Croix de Guerre (Frankrijk)

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spik68
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2010, 17:58

Croix de Guerre (Frankrijk)

Bericht door Spik68 »

Ik heb hier een orgineel Frans "Croix de Guerre" kruis uit de 1e WO, voorzien van 2 bronzen sterren op het lint. Iemand enig idee wat de waarde er van is?

Bij voorbaat dank!

Afbeelding
Afbeelding
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Croix de Guerre (Frankrijk)

Bericht door jurgen »

Een euro of 20.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Croix de Guerre (Frankrijk)

Bericht door michiel01 »

20 euro is wel een topprijs denk ik zo. In nederland is 15 euro wel max voor zo'n kruis. (mocht je er overigens vanaf willen, let me know).
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Croix de Guerre (Frankrijk)

Bericht door jurgen »

In vergelijking met vb. Frankrijk ligt de prijs inderdaad aan de hoge kant, maar er zitten 2 sterretjes op het lint, vandaar mijn hogere schatting.

Natuurlijk is het nog afwachten wat je ervoor krijgt, het blijft vraag en aanbod.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Croix de Guerre (Frankrijk)

Bericht door asjemenou »

Spik68 schreef:Ik heb hier een orgineel Frans "Croix de Guerre" kruis uit de 1e WO, voorzien van 2 bronzen sterren op het lint. Iemand enig idee wat de waarde er van is?

Bij voorbaat dank!
De waarde van de Croix de Guerre is in Nederland inderdaad niet zo hoog. Dit neemt uiteraard niet weg dat het toch een mooie onderscheiding is, welke ook nog eens is voorzien van 2 bronzen sterren. Zo'n bronzen ster betekent overigens dat de drager van de medaille staat vermeld in de dagorder van de bevelhebber van het regiment. In dit geval zelfs twee keer.
Zie; http://nl.wikipedia.org/wiki/Croix_de_Guerre_(Frankrijk) .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Spik68
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2010, 17:58

Re: Croix de Guerre (Frankrijk)

Bericht door Spik68 »

Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Dus als ik het goed begrijp ligt de prijs in andere landen hoger?
Plaats reactie