kar 98k

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: kar 98k

Bericht door zjopske »

Jonkerman schreef:Voor een onklaargemaakt grendelgeweer moet je 18 jaar oud zijn en aan het taalgebruik van ijstheepak te zien, maak ik een conclusie dat hij dat dus niet is. Daarom moet ik ook nog wachten op mijn 98k. :yes:
Je vader kan ook zijn k98 in je slaapkamer ophangen :wink:
Gotcha schreef:Een nagemaakt wapen is in NL gewoon illegaal...

Koop gewoon een onklaar gemaakte (met certificaat).
Certificaat hoeft er niet bij te zitten, als het maar op de juiste manier onklaar gemaakt is. :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: kar 98k

Bericht door michiel01 »

met certificaat
laat je niet misleiden door verkopers die zeggen dat er een certificaat bij zit. Veelal heb je niets aan het certificaat omdat er geen stempel van de bevoegde authoriteit, zijnde de politie, op staat.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: kar 98k

Bericht door racefiets »

zjopske schreef: Certificaat hoeft er niet bij te zitten, als het maar op de juiste manier onklaar gemaakt is. :)
Certificaat moet er wel bij zitten als hij na 2005 onklaar is gemaakt.
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: kar 98k

Bericht door WW2 Vetaran »

racefiets schreef:
zjopske schreef: Certificaat hoeft er niet bij te zitten, als het maar op de juiste manier onklaar gemaakt is. :)
Certificaat moet er wel bij zitten als hij na 2005 onklaar is gemaakt.
Waar kan je dan precies aan een K98 zien dat hij na 2005 onklaar is gemaakt?
main@minevin
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 okt 2009, 16:21
Locatie: Ridderkerk

Re: kar 98k

Bericht door main@minevin »

Jonkerman schreef:Voor een onklaargemaakt grendelgeweer moet je 18 jaar oud zijn en aan het taalgebruik van ijstheepak te zien, maak ik een conclusie dat hij dat dus niet is. Daarom moet ik ook nog wachten op mijn 98k. :yes:
Je kan hem ook op de naam van je vader zetten. Zo ben ik 14 en heb ik een mooie turkse mauser :).
Mauser Werke
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Re: kar 98k

Bericht door Andre1983nl »

main@minevin schreef:
Jonkerman schreef:Voor een onklaargemaakt grendelgeweer moet je 18 jaar oud zijn en aan het taalgebruik van ijstheepak te zien, maak ik een conclusie dat hij dat dus niet is. Daarom moet ik ook nog wachten op mijn 98k. :yes:
Je kan hem ook op de naam van je vader zetten. Zo ben ik 14 en heb ik een mooie turkse mauser :).
FOUT Nooit zo zeggen!!

ALS je onder de 18 bent:
Het is mijn geweer niet, hij is van me PA of MA of je Grote broer (ALS hij maar 18+ is)

Weet zo niet wanneer dit was
Een jongen van 17 ( 1 maand voor zijn verjaardag zelfs) was zijn hele verzameling kwijt (die had VEEL geweren, bajonetten en meer) omdat een kamerraad een foto op het internet plaaste, klop, klop, politie!

ALS zijn pa had gezeg "Heej dat zijn mijn items" dan was er nis aan de hand geweest. Maar die heefd ook nog gezegd dat de verzameling is van zijn zoon.
De knaap moest zelfs voor de rechter verschijnen en verklaren hoe hij aan zoveel items kon komen.

Hij is alles kwijt! ( ging om 20-50 items!!)

DUS GEEN 18 .... BEZIT JIJ NIX!!! DUS echt nix geen bajonet, onklaar grendelgeweer, seinpistool. luchtbuks, paintballmarker(gun) enzovoort

Anders moet deze topic maar op slot.....

Als je een Nederlander bent mag je geen wapen (Of wat er op lijkt) na-maken en daar ging deze topic over.
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: kar 98k

Bericht door Jurrie »

Laat ik deze maar sluiten, is iig een heel oud topic :).

Jurrie
Gesloten