betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door 779 »

panzer lehr schreef:Ben vandaag deze tegengekomen kent iemand de shop.?

http://www.overlord1944.com
Waarom noem je je winkel "Overlord" als je geeneens Geallieerde items verkoopt... :bonk:

779
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door panzer lehr »

Vraag ik me ook af met die naam mag hij ook wel amerikaans en brits verkopen. :lol: :bonk:
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door Schijnwerper »

panzer lehr schreef:Ik ben ook wel benieuwd ik ken er maar een maar die staat al in het lijstje vanvoor.
http://www.mbertram.de/

En natuurlijk niet te vergeten: http://www.kpemig.de/Deutschland-bis-1945
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door panzer lehr »

Leuke shops maar ze mogen hun spul wel is beter onderverdelen.
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door rammsander »

Ben zelf op zoek naar een dealer site die nederlandse uniformen, keppie's, veldmutsen enz.. verkoopt van voor 1940(origineel)!
Ben al een tijdje proberen contact te leggen met militariashop maar de eene keer reageren ze snel en de andere keer helemnaal niet :(
Maarja ze verkopen een wel een mooie nederlands uniform met keppie:
http://www.militariashop.nl/uniformen-m ... lerie.html

Maar het zal niet baten, dus veder zoeken...
Alleen best wel moeilijk om een dealer(s) site's te vinden die nederlandse pre 40 uniformen verkoopt.
Dusja, wie kan helpen?
Laatst gewijzigd door rammsander op 16 sep 2010, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door panzer lehr »

Militariaplaza heeft een beetje nederlands spul en voor de rest weet ik het ook niet. :zapped:
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door rammsander »

ja die ken ik!
maar die verkoopt niet niet echt uniformen van het nederlandse leger, meer persoonlijkuitrusting en zo.. maar bedankt!
nog meer suggesties?
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door JimK »

Ik lees gelukkig goede reacties, bedankt!

@Rammsander,
Er komt komende week wel een NL voor 40 buitenmodel uniformjas met veldmutsje te koop op mijn website. Allebei met kleermakers etiket en op naam van een sergeant van het 10 R-I, verdedigde de Grebbelinie rond Veenendaal, voorposten bij De Klomp.
Aparte set op naam.

Groet Jim
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door asjemenou »

Blijkbaar geven veel verzamelaars er de voorkeur aan om hun aankopen te doen via een online verkoopsite. Op zich is daar niets mis mee maar meestal betaal je dan wel de hoofdprijs. Het feit dat men niet meer uit de luie stoel wil komen daar hangt wel een prijskaartje aan.
Er zijn namelijk nog andere manieren om je verzameling uit te breiden. Je kunt bijvoorbeeld ook eens een militariabeurs bezoeken. Het voordeel daarvan is dat je het gezochte object op het oog kan beoordelen. Met een beetje geluk kun je zo meerdere objecten met elkaar vergelijken. Het is ook een manier om contacten te leggen. Ik vind contacten nog steeds een belangrijke manier voor het doen van aankopen.
Over de betrouwbaarheid van de online verkopers kan ik niet zoveel zeggen. Het blijft toch zaak om hun aangeboden koopwaar zelf op originaliteit te kunnen beoordelen. Referentieboeken kunnen hierbij een hulpmiddel zijn maar nogmaals contact maken met medeverzamelaars is nog belangrijker.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door rammsander »

mgschutze schreef:Ik lees gelukkig goede reacties, bedankt!

@Rammsander,
Er komt komende week wel een NL voor 40 buitenmodel uniformjas met veldmutsje te koop op mijn website. Allebei met kleermakers etiket en op naam van een sergeant van het 10 R-I, verdedigde de Grebbelinie rond Veenendaal, voorposten bij De Klomp.
Aparte set op naam.

Groet Jim
bedankt voor het melden zal erop letten!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Black Orchid
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 jul 2009, 13:14

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door Black Orchid »

asjemenou schreef:Blijkbaar geven veel verzamelaars er de voorkeur aan om hun aankopen te doen via een online verkoopsite. Op zich is daar niets mis mee maar meestal betaal je dan wel de hoofdprijs. Het feit dat men niet meer uit de luie stoel wil komen daar hangt wel een prijskaartje aan.
Er zijn namelijk nog andere manieren om je verzameling uit te breiden. Je kunt bijvoorbeeld ook eens een militariabeurs bezoeken. Het voordeel daarvan is dat je het gezochte object op het oog kan beoordelen. Met een beetje geluk kun je zo meerdere objecten met elkaar vergelijken. Het is ook een manier om contacten te leggen. Ik vind contacten nog steeds een belangrijke manier voor het doen van aankopen.
Over de betrouwbaarheid van de online verkopers kan ik niet zoveel zeggen. Het blijft toch zaak om hun aangeboden koopwaar zelf op originaliteit te kunnen beoordelen. Referentieboeken kunnen hierbij een hulpmiddel zijn maar nogmaals contact maken met medeverzamelaars is nog belangrijker.
Ben het deels met je eens, maar uit oogpunt van beginnende verzamelaars (met beperkte kennis) is het riskanter te kopen op beurzen dat bij dealers die een reputatie hoog te houden hebben. Uiteraard wel verstandig je eerst in te lezen en bekend te maken alvorens te kopen.

Dus ik zie het niet helemaal als een 'luie stoel' handeling, al is beurzen bezoeken natuurlijk veel interssanter! :)

gr, Henk
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door asjemenou »

Black Orchid schreef:
asjemenou schreef:Blijkbaar geven veel verzamelaars er de voorkeur aan om hun aankopen te doen via een online verkoopsite. Op zich is daar niets mis mee maar meestal betaal je dan wel de hoofdprijs. Het feit dat men niet meer uit de luie stoel wil komen daar hangt wel een prijskaartje aan.
Er zijn namelijk nog andere manieren om je verzameling uit te breiden. Je kunt bijvoorbeeld ook eens een militariabeurs bezoeken. Het voordeel daarvan is dat je het gezochte object op het oog kan beoordelen. Met een beetje geluk kun je zo meerdere objecten met elkaar vergelijken. Het is ook een manier om contacten te leggen. Ik vind contacten nog steeds een belangrijke manier voor het doen van aankopen.
Over de betrouwbaarheid van de online verkopers kan ik niet zoveel zeggen. Het blijft toch zaak om hun aangeboden koopwaar zelf op originaliteit te kunnen beoordelen. Referentieboeken kunnen hierbij een hulpmiddel zijn maar nogmaals contact maken met medeverzamelaars is nog belangrijker.
Ben het deels met je eens, maar uit oogpunt van beginnende verzamelaars (met beperkte kennis) is het riskanter te kopen op beurzen dat bij dealers die een reputatie hoog te houden hebben. Uiteraard wel verstandig je eerst in te lezen en bekend te maken alvorens te kopen.

Dus ik zie het niet helemaal als een 'luie stoel' handeling, al is beurzen bezoeken natuurlijk veel interssanter! :)

gr, Henk
Het is maar net of hoe je het bekijkt. Of je nu via een website koopt of op een beurs, in beide gevallen heb je toch verstand van zaken nodig.
Wat ik met mijn opmerking wil zeggen is dat je buiten het Internet, en ook buiten een beurs om ook aan militaria kunt komen. Het is vandaag de dag de meest voor de handliggende manier om militaria te kopen en te verkopen via het Internet. Je bereikt immers een groot publiek. Doordat deze handelswijze populair is, zoeken mensen eerst op het Internet en nemen de prijs van zo'n object dan meestal voor lief. Het is tenslotte ook zo, het is maar net of wat je er voor over hebt.
Wat ik met mijn vorige reactie ook wil zeggen is, dat het leggen van contacten ook een zeer goede manier is om aan militaria te komen.
Een voorbeeld; Zo ken ik persoonlijk een aantal militariaverzamelaars die al op hoge leeftijd zijn. Noodgedwongen moesten enkele van hen de verzameling, of een deel daarvan verkopen. Meestal doordat ze naar een bejaarden- of verzorgingstehuis zijn gegaan. Hun verzameling bestaat écht niet uit repro o.i.d. Zij begonnen vaak direct na de oorlog al te verzamelen. Doordat ze geen computer hebben weten ze ook niet of hoe ze het op een korte termijn moeten verkopen. Doordat ik een goede verstandhouding met ze heb, vragen ze meestal of dat ik het voor hen wil verkopen. Als dank heb ik al meerdere malen enkele objecten uit hun verzameling gekregen of had ik de eerste keuze van kopen. En dat zijn zeker niet de minste dingen geweest! Het grappige is dat zij op hun beurt ook weer verzamelaars of oud militairen kennen die van hun spullen afmoeten en mij dan benaderen. Het is een soort van mond tot mondreclame.
Kopen via Internet is niet verkeerd. Ik doe het zelf ook maar er zijn meerdere manieren om aan militaria te komen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Black Orchid
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 jul 2009, 13:14

Re: betrouwbare onlineshops o.g.v. authenticiteit

Bericht door Black Orchid »

asjemenou schreef: Kopen via Internet is niet verkeerd. Ik doe het zelf ook maar er zijn meerdere manieren om aan militaria te komen.
Gelukkig wel ja! En directe contacten zijn het beste, weet er ook geregeld geld mee te besparen. :)

En mocht je nog mooi spul overhouden van de oud verzamelaars :lol: Duits is goed :mrgreen:
Plaats reactie