Wijzig knop?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Wijzig knop?

Bericht door Akko »

Hej,

vroeger was er bij elke post van je een wijzig knop.
Nu is die er niet meer?

Op mijn juist geplaatse reactie was er wel een?
Is dat normaal of ben ik de enige?

Mvg,
Nicolas
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Wijzig knop?

Bericht door panzer lehr »

Vreemd bij mij staat de wijzig knop nog gewoon boven de post.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Wijzig knop?

Bericht door LordChaos »

Bij mijn recentere posts is de knop er nog wel. Bij de andere is hij inderdaad verdwenen :?.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Wijzig knop?

Bericht door Jan Klaassen »

Dat loopt na een tijdje af toch...dan kan je het niet meer veranderen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Wijzig knop?

Bericht door panzer lehr »

Heb het eens nagezien en ik kan mijn oudere posts ook niet meer veranderen.
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Wijzig knop?

Bericht door Akko »

Ik heb vroeger altijd de eerste post in mijn verzameltopic kunnen veranderen.
Dusja?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Wijzig knop?

Bericht door 779 »

Akko schreef:Ik heb vroeger altijd de eerste post in mijn verzameltopic kunnen veranderen.
Dusja?
Vermoedelijk na het 'incident' van afgelopen week dat iemand zijn gehele collectie topic leeg editte zal het wel aangepast zijn qua regels. Logisch denk ik.

779
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Wijzig knop?

Bericht door Akko »

Maar alleen daarom?
Dat vind ik geen reden om de knop te verwijderen maarja
Laten we afwachten wat de Mods ervan gaan zeggen
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Wijzig knop?

Bericht door sobel »

Ik denk dat een van de beheerders misschien wel een reactie plaats, bij mij is niets bekend.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Wijzig knop?

Bericht door Proos »

Wat Bob zegt klopt.

Het is niet zozeer dat die betreffende posts leeg zijn, als wel dat het hele topic opgeblazen wordt omdat de posts van anderen in het luchtledige staan: men komt dan ook aan de beleving van anderen. Het was overigens al niet toegestaan op het forum, om die reden, maar technisch wel mogelijk (vertrouwen).

We gaan veel uit van zelfregulatie, maar in dit geval vind ik het dusdanig storend dat ik bij wijze van proef ingesteld heb dat er tot 2 weken terug kan worden gewijzigd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Wijzig knop?

Bericht door Akko »

Ik zou zeggen de knop er terug bij doen,
Alleen voor jezelf.
maarja we zien nog wel het is nu geen heel erge ramp.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Wijzig knop?

Bericht door Stevo »

Ik moet Proos bijtreden

Als ik bijvoorbeeld een post plaats in een topic met verkeerde informatie (zoals mijn kretadraadje waar ik de bal volledig missloeg wat de aangetroffen bruggen betrof - geen Bailey maar Hopkinsbruggen) en ik word daarop gewezen heb ik 2 opties :

1 - Ik doe alsof mijn neus bloed en wijzig mijn post van Bailey naar Hopkins zondermeer met de wijzig button (wat niet netjes zou zijn tegenover die mensen die me op mijn fout gewezen hebben.)

2- Ik laat mijn post ongewijzigd en dank degene voor de rechtzetting in een post na de opmerking.

In het eerste geval zal de post van degene die me gecorrigeerd heeft geen enkele steek meer houden aangezien ik de fout reeds heb aangepast in een post daarvoor.

Het gaat hem dus over zelfregulatie, iets wat voor sommige mensen niet altijd blijkt te lukken.

Er zijn alvast heel wat fora waar een geplaatste post niet meer kan worden gewijzigd. Het voordeel daarvan is dat men veel beter zijn eigen post overleest voor het online te flikkeren en het zorgt ervoor dat geen gaten ontstaan in een topic waardoor het geen steek meer houd en waardeloos wordt.

Daarvoor begrijp ik alvast de maatregel.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Wijzig knop?

Bericht door jurgen »

Op bv. forum WO1 is er een wijziglimiet van 15 minuten, wat ik persoonlijk dan weer erg kort vind, na een kwartier schiet me meer dan eens te binnen dat ik iets vergeten ben of iets anders had moeten schrijven.
Twee weken daarentegen is bij wijze van proef nog wel ok, maar als het gaat om zelfregulatie te bevorderen streeft het zijn doel eigenlijk wat voorbij, een aanpassing van een post na een opmerking valt bijna altijd in die twee weken en dan kan er nog vrijuit aangepast worden.

Een aanpastermijn van 2 uur lijkt mij persoonlijk wel een mooie tussenoplossing.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Wijzig knop?

Bericht door Charly1975 »

Ik ben het met jurgen eens met betrekking tot zijn opmerking over de zelfregulatie.

Ben wel van mening dat de wijzigingsknop beschikbaar moet blijven echter voor een bepaalde tijd.

2 uur is misschien weer wat te korte duur maar 1 dag (24 uur) is misschien ook een idee ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Akko
Lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:14
Locatie: den Belgique

Re: Wijzig knop?

Bericht door Akko »

Wat ik wel gemakkelijk vond, was de eerste post in een verzameltopic, dat je die kon wijzigen.
Maar nu dat dit niet meer is, moet ik weer een nieuw topic maken.
Maar wat ik wel goed vind is dat er een wijzig knop dat maar een tijdje geldig is zou kunnen komen.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie