wat is deze muurplaat

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Ditzyke
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:12

wat is deze muurplaat

Bericht door Ditzyke »

Het plaatje dat aangeduid staat in de rode kader dat op de muur hangt, iemand een idee wat voor plaat dit is?

Is dit een straatnaambord, een wegwijzertje,...?

Na heel wat zoeken op google en andere kan ik het niet vinden.
Dat het opschrift van de plaat niet te achterhalen is lijkt me wel duidelijk, maar als ik al een idee heb wat voor iets het zou zijn kan ik al verder, dus wat voor soort plaat zou dit kunnen zijn?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nick.Dracu
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 20 jun 2010, 19:52
Locatie: Torhout/ Belgie

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door Nick.Dracu »

tja het kan vanalles zijn eigenlijk :?
Maar als je kijkt hoe hoog het hangt, en hoe "kort" het plaatje is, denk ik dat het inderdaad een straatnaam
weergeeft. dat denk ik toch.
correct me if I'm wrong!
nick
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door michiel01 »

ik ga 100% voor een straatnaam.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door S1991 »

Lijkt eerder op een stopbord of iets dergelijks? Of een of ander waarschuwingsbord eerder dan een straatnaam...
Maar goed zul je denk ik wel nooit achterkomen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Ditzyke
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:12

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door Ditzyke »

de straatnaam is blijkbaar Rue du Pavé
lijkt me een lange naam om op zulk een kort bordje te staan.

Zal inderdaad zeer moeilijk worden om er achter te komen wat het juist zal zijn vrees ik
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door michiel01 »

Ditzyke schreef:de straatnaam is blijkbaar Rue du Pavé
lijkt me een lange naam om op zulk een kort bordje te staan.

Zal inderdaad zeer moeilijk worden om er achter te komen wat het juist zal zijn vrees ik
Laat je door de foto niet misleiden. Het bordje zal niet zo kort zijn als de foto doet vermoeden! Kijk maar eens naar de breedte van de ramen....

Ik ben afgelopen weekend in België geweest, toevallig met een oud straatnaambord in handen gestaan om te kopen (uiteindelijk niet gedaan). Was een dik ijzeren bord met een typische indeling, (ik gebruik jouw straatnaam even ter illustratie) namelijk:

Rue
du
Pave

Een straatnaambord hoeft dus helemaal niet breed te zijn. Kijkende naar de locatie op het huis, de hoogte, zeg ik nog altijd: straatnaambord.
Ditzyke
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:12

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door Ditzyke »

heb je toevallig een foto van zo een bord? want ik heb niet echt een idee wat voor soort bord je bedoeld.
Als de woorden inderdaad onder elkaar staan, dan zou het inderdaad best nog kunnen zijn

dus moest iemand een fototje hebben van zulk een bord, zou zeer welkom zijn
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: wat is deze muurplaat

Bericht door michiel01 »

nee ik heb geen foto genomen. Het was een gewoon emaille bord dat in een stalen behuizing met sierkrullen langs de rand.ongeveer 40 cm breed. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden, het is niet hetzelfde als een modern Belgisch bord (voor zover ik die als Hollander vaak zie).
Plaats reactie