Mijn Collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
foundskippy
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2009, 14:00

Mijn Collectie

Bericht door foundskippy »

Nederlandse helm,duitse helm,canadeze medic helm,holster en de helm met het netje verkregen van mn opa
weet dat de medic helm een aantal keer op mp heeft gestaan. en op ebay.
Helm is niet meer te koop blijft in mijn collectie.

rest van het spul is allemaal van de kringloop en heeft mij minder dan €30 gekost :)
sa dolk zelf gekocht en is onderweg hierheen :D heb ook nog een zooi elastolin nederlandse soldaatjes maar die passen niet in de vitrine ( ook niet echt mijn gebied)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


:)

edit:

Afbeelding
mobilisatie ring heb er 2 van _/-\o_
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Mijn Collectie

Bericht door martinus »

Zo, jij boft maar met zo'n opa! Leuke spullen, hoeveel moest je voor die bajo betalen? Bij mij in het dorp durven ze er in een winkeltje 200,- voor te vragen, en dan is hij nog in mindere staat en zonder schede :frownno:
foundskippy
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2009, 14:00

Re: Mijn Collectie

Bericht door foundskippy »

martinus schreef:Zo, jij boft maar met zo'n opa! Leuke spullen, hoeveel moest je voor die bajo betalen? Bij mij in het dorp durven ze er in een winkeltje 200,- voor te vragen, en dan is hij nog in mindere staat en zonder schede :frownno:
vergeten ze posten :p bajo was ook van hem. het is volgens mij een tjechische bajo duits doorgebruikt
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Collectie

Bericht door rood »

Mooi hoor! De helmen van je opa zijn top!
foundskippy
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2009, 14:00

Re: Mijn Collectie

Bericht door foundskippy »

canadese helm heeft ook 3 namen erin staan :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Mijn Collectie

Bericht door Nico Roelofs »

Waarom is jou Canadese Medic helm Canadees? De helm zal zo ie zo altijd Brits zijn. De Mk III helmen zijn alleen Brits geproduceerd, nooit door de Canadezen. Wel zijn deze aan Canadezen uitgereikt. Je helm kan wel Canadees gedragen zijn, maar ook Brits, tenzij er natuurlijk een naam of legernummer in staat waaraan te herleiden is door wie deze is gedragen. Maar hoe dan ook, het is een zeer mooie pot!

De Mk II helm, met het Canadese netje, welke fabrieks stempel staat er in de schaal?
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Mijn Collectie

Bericht door ammo »

Nico Roelofs schreef:Waarom is jou Canadese Medic helm Canadees? De helm zal zo ie zo altijd Brits zijn. De Mk III helmen zijn alleen Brits geproduceerd, nooit door de Canadezen. Wel zijn deze aan Canadezen uitgereikt. Je helm kan wel Canadees gedragen zijn, maar ook Brits, tenzij er natuurlijk een naam of legernummer in staat waaraan te herleiden is door wie deze is gedragen. Maar hoe dan ook, het is een zeer mooie pot!

De Mk II helm, met het Canadese netje, welke fabrieks stempel staat er in de schaal?

idd, De liner zou wel canadees kunnen zijn,want deze helmen werden geleverd zonder liner .
Men moest de liner van hun oude (MKII) helm er zelf inzetten.
Nemo Me Impune Lacessit
foundskippy
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2009, 14:00

Re: Mijn Collectie

Bericht door foundskippy »

Nico Roelofs schreef:Waarom is jou Canadese Medic helm Canadees? De helm zal zo ie zo altijd Brits zijn. De Mk III helmen zijn alleen Brits geproduceerd, nooit door de Canadezen. Wel zijn deze aan Canadezen uitgereikt. Je helm kan wel Canadees gedragen zijn, maar ook Brits, tenzij er natuurlijk een naam of legernummer in staat waaraan te herleiden is door wie deze is gedragen. Maar hoe dan ook, het is een zeer mooie pot!

De Mk II helm, met het Canadese netje, welke fabrieks stempel staat er in de schaal?
omdat een candadees van de ppcli hem aan mijn opa heeft gegeven
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Mijn Collectie

Bericht door fritz derochebrune »

Mooie collectie, ga zo door! :)
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
foundskippy
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2009, 14:00

Re: Mijn Collectie

Bericht door foundskippy »

thnx :)
Plaats reactie