden in een jaar, duizenden over jaren
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Tja, of mensen nu voor of na het zien van BOB zijn gaan verzamelen, dat maakt niets uit.
Het maakt uit of ze er na een paar maanden mee ophouden, dat het ''tegenvalt'', of dat ze zo met passie verzamelen en 15 jaar later een schitterende en respectabele verzameling hebben opgebouwd en alles voor hun hobby over hebben...dat vind ik belangrijker...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Bekijk het eens wat positiever: door films als Band of Brothers en Saving Private Ryan is de interesse in WOII groter geworden en is deze belangrijke periode niet vergeten. Ik weet zeker dat vele veteranen genieten van het feit dat ze aandacht krijgen en dat mensen interesse hebben in hun verhaal.

Ik vind het trouwens een beetje respectloos om te zeggen "binnenkort zullen de prijzen dalen doordat veel veteranen zullen komen te overlijden en er dus meer spullen op de markt komen". Tuurlijk is dat zo maar je praat hier wel over mensen. Niemand zal dit vervelend bedoelen maar ik denk dat zulke opmerkingen buitenstaanders wel een verkeerd beeld kunnen geven van verzamelaars.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

BjornSpiN schreef:.......Het maakt uit of ze er na een paar maanden mee ophouden, dat het ''tegenvalt'', of dat ze.........
Heerlijk dat hier wordt afgegeven op wat mensen denken dat de motivatie is van anderen om te verzamelen.

Even een momentje relativeren..............

Moet ik anders aan jullie allen mijn wijze van verzamelen en mijn filosofie van verzamelen gaan opleggen............Anders zou ik (natuurlijk puur hypothetisch) wel eens kunnen gaan denken dat jullie allen geen echte verzamelaars zijn.............omdat jullie het niet doen zoals ik.
Of moet ik gaan zeggen.........iedereen die Amerikaans verzameld is geen echte verzamelaar...............of iedereen die Brits verzameld is een nepperd...............of iederen die duits verzameld is een nazi..................OF....deze is natuurlijk ook leuk............iedereen onder de 18 jaar is geen echte verzamelaar.....

Natuurlijk niet..............dit zijn allemaal kul-argumenten..................iedereen heeft een eigen reden om te verzamelen en die reden kunnen we met z'n allen slechts respecteren.
Adrian schreef:Komaan Ernst,relax een beetje.
Saimen geeft gewoon zijn mening en gevoel weer.
Mag dat al niet meer op een forum?
Adrian.
Zolang een mening op feiten of theorieen is gebaseerd is er niets mis mee. Wanneer echter gevoel de overhand krijgt krijg je topic-titels als "Irriterend".......op zo'n moment zal geen enkel zinnig argument meer binnenkomen.
Saimen schreef:..ik ben het beu dat er daardoor al de prijzen omhoog gaan....
Er zijn ook verzamel-items die ik mij niet kan veroorloven............maar ja.........ik kan ook geen Vermeer of Rembrandt kopen....en die zou ik best willen bezitten...........moet ik mij dan daar ook druk over gaan maken?
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gesloten