Akkoord PVV, CDA en VVD

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Akkoord VVD, CDA en PVV; goed of niet?

Ja, goed
25
66%
Geen mening
3
8%
Nee, niet goed
10
26%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

Het is nu duidelijk; het kabinet komt er, als de fracties en het CDA congres er goedkeuring aan geven.

Wat vinden jullie hier van? Gewoon om weer eens even te peilen waar we staan als (semi)-historici :lol:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door patrickh »

Gedogen,wat een onzin!Wel de lusten,niet de lasten...PVV moet gewoon de verantwoordelijkheid nemen om te regeren.Dat is wat anders dan altijd maar kritiek leveren en niets hoeven op te lossen!
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door D_Dutch »

patrickh schreef:Dat is wat anders dan altijd maar kritiek leveren en niets hoeven op te lossen!
Tot nu toe heeft de PVV niet echt de kans gehad om de problemen op te lossen, dus daar ben ik het niet mee eens. En wie zegt dat zij die verantwoordelijkheid niet willen nemen? Ik betwijfel echter wel dat deze coalitie vier jaar gaat volmaken.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door patrickh »

D_Dutch schreef:
patrickh schreef:Dat is wat anders dan altijd maar kritiek leveren en niets hoeven op te lossen!
Tot nu toe heeft de PVV niet echt de kans gehad om de problemen op te lossen, dus daar ben ik het niet mee eens. En wie zegt dat zij die verantwoordelijkheid niet willen nemen? Ik betwijfel echter wel dat deze coalitie vier jaar gaat volmaken.

Hoi,


Verantwoordelijkheid nemen betekend MEEregeren,dus oa ook de mannetjes leveren in de regering.

gr.Patrick
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door D_Dutch »

patrickh schreef:
Hoi,


Verantwoordelijkheid nemen betekend MEEregeren,dus oa ook de mannetjes leveren in de regering.

gr.Patrick
Wie zegt dat de PVV dit niet wilde? Een meerderheiskabinet waarin de PVV kon meeregeren was niet mogelijk. Dus wat moet de PVV dan doen? Zeggen dat ze totaal niet meedoen en daarmee Links een kans geven?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

De PVV zit wel goed hier in deze positie. Ze kunnen alles blijven zeggen, hebben een groot deel van de touwtjes in handen en zijn ook niet kwetsbaar voor evt. fouten van de regering.
Ik denk dat Wilders zich heel handig in deze positie heeft gemanoeuvreerd...
Hadden ze links maar een kans gegeven x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door rutger »

Een kabinet vormen waar men zelf niet achter staat en waar vertrouwen ontbreekt. Goed plan zeg....
Rutte-1 zal straks als een blokkentoren in elkaar donderen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

Precies. Nu nog even het CDA-congres afwachten, maar die zullen wel als schaapjes achter Verhagen aan hobbelen. Wordt nog een leuke politieke crisis over een tijdje x)

ps; toch al 14 stemmen, velen voor, en maar 3 reagerende mensen :o
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Charly1975 »

Ik heb geen mening. D.w.z. ik ben geen voorstander van de PVV maar vind wel dat zij daadwerkelijk in de regering hadden moeten zitten. Echter wilden anderen niet samen met hen. Ik ben (dan toch) van mening dat we het wel zullen zien. We beginnen steeds meer op een bananenrepubliek te lijken....straks moet Irak waarnemers sturen om een oogje in het zeil te houden bij onze verkiezingen !!
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door patrickh »

D_Dutch schreef:



Wie zegt dat de PVV dit niet wilde? Een meerderheiskabinet waarin de PVV kon meeregeren was niet mogelijk. Dus wat moet de PVV dan doen? Zeggen dat ze totaal niet meedoen en daarmee Links een kans geven?
[/quote]

Hoi,

Dit is niet helemaal waar.Wilders heeft zelf gezegd dat hij niet de juiste/bekwaame mensen had om ministers te leveren,hij wilde LPF-toestanden voorkomen.Ten tweede heeft hij het zelf er zo naar gebracht dat hij niet mee hoeft te regeren maar gedogen,dit past beter in zijn straatje,pure politieke slimheid!

gr.Patrick
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Patrick.S »

Ik persoonlijk denk niet dat had uitgemaakt wie nu precies in de regering was gekomen,we worden hoe dan er niet beter van alleen maar slechter.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Mar10e »

Politiek... Ik snap er niks van en waarschijnlijk zal ik het nooit snappen...
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

x) volgens mij hebben veel mensen dat tegenwoordig... en dat zal er niet minder op worden met deze 'georganiseerde rotzooi'.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Wel grappig om te lezen dat alle geposte reacties hier totaal niet kloppen. Zelfs de openingspost bevat 200% total bullshit. Ik adviseer om een boek m.b.t. politicologie te kopen en verdiep je in het feit hoe een minderheidskabinet en gedoogkabinet functioneert. Daarnaast wordt iedere volwassen Nederland wél geacht iets te weten over de politiek. Beetje rond schreeuwen dat we er altijd alleen maar slechter van worden is natuurlijk ook onzin... De gemiddelde post in dit topic bewijst maar eens weer dat het niveau van de Nederlander echt begint te dalen naar een verstandelijke handicap...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door coco »

De Pvv wil wel mee regeren maar niemand wilt dat ze mee regeren (over mensen buitensluiten gesproken, hierin zijn PVDA, GL, D66 net zo erg als wat hun vinden van Wilders over zijn vreemdelingen beleid maarja dat mag niet gezegd worden).
Op dit moment ben ik van mening dat een rechtse regering de oplossing is om uit de crisis te komen, en mocht dit kabinet vallen (wat ik niet denk) dan zien we dat dan wel weer, we moeten ons niet zo druk maken, of wil je franse/griekse taferelen zit toch niemand op te wachten?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie